Diedamskopf of Balderschwang?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Diedamskopf

Half maart willen wij, gezin met 2 kinderen: 1 en 4 jaar, op wintersport gaan. Een klein, rustig, overzichtelijk en kindvriendelijk skigebied. Met goede voorzieningen qua kinderopvang en ruime appartementen.

Na een zoektocht staan er 2 skigebieden op mijn shortlist: Diedamskopf en Balderschwang.
Welk skigebied raden jullie aan? Hoe zit het met de sneeuwzekerheid half maart in beide gebieden? Alvast bedankt voor jullie reactie!

Ik kan je alleen advies geven over Balderschwang, Diedamskopf zijn mijn ouders geweest. Ben wel in de buurt wezen skien en voorbij gereden.
Balderschwang is klein en overzichtelijk, met bijna alleen maar mooie pistes. Ligt fantastisch afgelegen in de natuur, weg van alles. Iets wat je niet veel meer vindt in de alpen. De toegangsweg kan lastig zijn. Het is tot aan de pas, vaak filevrij/file luw bereikbaar.
Het is een van de meest sneeuwzekere plekken van DLD waar veel sneeuw valt. Alle fasciliteiten zijn aanwezig maar het is een klein afgelegen dorp. (kinderopvang onzeker, waarschijnlijk in het hotel) Ik neem aan dat het skien gezein de kinderen, meer voor jullie geldt. Mocht jullie vierjarige wat willen proberen: balderschwang heeft een aantal zeer toegankelijke liften en stukken voor de absolute beginners.

Diedamskopf heeft ook maar enkele liften is wel veel groter het dorp heeft meer fasciliteiten. Het is ook vrij afgelegen maar betere toegangswegen. Bovendien ligt het skigebied zelf hoger, dus nog sneeuwzekerder. Het kan echter wel heel mistig zijn in Diedamskopf. Dan is Mellau een iets beter uitgangspunt. Misschien is het een idee om met kleine kinderen naar Nesselwang te gaan of Sonthofen als uitvalsbasis. Dat hebben wij gedaan toen de kinderen nog klein waren. Dan ben je snel ook in leuke stadjes (o.a. Fussen), zwembaden etc. of zelfs een kloof waar je swinters doorheen kan wandelen. en je bent vrij waar je gaat skien. Nesselwang heeft een hele goede berg, rond sonthofen zijn veel skigebieden zeer vlakbij.

*bericht bewerkt door martijn.. op 21 sep 2018 11:19

Goed om te weten is dat skigebied Diedamskopf geen sneeuwkanonnen heeft. Dat is voor half maart toch zeker iets om in je overweging mee te nemen.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Door het natuur(sneeuw)karakter van de Diedamskopf is het er prachtig authentiek skiën. Alleen zijn de dalafdalingen echt een meerwaarde en de kans dat die nog open zijn half maart is erg klein.

Balderschwang heeft voor kinderen denk ik een completer aanbod. Diedamskopf is top als je het combineert met Mellau en Schröcken

Bedankt voor jullie advies! Dit helpt mij verder op weg om uiteindelijk een goede keuze te maken.

*bericht bewerkt door sterHEster op 21 sep 2018 14:36

Plaats een reactie