Gopro 3-way gebroken...

Alhoewel dit niet op wintersport is gebeurd weet ik wel dat mensen mij zeker kunnen helpen. Tijdens het wakeboarden ( vervanging van snowboarden in de zomer) is mijn 3way pole gebroken waardoor ik mijn gopro hero 5 black ben verloren. Mijn verzekering zegt dat het niet verzekerd kan worden omdat het een fout van gopro is en gopro zegt dat het mijn schuld is dat die is gebroken( is het echt niet ik tikte tegen de lijn en hij brak). Wat moet ik doen?

Sölden en Willingen fanboy

Tip 1 zoek een andere verzekeringsmaatschappij! Wat een kut verzekeringsmaatschappij heb je dan als ze bij zoiets gelijk al afschuiven. Mocht je in ZW Nederland wonen kan ik je de ZLM van harte aanbevelen. Ze doen nooit moeilijk en ik hoor altijd alleen maar positieve verhalen. En nee ik heb er geen belang bij.

Born to Ride

Klacht indienen bij verzekeraar. Lijkt me gewoon een verzekerd incident (tenzij je niet verzekerd bent voor verlies van dit soort apparatuur).
Indien ze niet toegeven, dan via geschillencommissie oplossen: eenvoudige procedure, je betaalt wel wat behandelingskosten maar krijg je terug als je in het gelijk wordt gesteld. Eventueel kun je je rechtsbijstandverzekering hiervoor inschakelen (als je die hebt), maar zelf doen kan ook. Tip daarbij: lees de polisvoorwaarden goed en wees compleet en duidelijk in je verhaal.

*bericht bewerkt door Hessel op 29 jul 2018 21:38

Wat voor (soort) verzekering is dat en bij wie loopt hij?

Wat @DrPhil zegt. Bij welke verzekering heb je dit gedeclareerd? Het klinkt op de een of andere manier niet als een vakantie, maar als een reguliere hobby?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat @DrPhil zegt. Bij welke verzekering heb je dit gedeclareerd? Het klinkt op de een of andere manier niet als een vakantie, maar als een reguliere hobby?

Shane op 29 jul 2018 23:06

Het is een hobby maar het is wel op vakantie gebeurd. Het gaat dus om een doorlopende reisverzekering bij Interpolis.

Sölden en Willingen fanboy

Ja, dan zou dit gewoon verzekerd moeten zijn. Hoe je je GoPro verliest is volgens mij niet erg relevant, tenzij je zelf nalatig bent geweest. Ik ga er wel van uit dat je een “bagagedekking” hebt?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja, dan zou dit gewoon verzekerd moeten zijn. Hoe je je GoPro verliest is volgens mij niet erg relevant, tenzij je zelf nalatig bent geweest. Ik ga er wel van uit dat je een “bagagedekking” hebt?

Shane op 30 jul 2018 10:16

heb ik zeker

Sölden en Willingen fanboy

Is het wakeboarden zelf ook verzekerd of uitgesloten daar een risicosport? Wellicht zit daar de crux… Succes in elk geval!

De polisvoorwaarden geven idd uitsluitsel.
Kun je uitleg geven op basis van welke polisvoorwaarde de verzekering niet uitkeert?

Heb ooit eens een camera verloren. Polis sprak over verlies en nalatigheid. Verzekering gooide het op nalatigheid. Procedure bij het KIFID gestart en geld alsnog gekregen.

*bericht bewerkt door Gaston op 30 jul 2018 17:43

Tijd voor een uitpakparty?!

De polisvoorwaarden geven idd uitsluitsel.
Kun je uitleg geven op basis van welke polisvoorwaarde de verzekering niet uitkeert?

Heb ooit eens een camera verloren. Polis sprak over verlies en nalatigheid. Verzekering gooide het op nalatigheid. Procedure bij het KIFID gestart en geld alsnog gekregen.

Gaston op 30 jul 2018 17:43

Ze zeggen dat het de fout is van gopro dat ze pole gebroken is en hun het dus moeten vergoeden. Gopro zegt dat het mijn schuld is omdat ik hem verkeerd gemonteerd zou hebben.

Sölden en Willingen fanboy

Gewoon de verzekering aanmanen. Juist voor dit soort incidenten heb je een verzekering. Bovendien subrogeert Interpolis in jouw rechten, dus als jij een claim jegen GoPro zou hebben, dan staat het hun vrij om die uit te oefenen.

Maar ja, Interpolis, da’s een chique woord voor de boeren van de Rabobank…

Gewoon de verzekering aanmanen. Juist voor dit soort incidenten heb je een verzekering. Bovendien subrogeert Interpolis in jouw rechten, dus als jij een claim jegen GoPro zou hebben, dan staat het hun vrij om die uit te oefenen.

Maar ja, Interpolis, da’s een chique woord voor de boeren van de Rabobank…

Robert7 op 30 jul 2018 19:15

Mooie theorie…

Even de polisvoorwaarden erbij gepakt.
Ik kan geen uitsluitend vinden voor risico-sporten.
Ik kan ook geen uitsluiting vinden voor fabricagefouten.
Alleen voor slijtage.
https://www.interpolis.nl/-/media/files/drv-rv-54-171.pdf…
Ook niet in de andere algemene voorwaarden.
Zelfs schade aan ski’s is verzekerd. Opmerkelijk.
Je lijkt dus in je recht te staan.
NB. Er is wel een uitsluiting voor als je niet goed op je spullen hebt gelet. Gezien de voorbeelden die daarbij zijn genoemd, lijkt dat op diefstal en verlies te slaan. De verzekeraar zou het wel kunnen (proberen) aan te voeren.

*bericht bewerkt door DrPhil op 30 jul 2018 21:12

Even de polisvoorwaarden erbij gepakt.
Ik kan geen uitsluitend vinden voor risico-sporten.
Ik kan ook geen uitsluiting vinden voor fabricagefouten.
Alleen voor slijtage.
https://www.interpolis.nl/-/media/files/drv-rv-54-171.pdf…
Ook niet in de andere algemene voorwaarden.
Zelfs schade aan ski’s is verzekerd. Opmerkelijk.
Je lijkt dus in je recht te staan.
NB. Er is wel een uitsluiting voor als je niet goed op je spullen hebt gelet. Gezien de voorbeelden die daarbij zijn genoemd, lijkt dat op diefstal en verlies te slaan. De verzekeraar zou het wel kunnen (proberen) aan te voeren.

DrPhil op 30 jul 2018 20:44

dan gaan we nog maar een keer bellen, bedankt

Sölden en Willingen fanboy

Gewoon de verzekering aanmanen. Juist voor dit soort incidenten heb je een verzekering. Bovendien subrogeert Interpolis in jouw rechten, dus als jij een claim jegen GoPro zou hebben, dan staat het hun vrij om die uit te oefenen.

Maar ja, Interpolis, da’s een chique woord voor de boeren van de Rabobank…

Robert7 op 30 jul 2018 19:15

Mooie theorie…

DrPhil op 30 jul 2018 20:33

Is dan maar goed dat ik die theorie regelmatig in de praktijk mag brengen. Bedrijven willen nog wel eens wat hardleers zijn, maar het is eigenlijk zeldzaam dat je vonnis moet vragen. Meestal is een aanmaning en anders wel een dagvaarding voldoende om een jurist van de andere wederpartij in te schakelen, die z’n cliënt dan op z’n donder geeft en zo snel mogelijk wil schikken.

Goed zo.

Plaats een reactie