Bevoorrading berghutten

Berghutten die niet in skigebieden of aan karresporen liggen worden met de helikopter bevoorraad. Dat de piloten van deze helikopters een prima potje kunnen vliegen bewijst deze foto… 650 kilo aan pasta, bier en vlees wordt op enkele centimeters van de hut neergelegt (Refuge Promontoire, La Meije, net boven La Grave)

null

Click. Click. Peace

Vroeger ging dat gewoon met muilezels… oh how the times have changed.

Mr. Slow

@Quick Niet naar deze hutten ;-) Ging het op de rug van de alpinisten zelf…

Click. Click. Peace

Die had ik moeten inhuren toen we verblijf op de berg hadden. Moesten ook alles in de rugzak meenemen de piste af. En dan vooral niet vallen met de eieren.

Vandaag naar een refuse in Aussois gelopen, toen we er bijna waren kwamen we een man vrolijk tegen met een lege kruiwagen achter hem aan hobbelend de berg af. Geen idee wat de beste man voor sport aan het beoefenen was en toen de kids vroegen waarom hij met die kruiwagen rondliep moest ik nog het antwoord schuldig blijven… Toen wij weer terug liepen vanuit de refuse de berg af richting parkeerplaats kwam de beste man er weer aan gehobbeld over het pad, nu iets minder vrolijk maar nog steeds in aardig tempo met 2 grote tanks in zijn kruiwagen… Geen idee hoe vaak hij op deze manier die kruiwagen de berg af en op sleept maar petje af voor deze man. En ik kon nu ook vertellen aan mijn kids waarom deze man met een lege kruiwagen de verg afgelopen was😋 maar die zeiden in koor dat ze dat nu zelf ook wel wisten🙈
(Helaas geen foto ervan gemaakt om het verhaal compleet te maken)

LA NORMA😍☃️

Dan is het al een stuk logischer dat je blikje cola wat duurder is ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bier voor het Matrashaus op 2941 mtr op de Hochkönig.

null

Dienten Die Alte schule

Wat een geweldige foto! Heb jij die gemaakt?

Click. Click. Peace

Haha nee hoor @Rogier van de site afgehaald, daar staan prachtige foto’s genomen door Roman de huettenwirt van het Matrashaus ;) Herken je de Grossglockner?
Volgende link op FB kun je prachtige foto’s bekijken en hoe grillig het weer in de bergen is.

https://www.facebook.com/pg/Matrashaus-am-Hochk%C3%B6nig-299…

*bericht bewerkt door Elly3 op 04 aug 2018 18:33

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie