Boekingsperikelen

Elk jaar is het weer een uitdaging om een geschikt verblijf te vinden. Ik denk dat de reden is, dat wij EN geen volle week boeken EN graag zondags terugreizen. Ook voor dit jaar heb ik weer een tiental mailtjes rechtstreeks naar verhuurders gestuurd en de meeste reacties beginnen met ‘leider…’ en dan dat er alleen een mogelijkheid is om van zaterdag tot zaterdag te boeken.

Aanvragen van woensdag 6 tot zondag 10 februari met 9 man heeft nog niet geleid tot succes.

Zelfs komt het voor dat via het VVV we een aanbod krijgen voor die periode en dan benader je het verblijf en dan blijkt het toch niet mogelijk.

Meer mensen die te maken hebben met deze uitdaging? Ben ik te vroeg met aanschrijven? Tips?

Let it snow, let it snow, let it snow

Ik kan me voorstellen dat een verhuurder liever een huurder heeft die wel een week van zaterdag tot zaterdag boekt. En het is natuurlijk nog best ver tot de winter, dus ik zou in die verhuurder zijn plaats dat beleid ook voeren totdat ik echt het idee krijg dat mijn huis leeg zou zijn als niet iemand met een afwijkende periode zich aandient. Want dan geldt denk ik wel: liever iemand met lastige voorwaarden en/of voor een lagere prijs dan leegstand en geen enkele omzet.

Zelfde probleem hier, ik ga liever 2x 3 à 4 dagen i.p.v. een ganse week.

Zoek me te barsten.

Blijven zoeken en niet te vroeg is m.i. de enige oplossing.

Buiten de short-ski begin november heb ik dan ook nog niks geboekt, ik wacht tot half september om de zoektocht terug te beginnen.

Maar éénmaal info en prijzen via mail aangevraagd (zonder aanbod wegens "leider haben wir…) sturen ze wel minstens 2x per jaar hun ‘nieuwsbrief’ met ‘aanbiedingen’.
Ja, dat dan weer wel.

Bla, bla, bla.

Als je buiten de zaterdag-zaterdag week om wilt boeken zou ik inderdaad wachten tot een paar weken voor vertrek. Dit heb ik ook best vaak gedaan en ze geven ‘aparte’ data pas vrij als ze geen zicht hebben op volle weken. Er komt ineens best veel aanbod vrij op het laatste moment, maar dan zou ik niet teveel vasthouden aan een specifiek dorp/gebied.

Wat ook helpt is af en toe even zoeken via Booking of vergelijkbare sites op de gewenste reisdata, dan komen ze vanzelf met voorstellen als er verhuurders op de markt komen.

Beste optie als je ruim van tevoren wilt boeken zijn dan hotels. Anders ben je inderdaad meestal op last-minute aangewezen.
Op abritel weet ik wel dat ook vaak de wisseldag op zondag is, maar dan nog is het een week. Als de prijs echter goed is, zou ik dat alsnog overwegen.

Hotels ( en dan voornamelijk in de wat hogere prijsklasse …) zijn je beste optie. privéverhuurders doen er alles aan om hun weken vol te krijgen op de wijze die zij prefereren.

Bij booking.com kan je wel hotels vinden waar je wel maar voor een paar dagen kan boeken.

Alternatief is dat je voor de zaterdagavond nog een nacht in een pensionnetje boekt in zuid duitsland ergens langs de route op de terugweg.

AirBnb werkt hier ook wel lekker voor, nooit problemen gehad

AirBnb is inderdaad een prima optie. Vrienden gaan al een aantal jaar op deze wijze naar Oostenrijk (b.v. afgelopen winter in de buurt van Kitzbuhl en de winter daarvoor naar Damüls). Aankomst op zondag en vertrek op woensdag. Altijd gelukt om via AirBnB een accommodatie te vinden.

In Sölden hebben wij vaak geen probleem met 4 a 5 dagen. Misschien ligt het aan de week of het gebied waar je naar zoekt? Ik moet wel zeggen dat onze plannen vaak pas in oktober echt concreet worden.

