Zoektocht skigebied vrienden ski in ski out.

Hoi wintersporters.

Ik ben aan het zoeken voor onze komende vakantie voor 10p eind Jan begin Feb

Onze eisen zijn ski in ski out appartement, uitdagende pistes voor gevorderen, +200km piste, moderne liften. Het skiën staat voorop. We willen tussen de middag makkelijk naar het appartement kunnen komen vanwege middag eten in appartement en een baby.

We gaan bijna elk jaar naar les trois vallees. Tot nu toe zijn we 4x in Val Thorens en 3x in Les Menuires geweest. Hier vanwege de vele, lange en mooie pistes.
We zijn ook een keer in Tignes en Ischgl geweest.
Apres ski zijn we niet naar opzoek.

Voor de aankomende vakantie willen we wel wat anders dan Les Trois Vallees voor de verandering.

Ik zit nu te kijken naar Avoriaz. Dit skigebied heeft ook een hoop piste kilometers al is niet alles makkelijk te bereiken. Daarnaast is het door de lage ligging niet zo sneeuw zeker.

Les Arcs lijkt me ook een mooie optie en heeft uitdagendere pistes als Le Plagne. Over Les Arcs kan ik niet zoveel vinden. Ik zoek een accomodatie die goede voorzieningen heeft op loop afstand.

Ik kijk voornamelijk naar franse gebieden vanwege de ski in ski out.
Met ons budget van ±600-700 pp incl. skipas is dit niet mogelijk in Oostenrijk.

Al moet ik zeggen dat de apres ski in Ischgl wel heel gezellig was :)

Wellicht hebben jullie nog wat goede ideeën waar ik nog niet aan gedacht heb.

Alvast bedankt. :)

Waarom zoek je een groot gebied als je iedere middag in je appartement wilt lunchen? Een groot gebied is voor mij 's morgens op tijd de deur uit en skiën zo lang ik er lol in heb. Dan wil ik niet achterin een groot gebied op m’n horloge moeten kijken ivm de thuislunch. Wat mij te binnen schiet is Val Cenis. Ongeveer 125km pistes (iets van 40km ligt in Termignon, is verbonden). Er zijn daar best wat grote appartementen te huur en zowat aan de piste gelegen. Sneeuwzeker, want achterin het Maurienne dal en noordhellingen.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Bedankt voor je bericht.

We skien altijd 8 dagen en 3 a 4 dagen doen we dat ook wel.
Maar vanuit Les Menuires kan je in 1 ochtend wel in alle hoeken heen en weer komen als je door ski. :)

Val Cenis ziet er leuk uit maar wat te weinig kilometers.

Avoriaz is inderdaad wat lager en je kan wat pech hebben. Hebben wij afgelopen januari gehad, met veel lawine gevaar en in de lagere dorpen van portes du soleil modderstromen door het dorp. Maar meeste dagen prima kunnen snowboarden en eigenlijk alle keren dat ik er was, geen problemen gehad. Ondanks dat Avoriaz het meest centraal ligt in pds, moet je wel opletten hoe laat je terug gaat als je in een uithoek zit. In Ischgl of Tignes kun je veel sneller terug komen. 3v geen ervaring mee, dus neem ik niet mee u de vergelijking.

Ben in dezelfde gebieden geweest als jij. Paradiski (les Arcs) vonden wij een mooi gebied. We hadden toen erg veel geluk met ons onderkomen. Was een half opgeleverd appartementengebouw waar we toen nog voor een prikkie zaten omdat het niet volledig afgebouwd was. We hadden destijds wel de pech dat er erg veel sneeuw viel waardoor we niet op de bovenste gelegen pistes konden. Gelukkig wel op de lagere en mooi door de bossen.

Gebruik de ‘Skigebieden’ zoekfunctie van de site eens (https://www.wintersport.nl/skigebieden). Kun je op piste km sorteren, dan vind je zo wat je zoekt.
Mijn suggesties:
FR:

  • Serre Chevalier
  • Le Grand Massif
  • Alpe d’Huez
  • Montgenevre (icm Via Lattea in IT)

CH: (Zul je misschien met dat budget niet uitkomen…)

  • Les Quatre Vallees
  • Davos-Klosters
  • Arosa-Lenzerheide
  • Zermatt/ Breuil-Cervinia

AT:

  • Ski Arlberg
  • Zillertal (met de Zillertaler Superskipas kun je in het hele Zillertal skiën.)
  • Wilder Kaiser Brixental (icm Kitzbuhel/Kirchberg, Super Ski card)
  • Skicircus Saalbach/Hinterglemm/Leogang/Fieberbrunn/Zell am See/groβer ist besser (zo heet dat tegenwoordig toch?)

IT:

  • Sella Ronda (Val Gardena/Alta Badia/Val di Fassa/Arabba)

Hier wat opties met veel piste kilometers, mag je zelf even onderzoeken wat jou het beste past.

