Les 3 Vallees vandaag (zomer 2018)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

haha bedankt voor het meedenken! maar we slaan 1 jaar gewoon over omdat het te kort op elkaar is om met zon kleintje uberhaubt te gaan reizen.
En er zal een hoop op ons afkomen uiteraard :)
Volgend jaar gaan we met onze beste vrienden met wie we al jaren op wintersport gaan naar Oostenrijk toe waar meer afwisseling te vinden is en naar een klein gebied gezien we ieders halve dagen zullen skiën.
Er moet dan ook wat vermaak zijn voor degene die niet kunnen skieen en dat vind je meer in Oostenrijk naar mijn mening :)

Mijn moeder was al zo lief dat ze een week wilde oppassen op de kleine thuis in NL…ik zei gelijk ja prima maar mijn vrouw wilde dat niet :P :)

*bericht bewerkt door Freerider op 14 sep 2018 08:02

En wellicht dat ik haar ook geen week kan missen als ze geboren is om eerlijk te zijn :)

En wellicht dat ik haar ook geen week kan missen als ze geboren is om eerlijk te zijn :)

Freerider op 14 sep 2018 08:03

Het eerste jaar is iedere dag hetzelfde, kind doet alleen maar slapen, heel veel slapen behalve op de momenten dat jij wil slapen🤔 melk drinken en weer uitspugen, boer laten want dat mag dan nog, luiers vol schijten, bij alles de onschuldige uithangen en alle aandacht opeisen van je vrouw, dus je ken makkelijk een week missen hoor🤗☃️

LA NORMA😍☃️

En daarna gaan ze alles slopen. Dus vluchten nu het nog kan.
Maarruh…Oostenrijk? Ik voorzie sneeuwstress 😁

Mijn moeder was al zo lief dat ze een week wilde oppassen op de kleine thuis in NL…ik zei gelijk ja prima maar mijn vrouw wilde dat niet :P :)

Freerider op 14 sep 2018 08:01

Dan ga je toch lekker alleen of met gelijkgestemden van dit forum? ;)

Mijn kinderen zijn nu 4 en 7 en ik ben ieder jaar met vrienden op wintersport gegaan. Mijn vrouw houdt er niet van en gunt mij gelukkig van harte mijn hobby…

@Freerider. Niet naar L.M…? Van je geloof af. Meer afwisseling in Oostenrijk.? Klopt, afwisselend witte en groene pistes.

Hen48

@harm hahaha ken dat hoor. wil ook niet zonder mijn kids op vakantie :) . nou ja heel af en toe dan wel als ik me ergens met een groep mee ga. maar zou niet met mijn alleen met manlief gaan en de kids thuis laten.

@skifan die in bruyere was ook beter dan in la croisette. maar waarschijnlijk hebben wij in les menuires toen een pech week gehad dat er veel huil babys waren. In valt horens en Les Arcs hebben we wel goede ervaringen. al werden toen ( Val thorens)wel alle Nederlands kinderen naar de huisarts gestuurd omdat ze zeiden dat ze ziek waren. Maar mijn kids gewoon echt gezond was en de arts in het dorp niet begreep waarom we kwamen en zei dat we de zoveelste waren ? en dat hoorde we die week daarna wel meer van ouders. maar de hele ophaal en weg brengen ging in ieder geval wel vriendelijker en rustiger dan in Les Menuires La Croisette.

@skifan nog 60 dagen te gaan tot de opening 🚠🚠⛷⛷⛷❄❄❄

@Pieter230976
Volgens mij nog 55 dagen tot 17 november (1309 uur om 20.00 vanavond)

bon ski

@Pieter230976
Volgens mij nog 55 dagen tot 17 november (1309 uur om 20.00 vanavond)

skifan op 23 sep 2018 19:43

Word weer een prachtige winter in LTV 😉

Hier toen de kleine 3 maanden was al een week op wintersport geweest. En dat beviel goed. Kleine bij opa’s en oma’s gelaten. De moeder had het soms wel zwaar, maar is blij dat ze wel gegaan is. Inderdaad: in het begin doet zo’n kleintje weinig.

Jaar later weer gegaan, en ook goed gegaan.

Dit jaar voor het eerst gaat die mee. Oma/opa ook mee dus oppas is geregeld. Maar toch willen we ook nog een keertje samen, waarschijnlijk naar L3V omdat dat vrig jaar goed bevallen is. Niet naar Val Thorens meer… Waar wel zie ik nog wel.

De opening is nog niet, dus heb nog even. Maar moet toch wel wat gaan zoeken zo langzamerhand.

@skifan wanneer vertrek je terug naar LTV

@Pieter230976
Volgens mij is @skifan er al, er staan twee nieuwe updates op zijn flickr

Les Menuires , 8 december

Venez relever le défi des 24H des Menuires lors du week-end d’ouverture de la station ! ⏱ Qui osera skier en pleine nuit tout en profitant d’un concert en plein air ? ⛷🌙
Week-end à partir de 90€/pers 👉 https://lesmenuires.com/r/!/u/hfHgjNg 🔜💙
[new]
Kom de uitdaging aan van de 24 uur van de menuires tijdens het weekend van de opening van het station! ⏱ wie durft er midden in de nacht te skiën terwijl hij geniet van een concert in de open lucht? ⛷🌙
Weekend vanaf 90 € / pers 👉 https://lesmenuires.com/r/!/u/hfHgjNg 🔜

Het nieuwe pisteplan voor winter 2018/2019 is te downloaden via: http://assets.jbsurf.com/fichiers/userfiles/1701/plan3vallee…
Veranderingen in Val Thorens:

  • Piste Armoise (secteur Boismint) en PisteCime (secteur Cime de Caron)
  • TSD Stade heet nu TSD Lac Blanc
  • Boardercross Amazing Ride (secteur Moraine)
  • Tobogan heet nu Cosmojet
  • Nieuwe tyrolienne vanaf de Moutière naar Val Station
  • Piste Triton opgeheven (komt volgend jaar misschien terug als Liberty Ride)

*bericht bewerkt door skifan op 27 sep 2018 09:27

bon ski

@skifan
Dank voor het nieuwe pisteplan.
Wat opvalt is dat Piste Cime rood is, ik dacht dat ie blauw moest worden ?
Waar lag Piste Triton ?

Kan je ook de wijzigingen aangeven voor de andere plekken ?
Wat ik me bv afvraag in Courchevel1850 is of ik nog steeds van Grangettes (vernieuwd) door kan gaan met Verdons?
Voorheen was dat even door het gebouw heenlopen… maar nu? het is niet te zien op het piste plan.
Alvast grote dank !

Droopy2

Pisteplan op de site is ook aangepast

Click. Click. Peace

Het was me even ontgaan dat Skifan alweer aanwezig was in Les Menuires!, zo ook de updates die mij heerlijke voorpret geven op een vakantie die niet gaat komen volgend jaar! :) :P
Ik heb tot op heden nog geen commentaar gehad op de updates die ik hier doorlink van onze L3V kenner dus ik blijf hier dan ook uiteraard mee door gaan voor mezelf en de anderen die van de foto’s/ updates genieten.
Ik ben blij om te zien dat je nog wel aanwezig bent op het forum en toch weer informatie hebt verschaft!, deze blijft voor mij van onschatbare waarde en bied een stuk leesvermaak :)

Er zijn uiteraard al meerdere updates geweest maar ik neem een foto van de laatste update een een link naar het album zodat je de rest kunt zien.
Wederom met groot dank aan Skifan voor de foto’s en info!

null

https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

Moet er bij zeggen dat ik het een genot vind om te kijken naar de liften van Meribel en Courchevel wederom!, qua design en uitstraling passen ze zo goed in het gebied en ze zien er gewoon groots en gelikt uit :)
Samen met de bomen en de omgeving vormt voor mij dit gewoon echt een prachtig geheel met veel mogelijkheden en sfeer wat mede dankzij de hoogte, grootte en veelzijdigheid van het hele gebied er voor zorgt dat dit mijn meest favoriete skigebied is!

Wederom met dank aan Skifan voor een nieuwe update van de piste Cime Caron.

null

Meer Foto’s op de pagina;
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/7215770179407038…

Mijn vrouw en ik hebben de Cime Caron nog nooit geskied in de keren dat we er waren, dit kwam mede omdat zij het liever niet wilde met de rode en zwarte pistes en ook omdat je er echt specifiek naartoe moet gaan als de omstandigheden goed zijn.
Maar ben overtuigd dat we hem de volgende keer wel nemen nu deze nieuwe piste er is en je weer makkelijk terug leid naar Valtho :)

@Freerider. Knap dat enthousiasme van jou, wetende dat je 2019 gaat overslaan en bovendien voor 2020 al hebt aangegeven je op Oostenrijk te richten. @Skifan. Wat een prachtige foto’s. Met de blauwe luchten erbij lijken ze nog scherper en mooier dan voorheen. Prachtig beeld van de enorme investeringen in het gebied. Alleen te hopen dat de komende periode de blauwe luchten niet teveel gaan domineren. Ik kan wel alvast de periode aangeven wanneer ik die blauwe luchten verkies. Het klimaat en de extreme omstandigheden die zich frequent voordoen, je houdt je hart vast.

Hen48

Wat een prachtige foto’s. Met de blauwe luchten erbij lijken ze nog scherper en mooier dan voorheen. Prachtig beeld van de enorme investeringen in het gebied.

Met de extreem lage luchtvochtigheidsgraad in de Alpen momenteel lijkt alles sowieso scherper

*bericht bewerkt door Rogier op 28 sep 2018 11:26

Click. Click. Peace

Om de capaciteit van de TC Roc 1 lift verhogen wordt het bergstation verlengd.
Nieuwe fût voor de TC Roc 1 :
https://flic.kr/p/26QYoFC

skifan op 29 jul 2018 17:34

Ik heb liever dat ze de capaciteit van Roc 2 verhogen…

*keep cool and relax...*

Ook wij gebruiken de Roc1 vrijwel nooit komen eigenlijk met de Sunny omhoog, maar het probleem van de ROC2 is niet zo zeer de capaciteit maar de frequente “Panne”.
Ik geniet van de mooie foto’s heleboel voorpret voor 2 februari

Pas op met blauwe pistes

Om de capaciteit van de TC Roc 1 lift verhogen wordt het bergstation verlengd.

Nieuwe fût voor de TC Roc 1 :
https://flic.kr/p/26QYoFC

skifan op 29 jul 2018 17:34

Ik heb liever dat ze de capaciteit van Roc 2 verhogen…

DerGraf op 28 sep 2018 23:11

En die eerste bult afvlakken. Het is een La Plange stukje prikken naar de volgende lift die ik liever vermijd

De eerste sneeuw in val thorens, zalig die beelden , winter is coming ❄❄❄🚠⛷

*bericht bewerkt door Pieter230976 op 30 sep 2018 21:59

@Hulst het is de enige houvast die ik hier op het forum heb om beetje mee te genieten van mijn Favo gebied en de komende seizoen! ;) :)
De dank is dan ook wederom groot voor Skifan en zijn fotoverslagen!
Hierbij 2 updates van het weekend van de nieuwe spaarbekken van La Masse en de nieuwe zipline Tyrolienne in Valtho.

null

null

Meer foto’s uiteraard weer te vinden op;
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/with/72157671780…

*bericht bewerkt door Freerider op 01 okt 2018 09:27

null

Het lijkt wil winter bovenin Valtho dit is een beeld van de Webcam Stade van 2 oktober :)
Ik krijg er kriebels van als ik dit zie maar voorlopig moet ik het helaas met foto’s doen :(

Met dank aan Skifan voor de nieuwe update…de nieuwe gondels en remake van de TC Bruyeres lift stations zijn nu al een mooie aanwinst voor Les Menuires die het eigenlijk niet echt van moderne schoonheid moet hebben over het algemeen vergelijken bij de andere dorpen :)

null

Ik had hem graag komen seizoen in levende lijven willen bewonderen en uitproberen :) !

Meer foto’s van de TSD Granges en de Bruyeres lift zijn hier uiteraard,
https://www.flickr.com/photos/skifan/albums/7215767185759194…

Plaats een reactie