Dit is inderdaad dubbelop: èn geen hele week, èn door twee za-za weken heen. Is toch logisch dat de meeste acco’s hier geen belang bij hebben. In het hoogseizoen notabene… Skioorden zijn in dat soort weken vaak 100% volgeboekt, dus gaan ze echt geen dagen leeg laten staan. En zeker niet al in augustus.
Je kansen worden al veel beter bij di-za.
Overigens speelt ook dat jullie een relatief grote groep zijn, hetgeen niet geliefd is bij acco’s (groter risico bij annulering)
Gewoon in januari aan gaan schrijven, om te zien wat er nog over is in februari, of vrijgekomen door annulering.
Hoe dan ook verklein je je kansen op een top-accomodatie op deze manier, zijn toch voornamelijk de restjes die voor jullie overblijven

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 10 aug 2018 19:54

Dit is inderdaad dubbelop: èn geen hele week, èn door twee za-za weken heen. Is toch logisch dat de meeste acco’s hier geen belang bij hebben. In het hoogseizoen notabene… Skioorden zijn in dat soort weken vaak 100% volgeboekt, dus gaan ze echt geen dagen leeg laten staan. En zeker niet al in augustus.
Je kansen worden al veel beter bij di-za.
Overigens speelt ook dat jullie een relatief grote groep zijn, hetgeen niet geliefd is bij acco’s (groter risico bij annulering)
Gewoon in januari aan gaan schrijven, om te zien wat er nog over is in februari, of vrijgekomen door annulering.
Hoe dan ook verklein je je kansen op een top-accomodatie op deze manier, zijn toch voornamelijk de restjes die voor jullie overblijven

Ik heb ieder jaar ook dezelfde uitdaging om een short ski te boeken voor een groep van 8 à 10 personen. Meeste kans op succes is aankomst op zaterdag en in hotels die niet aan de piste of in het centrum van een dorp in een topgebied liggen. Wij boeken dan ook altijd een aparte overnachting voor vrijdagavond in een hotel op een uurtje van het skigebied (Bregenz, Dornbirn, München, …), zodat we ook zaterdag de hele dag kunnen skiën

@bartvwg, ga jij ook met meerdere op vakantie? dan sluit je het even kort met @Msc1 en boeken jullie samen van 2/2 t/m 10/2 ons 10/11 persoons appartement, maak ik leuke prijs voor jullie :D

Dienten Die Alte schule

@bartvwg, ga jij ook met meerdere op vakantie? dan sluit je het even kort met @Msc1 en boeken jullie samen van 2/2 t/m 10/2 ons 10/11 persoons appartement, maak ik leuke prijs voor jullie :D

Elly3 op 10 aug 2018 23:37

Ga meestal alleen of met 2, steeds op hotel (halfpension, want ik eet graag lekker) en buiten vakantieperiode (B, NL, D, Ö).
Dus ik vrees dat dit geen optie is. ;)
Maar toch bedankt voor het aanbod. :)

Bla, bla, bla.

Een andere optie is kamperen. B.v. met een (huur)camper. Camperplaatsen zitten soms direct aan de piste, zoals b.v. in La Plagne.

Wij boekten de laatste jaren ook voor zondag-zondag vanwege het omzeilen van de drukte op de weg.
Dit is inderdaad wat lastiger te vinden; maar altijd wel gelukt. Wij reden dan zaterdagnacht om zondagochtend op de bestemming te zijn.

Mijn vriend kan tegenwoordig wat minder goed tegen een nachtje overslaan; dus wat wij vorig jaar gedaan hebben is “gewoon” zaterdag-zaterdag boeken; maar dan zaterdag ochtend vroeg te gaan rijden (6 uur); dan rij je de drukte achterna en ben je eind van de middag/begin van de avond op je bestemming. Zaterdagavond een biertje doen en zondagochtend fris aan je eerste skidag beginnnen.

Op de 2e zaterdag gaan wij gewoon nog skieen tot een uurtje of 3 (soms in een ander/klein skigebied al een stukje op weg naar huis) en dan rijden we na de drukte naar huis.

Als jullie voor zaterdag-donderdag of dinsdag-zaterdag wat zoeken zal het allicht een stuk makkelijker zijn omdat je dan maar 1 gebroken week hebt ipv 2.

overigens wordt het tegenwoordig wel steeds flexibeler heb ik het idee. Vroegah was zat-zat echt de standard; maar nu zie je ook veel mensen een lang weekend, midweek of 10 dagen gaan.

Plaats een reactie