In welke wereld is dit een goed idee? (Crash)

https://youtu.be/aePMgFL_9Y8

Au, niet iedereen kan dit soort snelheden aan…

*bericht bewerkt door Rogier op 07 aug 2018 17:41

Click. Click. Peace

Hmm, ogenschijnlijk veel gewicht naar voren houden (voorover gebogen) en dan nog achterover vliegen.
Dit wordt geloof ik ook wel de “Hollandse School” genoemd in de wintersportwereld ;)

Zijn “ski” tijd is bijna net zo lang als zijn vlieg en glij tijd…

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

misschien toch ff Lindsey Vonn bellen voor advies :D

Hij mag blij zijn dat het alleen zijn pols is denk ik. Goed koelen is in ieder geval geen probleem op een piste…

🏂

Wat een malloot, gelukkig skiede er niemand daar beneden.

Dienten Die Alte schule

Amateur…
Hobbeltje zie je mijlenver aankomen. Een speedcheckje heb je niet eens nodig op deze piste.

Deze piste is volgens mij best steil (ik durf je te garanderen dat het zwart is) en ik denk niet dat een hobbeltje het probleem was, maar compressie. Het zou me niks verbazen als hij nog 90/100 km/h ging o.i.d. en als de piste dan in een keer van steil naar vlak gaat komt er door compressie enorm veel g-kracht op je lichaam. Als je hier kan blijven staan kan je echt een serieus potje skiën.

EDIT: Ik ging even zoeken welke piste dit is. Dit is piste 3 in Pamporovo, op deze piste worden Europa Cup wedstrijden gehouden. Je moet echt goed gek zijn om op zo een piste rechtdoor naar beneden te willen.

*bericht bewerkt door Skitechniek op 07 aug 2018 23:43

Vond het nog vrij lang goed gaan

Of hij wist niet dat er een klein vlak stukje in zit, bij 90/100 km/u wordt dat gewoon een schans en word je gelanceerd. Wellicht had hij beter eerst de piste beter kunnen verkennen ;)

Uit zijn eigen comments begrijp ik dat

  • hij de piste wel kende;
  • hij denkt rond de 100kmh op dat punt te hebben geskied
  • hij volgens zijn app skitracks max 126 kmh deed
  • hij op elan carvers staat van 1.60…

Omdat skitracks niet bepaald uitblinkt in betrouwbaarheid (zeg maar helemaal niet) zal de snelheid wel wat lager gelegen hebben. Zeker als je aan de schaduw ziet dat hij als een beetle met zijn stokken als voelsprieten naar beneden gaat en halverwege nog even de snelheid eruit haalt. Maar 80/90 geeft ook nog steeds genoeg energie voor een flinke klapper. En slappe carvelatjes van 1.60 zijn nou ook niet het ideale platform om zo’n hobbeltje te pakken.
Amateur dus…
(dat inzicht heeft hij zelf ook gekregen volgens zijn eigen comments :D)

*bericht bewerkt door Hessel op 08 aug 2018 09:45

De val lag aan compressie, niet aan een hobbeltje. Je blijft hier echt niet zomaar staan, dat kost zo ontzettend veel kracht.

Maar laat zien hoe het wel moet zou ik zeggen @Hessel.

Hier in de kroeg beweert Simone zonder problemen twee keer zo snel te gaan, maar geen idee of ik hem wel moet geloven.

Lol, neem het allemaal niet te serieus. Zonder hobbeltje zorgt compressie niet zo snel voor airtime @IkBakErNiksVan
En mijn filmpje hou je tegoed, straightlinen is wel een van mijn hobby’s :D

Alhoewel het lastig te zeggen is, is het al in de schaduw aan z’n houding te zien dat dit geen professionele snelheidsduivel is ;-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie