Techniekclinics in Zoetermeer, 25-26 augustus en 1-2 september

Binnenkort zijn er in Zoetermeer twee tweedaagse techniekclinics. Coaching door een van de top-opleiders van Oostenrijk (in Duits en/of Engels). Twee volle dagen coaching (van 9.00 tot 17.00 uur ongeveer) op de baan met video-analyse en alles erop en eraan. Het is geen wedstrijdtraining, maar wel voor echt gevorderde skiërs (zeg maar minimaal niveau 7 in het lijstje van dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/417398).
Aanbevolen materiaal: ski’s met een radius van 11-13 meter.
Kosten: € 70 p.p. per dag, dus € 140 voor een weekend (de twee dagen zijn echt niet hetzelfde). Baantoegang (€ 29,50 per dag) is niet inbegrepen, eten en drinken ook niet.

Meer informatie en inschrijven hier: http://www.snowsportsgeri.com/clinicscamps.html

Er zijn nog maar een paar plaatsen beschikbaar.

Ik ben geen organisator of belanghebbende. Ik ben alleen na vorig jaar zeer enthousiast. Het is misschien wel de beste seizoensopener die je kan wensen. Met technische input waar je het hele verdere seizoen veel aan hebt.

*bericht bewerkt door GiGi op 25 jul 2018 23:10

@GiGi wat ik me dan afvraag, waarom zetten ze zo hoog in qua niveau? Zet je een flink publiek mee buitenspel. (ja ik weet dat jij er niet over gaat)

Ben zelf ook op zoek naar zo’n clinic eens te doen maar kom dat nooit tegen bij snowworld. Of ik kijk niet goed natuurlijk.

Kan echter niet tippen aan nivo 7…

Tijd voor een uitpakparty?!

https://snowworldwebsite.blob.core.windows.net/website/Uploa…

En anders gewoon privéles nemen? Evt met een klein groepje.

@GiGi wat ik me dan afvraag, waarom zetten ze zo hoog in qua niveau? Zet je een flink publiek mee buitenspel. (ja ik weet dat jij er niet over gaat)

Ben zelf ook op zoek naar zo’n clinic eens te doen maar kom dat nooit tegen bij snowworld. Of ik kijk niet goed natuurlijk.

Kan echter niet tippen aan nivo 7…

Gaston op 27 jul 2018 15:06

Omdat vergevorderde skiers ook nooit zijn uitgeleerd en ook wel eens in NL indoor willen trainen…
Wat Tiny-M zegt is een interessante optie voor je en er zijn wel wat meer opties. Kom even niet op de naam maar meen me te herinneren dat @Gigi in het verleden ook wel eens een volle dag techniek heeft gedaan met een organisatie.
Lid worden van 1 van de clubs bij Snowworld is wellicht ook een optie; dan train je wekelijks.

*bericht bewerkt door Skimams op 27 jul 2018 16:56

mama on a mission in the snow

@Gaston ik kwam weer op de naam: SKI Experience. Daar heb ik veel goede verhalen over gehoord. Is hier ergens op de site ook iets over te vinden als het goed is.

mama on a mission in the snow

Dat was ski-experience. En ik weet dat skitraining.nl binnenkort ook eendaagse clinics aanbiedt in Zoetermeer voor alle niveaus. En Epique zou ik ook even in de gaten houden.

@GiGi wat ik me dan afvraag, waarom zetten ze zo hoog in qua niveau? Zet je een flink publiek mee buitenspel. (ja ik weet dat jij er niet over gaat)

Ben zelf ook op zoek naar zo’n clinic eens te doen maar kom dat nooit tegen bij snowworld. Of ik kijk niet goed natuurlijk.

Kan echter niet tippen aan nivo 7…

Gaston op 27 jul 2018 15:06

Het is begonnen vorig jaar uit een wens van Landes-kandidaten om vroeg in het seizoen te beginnen met training op hoog niveau. Die hebben toen deze trainer gevraagd omdat die in die periode vaak even in Nederland is.

Thanks allemaal, eens kijken dan naar die links. Zou graag wekelijks trainen bij snowworld maar dat is me te gortig qua reistijd helaas. Dus dan maar de rollerbaan.

Was vooral geïnteresseerd omdat die trainers zo goed zijn volgens @GiGi. Dan wil een mindere skiër ook een toptrainer! Haha. Maar het devies is dus goed worden en dan aansluiten😉

Veel plezier voor wie deze training gaat doen!

Tijd voor een uitpakparty?!

De mannen van ski experience kunnen ook wel echt skien hoor :). Er is daarnaast ook (minimaal) 1 forumlid die in Zoetermeer les geeft en zelf ook een heel behoorlijk niveau heeft. Nadeel van ski experience is dat het al meer in het seizoen is, terwijl nu de baan lekker leeg is.

Ik zal ook eens naar skitraining.nl kijken, want ik denk ook niet dat ik het niveau voor deze clinics heb?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Tsja over het: wanneer ben je dan goed genoeg voor deze training?!

Twijfel je of je niveau het gewenste is, ga dan op 1 van deze dagen eens gewoon zelf de baan op en kijk zo van dichtbij mee met de training, bij voorkeur dag 1 vanaf het eerste moment. Hierdoor zie je hoe de groep te werk gaat en wat de verschillen onderling zijn.

Heb dat zelf eens zo meegemaakt bij een training van skitraining, zonder dat ik het wist was er dus een training en bij hun liep het niveau nogal uiteen waarbij ik bij de toppers echt niet mee kan maar er wel een aantal bij waren waar ik aansluiting bij kon maken kwa niveau. Dat niveau is dus bij iedereen anders en dat maakt het lastig. De ene 7 is nu eenmaal de andere 7 niet. De progressie die men maakte was wel mooi om te zien en dan weer bij iedereen op zijn eigen snelheid/niveau!
Twijfel je dan nog dan trek je de stoute skischoenen maar aan en vraag je de instructeur of hij fff kijkt naar je om te weten of je voldoet om deel te nemen aan de betreffende training.

Veel plezier alvast aan degene die meedoen🤗

LA NORMA😍☃️

Twijfel je dan nog dan trek je de stoute skischoenen maar aan en vraag je de instructeur of hij fff kijkt naar je om te weten of je voldoet om deel te nemen aan de betreffende training.

Piefke op 27 jul 2018 23:50

Dan weet je dat. En dan? Je kan er niet ter plekke aansluiten. Dus moet je een jaar wachten (of een week en heel veel geluk hebben dat er dan nog een plaatsje beschikbaar is).

Skitraining.nl verzorgt eendaagse clinics in Zoetermeer op 19 augustus, 9 september en 23 september. Die hebben doorgaans groepen van verschillende niveaus. Hier meer info: http://www.skitraining.nl/training/aanbod/
Volgens mij heeft @Elisabeth101 wel eens aan zo’n clinic meegedaan. En @Irene en @Skiwi87 aan buckelclinics van Skitraining, dus die kunnen ook wel wat vertellen over hoe die te werk gaan.

*bericht bewerkt door GiGi op 28 jul 2018 09:24

Hi, ja ik doe wel eens een training van skitraining.nl. Voor hun trainingen moet je schools parallel beheersen in zowel korte als lange bochten met een redelijk tempo. Je moet het vooral ook leuk vinden om een stuk theorie te leren. De trainingen zijn niet zozeer gericht op het basic werk van, doe dit met je knie en dat met je voet. Maar meer van Wat gebeurt er als ik zus of zo doe, wat doe ik nou eigenlijk met die heup en wat voor effect heeft dat op mijn ski…meer bewustwording zeg maar. Feit is wel, dat op een indoorbaan, het niet zo heel erg is als het niveau wat uit elkaar ligt, want iedereen skiet toch voor zichzelf. Alleen je moet dus wel een degelijke basis hebben in zowel praktijk als theorie, anders ga je er gewoon niet zoveel aan hebben. Dan vind ik Ski experience een beter keuze. Die hebben meer mensen, meer groepen en meer niveaus. Van wat ik ervan gezien heb (zelf nooit meegedaan), is het niveau gemiddeld gezien lager dan bij Skitraining - als je puur naar technisch skien kijkt. Zij focussen meer op de basale skitechniek en minder op de finesse. Ideaal voor een hoop mensen.

De clinic van Geri is (denk ik - gezien de mensen die meedoen) meer richting wedstrijdskier niveau, dynamisch skien, slalomtraining, bewegingsleer. Wil je aan deze training wat hebben dan moet je echt wel wat weten en kunnen. Niet voor de gemiddelde Nederlander. Als ik niet op vakantie zou zijn geweest was ik misschien nog wel een dag aangehaakt…en dan met hangen en wurgen bijblijven ;)

Geboekt en ik ben benieuwd.

Zowel skitraining.nl als geris clinics beide ontzettend leuk en goed. Beide hele goede trainers. Gaat er met name om dat je gewoon goed kan skien (korte lange bochten redelijk tempo) zodat je alle oefeningen mee kan doen. In de hal maakt het minder uit wanneer niveau wat uiteenloopt. Je krijgt vooral veel individuele feedback. Op een reis in de sneeuw maakt niveau veel meer uit net name wanneer je offpiste of buckels traint. Skitraining heeft dan vaak meerdere groepen met verschillende niveaus waar ingedeeld wordt. Bij Geris clinics is 1 groep vaak hoog niveau (meestal meer skileraren/ervaren skiers, er wordt bijv ook regelmatig rtl getraind)

Zeker aan te raden allebei meld je gewoon aan voor een training in de hal weet je snel genoeg of het wat is en of niveau past. Je kan ook altijd filmpje insturen naar beide indien je twijfelt.

@GiGi, ja klopt dan moet je of geluk hebben of een jaar wachten op deze training. Maar dan hebben de twijfelaars met de vraag of ze wel goed genoeg zijn om te kunnen deelnemen aan deze clinic het antwoord wat niet duidelijker kan zijn. Dan bestaat er altijd nog de mogelijkheid om al eens een training bij te wonen van de andere genoemde mogelijkheden. Wat Elisabeth en Skiwi al goed opmerken is dat als het niveau wat uit elkaar ligt van de groep dit indoor minder uitmaakt dan outdoor.

Succes @Jamie010 en laat jouw bevindingen nog eens horen naderhand?!

LA NORMA😍☃️

Ik heb afgelopen weekend de clinic van Geri gevolgd. Ik had nog nooit een clinic gevolgd en was zeer benieuwd. Ik wilde vooral weten hoe goed kan ik skien in verhouding tot mensen die Anwarter, Landes hebben en of vaker zulke trainingen volgen. Het belangrijkste voor mij was een pittige seizoensopener te hebben en mijn skitechniek te verbeteren. Ik ski vanaf mijn 4e jaar en met name de laatste 5 jaar sta ik gemiddeld 35 uur op de rollerbaan, 10x snowworld, 6 weken in de sneeuw per seizoen en sinds vorig jaar lid van een skiteam.

Ik heb het super naar mijn zin gehad en het was een mooie opening van het seizoen. Tips gekregen waar ik het hele seizoen wat aan heb. Geri is een fijne en leuke trainer en de adviezen waren voor elke deelnemer persoonlijk. Geri spreekt Duits en goed Engels. De zaterdag hebben we alleen korte bochten gedaan en de zondag alleen lange bochten.

Er was zeker verschil in niveau. Ik ben van mening dat het indoor niet zoveel uitmaakt. Elke deelnemer kan zijn/ haar ding doen, krijgt feedback en neemt de lift weer omhoog. Je houdt de groep niet op. Ik kan me voorstelllen dat dit in de bergen wel het geval kan zijn.

Welk niveau moet je hebben om mee te kunnen doen? Ik denk dat Anwarter plus, het instap niveau is. Voor skifreaks die het hele seizoen serieus bezig zijn met deze sport, trainen om beter te worden en zich verdiepen in hun sport. Voor skileraren die een opfriscursus doen aan het begin van het seizoen. Enige kennis hebben van bewegingsleer en terminologie is wel handig.
@Gigi bedankt voor je tip en je vertalingen. Ik ga zeker meer clinics volgen bij Geri.

Nou, het event van 2019 is al weer aangemaakt op Facebook.

Save the date: zaterdag 31 augustus en zondag 1 september 2019.

^^maar 1 weekend volgend jaar ;)

Da’s mooi. Thnx @Gigi. Ga ik me het weekend meteen even aanmelden. Afgelopen keer helaas moeten missen door gebroken teen maar die is tegen die tijd wel genezen.

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie