Skigebied om te werken in Oostenrijk met off-piste mogelijkheden

Hallo medewintersporters,

Het komende seizoen ga ik weer snowboardles geven in Oostenrijk. Na een aantal keren in Saalbach-Hinterglemm een een seizoen in Silverstar (Canada) zou ik graag een keer naar een ander gebied willen gaan in Oostenrijk waar goede off-piste mogelijkheden zijn, een relaxte groep (met wat 30ers en 40ers) en toch ook wel e.a. aan aprèsski mogelijkheden zijn.

Ik hoor dat Sank Anton leuk is maar ik hoor ook goede verhalen over de off-piste mogelijkheden in Arlberg.

Graag hoor ik jullie ervaringen :)

Cheers

Ik hoor dat Sank Anton leuk is maar ik hoor ook goede verhalen over de off-piste mogelijkheden in Arlberg.

Cheers

Spyker1982 op 30 aug 2018 20:11

Kleine info voor als je gaat werken in Oostenrijk:
Arlberg is Sankt Anton.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ah bedankt, ik zie het nu zelf pas!

Ik heb alleen wel begrepen dat de skischolen in Lech en in St. Anton zeer lastig zijn om binnen te komen. Dus hoe graag jij dáár snowboardles wil geven is misschien minder relevant.

Hou er wel rekening mee dat de Arlberg heel druk is met skibums en andere poederzoekers. St. Anton is een top gebied voor freeride/touren, maar zeer hoge poederstress. Op een poederdag is al het vers in het zicht van pistes afgekrast.
Wat ik zou overwegen als alternatieven: Montafon, Zillertal, Gasteinertal, Ischgl/Paznauntal.
Ik weet niet wat voor lerarendiploma je hebt?

*bericht bewerkt door Arjen5 op 31 aug 2018 09:53

It's all about the turns duuuuuude!

In het Zillertal is er denk ik nog wel een goede kans op een seizoen werk. In het Gasteinertal kwam ik niet zo veel snowboarders meer tegen. Mocht je ook over wat park skills beschikken kan je natuurlijk ook skischolen in Wagrain-Kleinarl-Zauchensee aanspreken. En met die skipas kun je ook weer terecht in het Gasteinertal en Großarl, waar interessante off-piste mogelijkheden liggen.

Verder zou ik ook eens informeren in Kitzbühel-Kirchberg. Is ook nog het één-en-ander te doen buiten de piste en komen genoeg (Nederlandse) toeristen om nog een markt te hebben voor een specifieke snowboardleraar.

Bedankt voor de reacties:) Ik heb nu een Canadese diplomering (Casi) maar ik ga de anwerter en landes het komende seizoen doen omdat ze dat toch veel liever hebben in Oostenrijk.

Wat @GiGi zegt is absoluut waar.
Bij skischool Lech en skischool Oberlech vragen ze je zelfs wat je eigenlijk komt doen.

Met snowboard is bijna geen full time werk te verwachten. Oostenrijkers/einheimische met papieren gaan zowiezo voor.Meestal zonen en dochters van dorpsgenoten Dan blijft er natuurlijk weinig werk over.
@iSKI
Arlberg is Sankt Anton 😃😃

Als je buiten de box durft te denken, Klein Walsertal heeft echt goede off piste mogelijkheden!
https://www.wintersport.nl/forum/topic/74195

Heb in Sölden gesoliciteerd bij Skischule Ötztal. Misschien daar eens nafragen?

Ezzie

Beetje te dicht bij SH wellicht, maar S4 Fieberbrunn zocht nog mensen via fb

Edwin van Riel

Bedankt voor de reacties! Ik ben nu met een aantal bezig, waaronder toch ook weer Saalbach-H. We zullen het zien :)
Ja Fieberbrunn is wel heel erg still nadat de liften dichtgaan.
Sölden is nog wel een optie!
Ik ga wellicht de Salzburger superskipas kopen dan kun je in 23 gebieden snowboarden voor 725 euro.
Dan kan ik tijdens het laagseizoen wat andere gebieden opzoeken :)

Plaats een reactie