Opzoek naar een skigebied om les te geven

Veel informatie op deze website, heel fijn! Aankomende winter wil ik graag een volledig seizoen gaan lesgeven. Ik heb nog nooit eerder lesgegeven in Oostenrijk, maar afgelopen zomer wel de Anwarter cursus positief afgerond.

Een vraag vanuit mijn kant daarom: welke skischool/gebied zouden jullie aanraden?
Mijn voorkeuren:

  • Midden/groot gebied (voldoende werk)
  • gezellige dorp. Weinig apres ski, niet erg belangrijk
  • Niet alleen Nederlandse nationaliteit
  • Mogelijkheden voor skiroutes, offpiste (mooie natuur :))

Liefst in Tirol of Vorarlberg

Alvast bedankt!

Je hebt nog helemaal geen voorkeur voor een gebied waar je les wilt geven? Op basis van je voorkeuren zou Montafon misschien wat voor je kunnen zijn.

Uiteraard is het gebied waar je zit belangrijk maar naar mijn mening is de skischool waar je gaat werken minstens zo belangrijk. Ik ben zelf meer van de kleine skischolen waar je ten opzichte van de grote skischolen vaak leukere klanten krijgt (lees, niet alleen op de kinderweide staat), meetelt in het team en waar je mogelijk ook wat meer privacy kwa huisvesting krijgt, bijvoorbeeld een 1 persoons kamer.

In september / oktober gaan de meeste skischolen weer op zoek naar leraren. Tegen die tijd gewoon een mailtje sturen naar een aantal skischolen die aan jou voorkeuren voldoen en de kans is groot dat je een baan hebt.

Mocht je nog interesse hebben in een kleine skischool in de Arlberg dan moet je me maar even een berichtje sturen.

Ik denk dat de skischool waar ik altijd kom ook wel weer mensen nodig hebt. Dit is in Fugen/hochfugen in het Zillertal. Laat maar weten of je dat wat vind, dan kan ik jou in contact brengen met de skischool!

Hi! Ik baat een klein gezellig cafetje uit en de bijhorende skischool zoekt nog skileraren! Wij zijn gelegen in Kühtai, klein maar gezellig skidorp in Tirol met een prachtige natuur…
Als je graag een combinatie maakt van deeltijds skileraar en horeca is dit zeker ook een mogelijkheid 😁
Bij vragen of interesse , mail me : piathys@icloud.com!

Kleine stap over grens en je zit in Lenzerheide, voldoet volledig aan je eisen! http://www.skischule.ch
https://www.wintersport.nl/forum/topic/429060

Plaats een reactie