Kitzbuhel of Kirchberg met kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzbühel - Kirchberg

Wij willen dit wintersport-jaar naar Kirchberg of Kitzbuhel toe … maar welk dorp is leuker om met 3 kinderen heen te gaan en is dit trouwens wel een leuk gebied om heen te gaan met kinderen. Zo ja, welke skischool raden jullie aan? Kortom allemaal vragen.

P.S. We gaan niet tijdens carnava of krokesvakantie, maar de 3e of 4e week van januari … dus ik hoop dat het dan iets minder druk is.

Ik denk dat het hier vooral een prijskwestie is. Kitzbuhel is redelijk prijzig, waar Kirchberg bij de goedkopere is. Voor kinderen zou ik Kirchberg nemen. Qua skischool heb ik geen idee, maar ik weet wel de liften in het dal op de oefenweides gratis zijn in dit gebied, dat is dus helemaal top voor de kids!

Dan zou ik ook voor Kirchberg kiezen.

Skischool Kirchberg: https://www.skischule-kirchberg.at/nl-1/
Oefenweide/piste naast de Gaisberg

Skischool Alpin Profis
https://www.schischule-alpin-profis.at/en/55.html
Oefenweide/piste direct naast de Maierlbahn

Wij gaan al jaren in januari naar Kirchberg. Kirchberg is inderdaad goedkoper dan Kitzbuhel. Afgelopen jaar hebben we voor het eerst onze zoon meegenomen (3 jaar was hij toen). Kirchberg heeft niet veel appartementen (geschikt voor gezinnen)die gunstig liggen. (of je moet met kinderen in een hotel willen) Hiermee bedoel ik skischool en oefenweide op loopafstand. Daarnaast moet je altijd met de bus naar het “echte” skigebied. Je bent dan dus wel een stukje van je kind verwijderd. Mijn zoon en ikzelf heb les gehad van skishule Kirchberg. Deze zit midden in het dorp bij de oefenweide en heeft daarnaast ook een kantoor boven op de berg, bij de fleckalmbahn / sonnerast. Goede ervaringen mee. Je zou ook meer richting de maierbahn kunnen gaan, daar zit de skischool onder bij de gondel. Met deze skischool heb ik geen ervaring.

Wij gaan volgend jaar voor het eerst sinds jaren een ander gebied proberen, wildkogel arena. Een stuk kleiner, maar gaan nu eerst even investeren in onze kinderen en dan keren we later sowieso een keer terug, want qua skigebied is het echt wel super de kitzbuheler alpen.

Plaats een reactie