kiezen tussen erhwald (zugspitze arena) of champoluc(monte rosa)

kunnen jullie mij helpen kiezen tussen erhwald zugspitze arena of champoluc,monte rosa ??? waar is het mooist skiën en het aantrekkelijkste dorp waar meest cafeetjes en restaurants zijn?,wij zijn redelijke goede skiërs tussen 25 en 55 jaar , wij vrouwen verkiezen blauwe pistes .apres-ski is niet nodig rustig pintje drinken wel.
grtjs linda

Die 2 zijn echt een wereld van verschil. Monte Rosa is maar echt weinig blauw, dus als dat is wat je zoekt, zou ik het links laten liggen. Afstanden zijn ook groot van het ene naar het andere dal. Ik vind het tot nu toe het mooiste gebied waar ik geweest ben, maar is dus wel uitdagend qua pistes.

wij zouden logeren in champoluc goede keuze ?zijn daar en paar blauwe pistes voor de vrouwen ?,
bedankt voor de info tiny-m

Champoluc is lastiger als Ehrwald. Eigenlijk kun je deze gebieden niet met elkaar vergelijken. Waar zijn jullie al eerder geweest ?

May the ski force be with you !!

alpbach,grindelwald,adelboden,altabadia,la rosiere,val cenis, enz…
wij hebben wel al wat skigebieden gedaan. wij zouden champoluc willen doen maar hebben schrik dat de vrouwen geen optie’s hebben, hoewel ze maar twee dagen skien van de 5 dagen voor ons is het goede eten ook belangrijk
grtjs en al bedankt voor de info

Madonna di Campiglio?

Monte Rosa vind ik het mooiste skigebied waar ik tot nu toe geweest ben dus sluit me bij Tiny-M aan. Rood is ook niet allemaal even uitdagend maar met jullie wensenlijst zou ik misschien toch eerder voor Ehrwald of een ander gebied aanraden. Als je ten volste wil genieten van Monte Rosa dan kom je met alleen blauw niet erg ver.

Mr. Slow

Als ik zo lees waar jullie geweest zijn, zou MdC of wederom Alta-Badia de betere keus zijn.

May the ski force be with you !!

Madonna di Campiglio zijn wij nog niet geweest gigi

MdC zou een mooie keus zijn. Pistes lang een mooi glooiend voor de dames. Verder is het gastronomie prima al is Zuid-Tirol net een stukje beter. En het gebied staat bekend om de vele zonuren 😉

May the ski force be with you !!

MdC zou een mooie keus zijn. Pistes lang een mooi glooiend voor de dames. Verder is het gastronomie prima al is Zuid-Tirol net een stukje beter. En het gebied staat bekend om de vele zonuren 😉
Zoek iets in het dorp zelf en niet in de aangrenzende dorpen zoals Dimaro enz
Dorpskern is autovrij en gezellig

May the ski force be with you !!

Ik ben nooit in Monte Rosa geweest. Dus zou ik niet iets over kunnen zeggen. Ik denk als je voor zugspitze kiest, je meer voor gemak vanwege de korte reisafstand. Of echt op zoek bent naar een leuk kleiner familiegebiedje. Lermoos heeft een leuke skiberg als je van treeskiing houdt en wat verder buiten de piste gaat+enkele mooi pistes voor het hele gezin. Ehrwald is ideaal om te gaan als je kinderen nog wat kleiner zijn. Ik vindt het altijd fijn om in kleinere gebieden te skien. Daarbij heeft zigspitze omgeving best wat alternatieven voor activiteiten zonder sneeuw. Maar als dat nu net niet naar op zoek bent, is dit niet de plek.

Plaats een reactie