Nieuwe snowboard boots aanschaffen

Hi iedereen,

Tijdje niet op het forum geweest en inmiddels overgestapt naar snowboarden ipv skiën.
Inmiddels een nieuw board aangeschaft omdat er flinke korting opzat, de Lobster Sender 157cm. Indoor mee wezen boarden en hij beviel onwijs goed! Echter merkte ik nu eigenlijk pas dat mijn enkels “los” zitten in mijn schoenen, ook is er een oog afgebroken waar je veters achter haken -> tijd voor nieuwe schoenen dus.

Mijn oude schoenen drukken ook onwijs hard op mijn schenen en aan het einde van de wintersport week had ik daar een wondje. Zoek dus een schoen die wat zachter is(?)
Kwa snowboard stijl hou ik ervan om hem af en toe flink op z’n staart te trappen maar ook rustig cruisen en beetje jibben/butteren op de piste kan ik erg waarderen.

Uiteraard ga ik de schoenen passen in de winkel maar wellicht hebben jullie al aanraders?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Aangezien je met dit soort vragen ieders voorkeur te zien krijgt hier de mijne.

De K2 Maysis. Heerlijke comfortabele, niet te stijve schoen. Een prima allrounder als je het mij vraagt al is hij misschien niet geschikt als je heel de dag in het park wil spelen.

Übung macht den meister!!!

Zou niet meteen naar iets zachter zoeken, maar iets dat beter past. Ook hardere schoenen kunnen wel goed om de schenen passen zonder hard te drukken. Qua wat je doet zou ik rondom medium gaan qua stijfheid, maar pasvorm gaat boven alles.

Ik kan Frosty snowboarding (snowboardshop van MK ski) aanbevelen. Hebben veel verstand van de schoenen en kunnen ook fitten waar nodig.

via bijvoorbeeld The Good Ride kun je al enigszins een selectie maken van snowboardboots die jou gewenste stijfheid etc kunnen hebben. Verder is het echt een kwestie van passen. Wellicht handig om aan te geven waar je woont, anders heb je weinig aan tips als je toch niet in de buurt komt. Mocht je in omgeving Utrecht zijn, dan is MK ski in Bilthoven een goede tip, ik ga zelf al meer dan 20jr naar Cellblock in Utrecht. Succes!

via bijvoorbeeld The Good Ride kun je al enigszins een selectie maken van snowboardboots die jou gewenste stijfheid etc kunnen hebben. Verder is het echt een kwestie van passen. Wellicht handig om aan te geven waar je woont, anders heb je weinig aan tips als je toch niet in de buurt komt. Mocht je in omgeving Utrecht zijn, dan is MK ski in Bilthoven een goede tip, ik ga zelf al meer dan 20jr naar Cellblock in Utrecht. Succes!

Marijnt op 1 aug 2018 13:09

Ik woon in de omgeving van Leiden, maar voor een goede zaak waar ik kan slagen voor een paar goede schoenen ben ik best bereid een stuk te rijden.

Zou niet meteen naar iets zachter zoeken, maar iets dat beter past. Ook hardere schoenen kunnen wel goed om de schenen passen zonder hard te drukken. Qua wat je doet zou ik rondom medium gaan qua stijfheid, maar pasvorm gaat boven alles.

Ik kan Frosty snowboarding (snowboardshop van MK ski) aanbevelen. Hebben veel verstand van de schoenen en kunnen ook fitten waar nodig.

Tiny-M op 1 aug 2018 12:28

Het is bij m’n huidige schoenen vooral de bovenkant die bijt in m’n scheenbeen. Ik ga eens kijken naar Frosty Snowboarding!

Aangezien je met dit soort vragen ieders voorkeur te zien krijgt hier de mijne.

De K2 Maysis. Heerlijke comfortabele, niet te stijve schoen. Een prima allrounder als je het mij vraagt al is hij misschien niet geschikt als je heel de dag in het park wil spelen.

RFKANGOO op 1 aug 2018 12:23

In het park zul je mij niet heel de dag vinden, vind het leuk om een keer het park mee te pakken als het op de route ligt maar daar ligt niet de nadruk op. Ben wel een kilometer vreter op wintersport. alleen hoeft ik niet altijd zo snel mogelijk de piste af.

Gewoon een dag uittrekken om verschillende schoenen te passen. Loop er gerust 15-20 minuten mee rond.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie