geen kids les geven??

ik ben zelf 50 jaar heb al als ski gids gewerkt nog geen anwärter wil ik wel gaan halen.

ik heb alleen niet al te veel zin om de hele tijd met kids op een vlakke helling door te brengen. af en toe niet erg.
verder goed met mensen en kids.

prive les geven zou ik het liefst doen heb ook erg veel ski ervaring en heb al wel les gegeven tijdens mijn gids periode

weet iemand een ski school die mensen zoal ik kan gebruiken

groetjes frans

Funkeysman

Heb je onderstussen al wat gevonden?

Ezzie

Het is net Mario en zijn Pitsa.
Onderaan beginnen.
In jou geval is dat helaas de kinderwei.
Of dat nou de kinderen zijn of volwassen die nog nooit geskied hebben.Al denk ik eerder aan volwassenen op de kinderwei.
Het staat in deze tijd immers een beetje raar als een man van middelbare leeftijd spelletjes doet met kleine meisjes/jongetjes.

Sterker nog ik denk dat je eerst je papieren moet halen om überhaupt goed en verantwoord les te geven.
Want waar haal je anders de oefeningen/wijsheid vandaan. Het is overgens een slechte zaak als leraren zonder papieren les gaan geven.
Ik denk ook dat je je echt moet focussen op één beroep.
En niet op drie beroepen zoals ik in je profiel las.

PS ik las dat je geen zin hebt om de hele dag op een vlakke helling door te brengen.
Komt meteen de vraag bij mij op.
Is het jou intentie zelf een leuke tijd te hebben of ben je er voor de leerlingen.
Ik kan je dan meteen uit de droom helpen.Er zijn leukere beroepen te vinden als skileraar die nog beter betalen ook.

https://youtu.be/rUENzWD0JvQ
Voor als je als kok verder wil.
Leuke opleiding voor je gevonden 👍

Het staat in deze tijd immers een beetje raar als een man van middelbare leeftijd spelletjes doet met kleine meisjes/jongetjes.

Hooykaas op 1 okt 2018 14:22

Nou nou, Hooykaas. 't Is niet omdat ze jou liever niet op de kinderweide zetten dat je dit moet doortrekken naar alle mannen van middelbare leeftijd he 😛.

Humor @Morzel met een vleugje waarheid 😂😂

Het is net Mario en zijn Pitsa.
Onderaan beginnen.
In jou geval is dat helaas de kinderwei.
Of dat nou de kinderen zijn of volwassen die nog nooit geskied hebben.Al denk ik eerder aan volwassenen op de kinderwei.
Het staat in deze tijd immers een beetje raar als een man van middelbare leeftijd spelletjes doet met kleine meisjes/jongetjes.

Sterker nog ik denk dat je eerst je papieren moet halen om überhaupt goed en verantwoord les te geven.
Want waar haal je anders de oefeningen/wijsheid vandaan. Het is overgens een slechte zaak als leraren zonder papieren les gaan geven.
Ik denk ook dat je je echt moet focussen op één beroep.
En niet op drie beroepen zoals ik in je profiel las.

Hooykaas op 1 okt 2018 14:22

leuke mening maar de meeste volwassen skileraren die geen financiële hulp van thuis hebben hebben twee een bijbaan erbij . dus dat is niet heel raar.

natuurlijk wil ik mijn antwarter halen

Funkeysman

PS ik las dat je geen zin hebt om de hele dag op een vlakke helling door te brengen.
Komt meteen de vraag bij mij op.
Is het jou intentie zelf een leuke tijd te hebben of ben je er voor de leerlingen.
Ik kan je dan meteen uit de droom helpen.Er zijn leukere beroepen te vinden als skileraar die nog beter betalen ook.

Hooykaas op 1 okt 2018 14:30

beide
bij elk soort werk zijn er dingen die je voor jezelf leuk moet vinden om te doen en wil je ook een en ander meegeven

Funkeysman

https://youtu.be/rUENzWD0JvQ
Voor als je als kok verder wil.
Leuke opleiding voor je gevonden 👍

Hooykaas op 1 okt 2018 15:42

ik ben kok
en heb ervaring in diverse landen als kok .

Funkeysman

https://youtu.be/rUENzWD0JvQ
Voor als je als kok verder wil.
Leuke opleiding voor je gevonden 👍

Hooykaas op 1 okt 2018 15:42

ik ben kok
en heb ervaring in diverse landen als kok .

Funkeysman

Heb je onderstussen al wat gevonden?

Essy op 1 okt 2018 13:24

heb wat mogelijkheden maar in laag gebied dus seizoen kort

Funkeysman

Door je leeftijd en ervaring als skigids ben je misschien de ideale persoon om volwassen beginnelingen les te geven. Of volwassenen die technisch wel goed skieën maar bv. angstig zijn.
Succes in de zoektocht !

Is lesgeven op een indoorbaan niets voor je?
Als je 'savonds lesgeeft heb je normal gesproken geen kinderen

Is lesgeven op een indoorbaan niets voor je?
Als je 'savonds lesgeeft heb je normal gesproken geen kinderen

Crayno op 5 okt 2018 15:48

Wil graag naar Oostenrijk

Funkeysman

Ik heb een winter gewerkt als skileraar in Oberhausen bij skischule Koch. Er was daar ook een man van rond de 50, die al berggids was, en net zijn anwarter had gehaald. Hij had zeker wel een andere rol dan de jongeren, met het leiden van sneeuwschoenwandelingen, volwassenen beginners en bijvoorbeeld de kinderklasjes met het busje brengen als er elders in het dorp activiteiten werden georganiseerd! Misschien dat zo iets ook bij jou past?

*bericht bewerkt door Nuet op 06 okt 2018 13:55

Een berggids die net zijn anwarter had gehaald? Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk…

Voor de goede orde.
Als anwärter mag je helemaal niet buiten de piste komen. Laat staan als je dat nog niet bent. Een officiële berggids (lees Staatliche leraar)mag dat wel.
Dus @Nuet die man van 50 jaar die net zijn anwärter had en berggids was.
Euh Was dat alleen in zijn dromen en waarschijnlijk s’avonds in de nachtclub na 16 bier 😃😃

Een berggids die net zijn anwarter had gehaald? Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk…

Otto-V op 6 okt 2018 14:35

Heb ook nooit gezegd dat ik een berg gids was

Ik bij een bedrijf gewerkt dat ski safari’s en hutten tochten verzorgde , de titel die werkgever daaraan gaf was ski gids

Funkeysman

Voor de goede orde.
Als anwärter mag je helemaal niet buiten de piste komen. Laat staan als je dat nog niet bent. Een officiële berggids (lees Staatliche leraar)mag dat wel.
Dus @Nuet die man van 50 jaar die net zijn anwärter had en berggids was.
Euh Was dat alleen in zijn dromen en waarschijnlijk s’avonds in de nachtclub na 16 bier 😃😃

Hooykaas op 6 okt 2018 21:23

Zie ander antwoord

Geen berg gids maar via een bedrijf op de pistes met groepen

Zijn meer bedrijven die dat doen

Funkeysman

Ik heb een winter gewerkt als skileraar in Oberhausen bij skischule Koch. Er was daar ook een man van rond de 50, die al berggids was, en net zijn anwarter had gehaald. Hij had zeker wel een andere rol dan de jongeren, met het leiden van sneeuwschoenwandelingen, volwassenen beginners en bijvoorbeeld de kinderklasjes met het busje brengen als er elders in het dorp activiteiten werden georganiseerd! Misschien dat zo iets ook bij jou past?

Nuet op 6 okt 2018 13:54

Gaat mij om de comby
Heeft ook met verdiensten te maken

Dus wel veel op de piste en ook genoeg inkomen dus bijwerken

Funkeysman

Ik heb een winter gewerkt als skileraar in Oberhausen bij skischule Koch. Er was daar ook een man van rond de 50, die al berggids was, en net zijn anwarter had gehaald. Hij had zeker wel een andere rol dan de jongeren, met het leiden van sneeuwschoenwandelingen, volwassenen beginners en bijvoorbeeld de kinderklasjes met het busje brengen als er elders in het dorp activiteiten werden georganiseerd! Misschien dat zo iets ook bij jou past?

Nuet op 6 okt 2018 13:54

Afhankelijk in welk land je berggids bent geworden mag je op de pistes les geven (In D en A, sowieso op de pistes, in Fr als het voorbereiding is op off-piste ;-) ) en je mag sowieso off-piste in elk mogelijk terrein. Er is geen reden om dan een Anwarter te worden. Dus ik denk dat de persoon waar jij het over hebt geen berggids was. (Misschien wandelgids).

Click. Click. Peace

Inderdaad, ik had het wat anders moeten formuleren! Hij zal geen officiële berggids zijn geweest, wellicht wandelgids oid zoals Rogier aan gaf :)

Inderdaad, ik had het wat anders moeten formuleren! Hij zal geen officiële berggids zijn geweest, wellicht wandelgids oid zoals Rogier aan gaf :)

Nuet op 7 okt 2018 10:51

Heb al uitgelegd hoe het in elkaar zat ,

Wat ik wel grappig vind is dat mensen eigenlijk allemaal stuk voor stuk een eigen verhaal ervan maken.
Maar niet echt reageren op wat ik aangeef …

Funkeysman

Die titel die dat bedrijf aan je functie gaf (‘ski gids’) maakt het verwarrend. Die titel is doorgaans weggelegd voor mensen met het Oostenrijkse Skiführer-diploma (het hoogst haalbare) of een internationaal equivalent daarvan.

Voor iemand die bij een skischool les wil geven zonder formele diploma’s, is je Anwärter halen en in Oostenrijk aan de slag gaan de meest laagdrempelige optie. Maar dan zijn doorgaans beginners je doelgroep, en dat zijn nou weer veelal kinderen. Als je bij die skischool je beste beentje voor zet - zoals al is aangegeven - en je relatie goed opbouwt met degene die daar over de indeling/werktoewijzing gaat heb je kans dat er met je voorkeuren (geen kinderen) wat wordt gedaan. Ik denk dat dat een beetje het verhaal is.

*bericht bewerkt door GiGi op 07 okt 2018 13:11

dat is mij allemaal geheel duidelijk
de titel waar jullie het over hebben is geen ski gids maar berg gids . maar begrijp de verwarring.

helemaal geen les geven aan kids of wat ik eigenlijk zeg is op de kinderweide heb ik ook nooit gezegd.

komt vast goed

Funkeysman

Ook een ‘skigids’ is in dit geval, is precies wat @Gigi zegt een Skiführer, verder zal ik je heel erg aanraden om een diploma te halen. In geen enkel Alpenland mag je zonder diploma’s tegen betaling mensen meenemen de berg op. Doe je dat wel maak je kans op boetes en in een geval van een ongeluk gevangenisstraf.
Verder reken er met een anwärter niet op dat je dagen met die-hards door het gebied mag raggen… Kinderen en beginners zijn je deel…

Click. Click. Peace

Ja en dat gekoppeld aan de belastingdienst (in Oostenrijk) die volop controleren op de piste.
Om zwartwerk tegen te gaan.

Er zijn meerdere gebieden te vinden, die niet op (kleine) kinderen gericht zijn. Misschien als je daar eens informeert, dat ze je graag in het team opnemen. Ik zou het alleen als tip een beetje positieve formuleren.
Talent om met volwassen om te gaan, zelfde golflengte, en levenservaring. Daarom ook de voorkeur om beginnende en lichtgevorde volwassenen les te geven. Klinkt voor een skischool natuurlijk heel anders dan, ik wil geen kinderen. (klint als heb geen zin in… )
Hoop dat je snapt dat het positief bedoelt is en ik je graag wil verder helpen in het avontuur.

Hoe zit het met je duits ? Is natuurlijk bij volwassenen extra van belang die zullen heus niks aan nemen van iemand die in de vlakke landen is groot geworden en nog niet eens de taalwaardig is.

Ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen1´!

Ezzie

Ik heb een winter gewerkt als skileraar in Oberhausen bij skischule Koch. Er was daar ook een man van rond de 50, die al berggids was, en net zijn anwarter had gehaald. Hij had zeker wel een andere rol dan de jongeren, met het leiden van sneeuwschoenwandelingen, volwassenen beginners en bijvoorbeeld de kinderklasjes met het busje brengen als er elders in het dorp activiteiten werden georganiseerd! Misschien dat zo iets ook bij jou past?

Nuet op 6 okt 2018 13:54

Afhankelijk in welk land je berggids bent geworden mag je op de pistes les geven (In D en A, sowieso op de pistes, in Fr als het voorbereiding is op off-piste ;-) ) en je mag sowieso off-piste in elk mogelijk terrein. Er is geen reden om dan een Anwarter te worden. Dus ik denk dat de persoon waar jij het over hebt geen berggids was. (Misschien wandelgids).

Rogier op 7 okt 2018 10:31

Dat antwoord is al gegeven

Funkeysman

Ook een ‘skigids’ is in dit geval, is precies wat @Gigi zegt een Skiführer, verder zal ik je heel erg aanraden om een diploma te halen. In geen enkel Alpenland mag je zonder diploma’s tegen betaling mensen meenemen de berg op. Doe je dat wel maak je kans op boetes en in een geval van een ongeluk gevangenisstraf.
Verder reken er met een anwärter niet op dat je dagen met die-hards door het gebied mag raggen… Kinderen en beginners zijn je deel…

Rogier op 7 okt 2018 16:14

Ik zou mijn bericht en zeker mijn antwoorden nog een keer lezen , het lijkt namelijk wel of je antwoord geeft op iets ander dan dat ik suggereer

Funkeysman

Plaats een reactie