Skien in canada

heb 2 seizoenen in Panorama geskied en drukte kent men niet tegenover wat je in Europa gewoon bent. Zelf ben ik vanuit Panorama naar bijna elk resort geweest binnen de 6 uur rijden, dat zijn er een 20 en zelf vind ik Red mountain dan eigenlijk het beste wat er is, zeker qua terrein en sneeuwval. Krijgt iets minder sneeuwval dan Whitewater dat er een klein uurtje vandaan ligt maar wat wel wil zeggen dat je goede kans hebt op poederdagen. Whitewater zou je de grootste kans geven op pow maar het voelt of elke local daar een halve dag verlof neemt en met de 3 liften die er zijn zijn er echt wel serieuze lijnen in de voormiddag daarna is alles uitgeskied en gaat men naar het werk.

Sunshine vind ik echt bagger, maar er zijn andere die het top vinden. Als snowboarder is het een hel, ligt vol met vlakke stukken, snowpark daar is dan wel weer top.

Castle mountain is ook een interessant resort, ligt wat uit de weg, trage oude liften maar goedkoper en alles behalve druk. Zitten serieuze stijle stukken in maar kan tegenvallen als er veel wind is of de sneeuwcondities niet top zijn.

Panorama is zowat mijn Canadese homehill. Goed afwisseld terrein, Taynton bowl is top en kan men pow vinden tot enkele dagen na de laatste sneeuwval. Enige probleem is dat de kans op pow days er relatief laag is.

Plaats een reactie