It's all about the turns duuuuuude!

Overigens, in de periode dat je zoekt is Avoriaz/PdS sneeuwzeker genoeg. Het betreft immers de meest sneeuwzekere periode van de winter. Als er dan niets ligt, ligt er nergens wat ;)

@Balboa

Welke dorp in Les Arcs zat je en wat vond je van het dorp?
@bennie dat is inderdaad wel zo. vorig jaar of het jaar ervoor was er een topic dat er na de kerst nog steeds geen sneeuw lag…

als je paradiski wilt gaan kan je centraal zitten in valandry of plan plan peissey. kan je 2 kanten uit.
maar hoe die dorpjes zijn weet ik niet. wel veel chalet bouw.

arc 2000 veel ski in out accommodaties. en zit zo in de avond in 1950 . in arc heb je op loopafstand supermarkt zitten restaurantjes. wij zaten in deze accommodatie Chalet des Neiges - La Cime des Arcs. mooie accommodatie en met zwembad. en je kan tussen de middag heel makkelijk in en uit skien. wij hebben hier met onze zoon gezeten toen hij ongeveer 16 maanden was. tussen de dorpen rijden busjes
. dus je kan ook in een ander dorp afspreken. https://www.immo-investir.com/plan-de-station-des-arcs-20000… heb deze acco gekeken http://www.chaletdesneiges.com/en/station-arc-2000/cime-des-…
en als ik het nu zo zie laatste week januar/begin feb. komt je uit op 300 euro pp voor acco 5 pieces + cabine + sauna . je hebt ook nog andere opties van acco. hier komt nog skipas bij. maar dan kom je op het bedrag uit wat jullie willen besteden.

1950 is een stuk gezelliger dan 2000 maar ik vind dat ski bereikbaar net iets minder dan 2000.
http://www.arc1950owners.com/

arc 1800 ben ik als kind altijd geweest en later ook. maar vind het toch minst gezellige
arc 1800 hebben wij de laatste keer in alpage de chantal gezeten. mooie appartementen met zwembad. maar enige nadeel is dat het verder van de super markt ligt. je kan wel met busje naar centrum of via een pad. alleen bij ons was dat pad af en toe toch wel wat aan de gladde kant.
https://www.lesarcs.com/uploads/pics/h17_1800.pdf

arc 1600 ken ik eigenlijk niet echt. http://www.immo-investir.fr/le-signal-arcs-1600-residence-de…

*bericht bewerkt door miepmiep op 12 sep 2018 21:33

We zaten in Résidence Prestige Edenarc - Arc 1800. Dorpje stelt niet veel voor. Destijds busladingen Britse studenten, maar wel een vet gebied.

@Marco_ski Les Arcs is een mooi gebied, ook erg sportieve pistes. Je kunt uiteraard de uitgebreide Paradiski pas nemen en naar La Plagne oversteken met de Vanoise Express, maar persoonlijk vind ik die kant van het gebied veel minder leuk en ook nog eens drukker bij verbindingsliften (in Bellecote omhoog, altijd rijen…).

Uitrusten doe je maar in de lift.

In Vallandry liggen de mooiste chalets, en zijn ook nog eens behoorlijk betaalbaar. Weliswaar eerst met de lift omhoog om skiënd bij de Vanoise Express te komen, maar die opent toch pas om kwart over negen 's ochtends. Verder kun je er redelijk wandelen zonder al te veel te hoeven klimmen en gaat er een bakje naar het lager gelegen Peisey, plus een korte wandelroute naar Arc1800 die ook per bus gedaan kan worden. Verder is het ook mooi om te wandelen bij de loipe achterin het dalletje. Is maar een klein stukje rijden, en je hoeft de bergpas er niet voor af.
Hoewel ik zelf La Plagne wat druk vond, moest ik er afgelopen jaar wel op terug komen dat het ook daar goed toeven is zolang je de kernen van Plagne Bellecote en de gletscher maar een beetje vermijd. Kun je op de ochtend gewoon even op en neer naar Champagny bijvoorbeeld. De Paradiski pas is dus zelfs voor één dag al de moeite waard wat mij betreft.

Kijk daarnaast eens of je wat kunt vinden in La Rosière/Les Eucherts. Ook charmant, evenals Plan Peisey/Vallandry.

@miepmiep nog bedankt voor je tips. Heb Cime des Arcs geboekt :) 338 eu pp voor 12 persoons appartement 128m2! dus mooi in het budget.

Nu alleen nog wachten tot 2 februari…

@miepmiep nog bedankt voor je tips. Heb Cime des Arcs geboekt :) 338 eu pp voor 12 persoons appartement 128m2! dus mooi in het budget.

Nu alleen nog wachten tot 2 februari…

Marco_ski op 25 sep 2018 22:48

Leuk app . En wij konden toen ook zelfs nog op zaterdag zwemmen daar . Veel plezier en leuk dat jullie nog laten

Plaats een reactie