Te koop: Atomic Revent + (55-59)

Atomic Revent + (55-58) Wit

In de aanbieding mijn Atomic Revent + in maat M (55-59) skihelm. Een zeer comfortabele en lichte skihelm. Hij wordt verkocht om dat de bijpassende goggle niet meer in gebruik is. Vandaar een nieuwe goggle en helm combinatie. De helm is afgelopen jaar november aangekocht en enkel afgelopen winter gebruikt. De helm is in prima conditie en heeft geen val met de ski’s meegemaakt. Enkel een klein pitje op de buitenschaal, te zien op de foto’s. De kleur wit is hier en daar iets minder wit, door de zon.

De skihelm is extra licht en heeft de mogelijkheid om te ventileren aan de bovenkant. De ventilatie is te openen en sluiten naar wens. Aan de achterkant is de helm comfortabel te verstellen doormiddel van de draaiknop.

Vraagprijs €80

null
null

null
null
null
null
null
null

null
null

*bericht bewerkt door Roestini op 03 sep 2018 19:47

Ik wil niet flauw doen, maar ik zie ook een deuk zitten. (Hoe heb je de pit en de deuk erin gekregen?)

Dat is gebeurd in de skibus. Hij is bij het hard remmen van de stoel afgerold. Niks anders dan optische schade.

Dat is gebeurd in de skibus. Hij is bij het hard remmen van de stoel afgerold. Niks anders dan optische schade.

Roestini op 4 sep 2018 16:57

Hoe kan je dat weten? Als de klap hard genoeg is geweest om een deuk achter te laten, zou ik geen garanties durven af te geven voor de integriteit van de helm.

Een deuk betekent dat het materiaal eronder hard is geworden. Het wordt hard om de klap te absorberen. De.helm heeft op dar punt zijn functie verloren. Het schuim kan in dit geval maar één keer een klap opvangen. De helm is dus waardeloos geworden. Sorry.

Één deukje en een gaatje zelfs.
Inderdaad waardeloos.
Die mag je niet meer verkopen.
En zelfs niet aan iemand die er geen probleem mee heeft OK

Overigens vind het een vreemde manier van verkopen “de helm is in prima conditie en heeft geen val met de ski’s meegemaakt.”
Nee maar wel een harde klap in de bus.
Eigenlijk vind ik het ronduit misleidend.

@DrPhil
Doet me denken aan de piloot die ons vertelde dat er niks aan de hand was maar wel één brandende motor had en 20% naast de baan zat.👍😃

oei oei. Helemaal eens met de bovenstaande opmerkingen. Ik schrok me rot toen ik naar beneden scrollde om de foto’s te zien. Een helm die een klap heeft gehad met dergelijke schade, is per definitie niet meer te gebruiken! Deze schade zorgt ervoor dat de helm niet mee de bescherming biedt die je van een helm mag verwachten. Ik ben het ermee eens dat het misleidend is om te schrijven dat de helm geen val met het skien heeft meegemaakt, terwijl de helm iets veel ergers heeft meegemaakt…

Niet verkopen, maar weggooien dus… dan maar geen 80 euro cashen en daardoor voorkomen dat iemand met schijnveiligheid de piste op gaat

Je kan er altijd nog een gat in maken en als hanglamp in de fietsenschuur gebruiken.
Heb je toch iets bijzonders (in de fietsenschuur)

dan is €80 wel wat duur voor in je fietsenschuur…

Je kan er altijd nog een gat in maken en als hanglamp in de fietsenschuur gebruiken.
Heb je toch iets bijzonders (in de fietsenschuur)

Hooykaas op 5 sep 2018 15:43

Er zit al een gat in, toch? Scheelt weer werk…

Nog even een tip voor mensen die naar Mayrhofen gaan en die willen voorkomen dat hun helm schade oploopt: maak géén gebruik van het skidepot, maar reserveer een locker of neem je spullen mee naar het hotel. Heb daar afgelopen jaar dagelijks helmen op de grond zien stuiteren en vertrouw m’n eigen helm eerlijk gezegd ook niet meer.

Uitrusten doen we thuis wel!

Bij die impact op de helm heb ik te weinig stil gestaan. Bij deze mag het topic dan ook worden verwijderd.

Plaats een reactie