Bereikbaarheid moeilijk?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arabba

Tip voor San Cassiano (+/- 15 min verder dan La Villa): Hotel Steinrosl of Hotel Falzares. Beiden betaalbaar. Halfpension in Steinrosl voor rond de 80 euro per nacht. Met geweldig eten!
San Cassiano ligt wat centraler in het totale Dolomiti Superskigebied.

Aftellen maar!

Tip voor San Cassiano (+/- 15 min verder dan La Villa): Hotel Steinrosl of Hotel Falzares. Beiden betaalbaar. Halfpension in Steinrosl voor rond de 80 euro per nacht. Met geweldig eten!
San Cassiano ligt wat centraler in het totale Dolomiti Superskigebied.

Matthieu op 2 okt 2018 15:47

Dank je, heb Falzares om een prijsopgave gevraagd. Falzares is volgens mij niet open ?

Tip voor San Cassiano (+/- 15 min verder dan La Villa): Hotel Steinrosl of Hotel Falzares. Beiden betaalbaar. Halfpension in Steinrosl voor rond de 80 euro per nacht. Met geweldig eten!
San Cassiano ligt wat centraler in het totale Dolomiti Superskigebied.

Matthieu op 2 okt 2018 15:47

Dank je, heb Steinroslom een prijsopgave gevraagd. Falzares is volgens mij niet open ?

Tip voor San Cassiano (+/- 15 min verder dan La Villa): Hotel Steinrosl of Hotel Falzares. Beiden betaalbaar. Halfpension in Steinrosl voor rond de 80 euro per nacht. Met geweldig eten!

San Cassiano ligt wat centraler in het totale Dolomiti Superskigebied.

Matthieu op 2 okt 2018 15:47

Dank je, heb Steinroslom een prijsopgave gevraagd. Falzares is volgens mij niet open ?

Meindert op 2 okt 2018 16:00

Nog geen winterprijzen te zien inderdaad. Gewoon even mailen!
Steinrosl kan ik echt aanraden. Mooie wellness mocht je ervan houden en dicht bij de lift (5 tot 10 min lopen)

Aftellen maar!

Tip voor San Cassiano (+/- 15 min verder dan La Villa): Hotel Steinrosl of Hotel Falzares. Beiden betaalbaar. Halfpension in Steinrosl voor rond de 80 euro per nacht. Met geweldig eten!

San Cassiano ligt wat centraler in het totale Dolomiti Superskigebied.

Matthieu op 2 okt 2018 15:47

Dank je, heb Steinroslom een prijsopgave gevraagd. Falzares is volgens mij niet open ?

Meindert op 2 okt 2018 16:00

Nog geen winterprijzen te zien inderdaad. Gewoon even mailen!
Steinrosl kan ik echt aanraden. Mooie wellness mocht je ervan houden en dicht bij de lift (5 tot 10 min lopen)

Matthieu op 2 okt 2018 16:08

Heb ze gemaild!

Ik denk dat de eigenaar van Falzares nog in een warm land zit, maar hij gaat sowieso zijn vrije kamers/weken einde jaar op booking.com zetten. Als je hem mailt zal hij zeker reageren (maar heb mogelijk wat geduld). Perfect hotel, net als Steinrosl ook qua eten. San Cass is echt perfect voor jullie Meindert als ik zo naar je wensen kijk. Locker huren bij het dalstation van Piz Sorega lift, ernstig relaxt allemaal.

San Cassiano is heel fijn, al moet je altijd iets lopen of rijden (met de skibus) naar de lift. Daar zijn idd lockers. Je zit denk ik wel wat beter in het gebied dan vanuit een van die liften bij Santa Croce. Op zich is het prima, maar je moet best wat liften in voor je echt middenin het gebied staat. Colfosco en Corvara liggen ook heel goed, vooral als je per ski naar andere deelgebieden wil. Scheelt weinig met San Cassiano.

Altabadia.org is mijn ogen het meest compleet qua aanbod. Ik weet een leuk appartement maar moet zelf ook nog boeken en het zou jammer zijn als je die net voor mijn neus wegkaapt @meindert.

Heel fijn dat je een week later kan!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De dalafdaling einde dag vanaf Gardeneccia terug naar Pedraces/Badia richting Santa Croce is best flink rood en lang vind ik als je vooral blauw en lichtrood apprecieert. Dan zou ik daar niet gaan zitten. En dat is jammer want Hotel Post/Usteria Posta is een simpel maar perfect verblijf voor relatief weinig geld.

Bedoel je piste 17? Je kunt via een blauw pad al vrij onderin uit komen. Dat blauwe pad kom je dan ook alleen weer via rode pistes, of de blauwe piste 15 (die einde dag ook niet de makkelijkste meer is).

Ik denk dat je gelijk hebt dat dat niet optimaal is voor iemand die een voorkeur voor blauw heeft, maar met de lift naar beneden bij Piz Ila is natuurlijk ook een optie. De rode pistes verder zijn al veel minder druk dus blijven volgens mij veel langer mooi.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

San Cassiano is heel fijn, al moet je altijd iets lopen of rijden (met de skibus) naar de lift. Daar zijn idd lockers. Je zit denk ik wel wat beter in het gebied dan vanuit een van die liften bij Santa Croce. Op zich is het prima, maar je moet best wat liften in voor je echt middenin het gebied staat. Colfosco en Corvara liggen ook heel goed, vooral als je per ski naar andere deelgebieden wil. Scheelt weinig met San Cassiano.

Altabadia.org is mijn ogen het meest compleet qua aanbod. Ik weet een leuk appartement maar moet zelf ook nog boeken en het zou jammer zijn als je die net voor mijn neus wegkaapt @meindert.

Heel fijn dat je een week later kan!

Roy83 op 2 okt 2018 18:41

Maak je geen zorgen. We zoeken half pension:) Maar ik vraag me af of ik het gebied wel helemaal goed heb begrepen? Voorbeeld :als we naar Nauders gaan dan skien we daar een dag of meerdere dagen en gaan dan weer een dag naar Schoneben. Ongeveer 10/15 minuten daarvandaan met de auto. Het was niet de bedoeling dat we steeds tochten zouden moeten maken van het ene gebied naar het andere. Dan neem ik aan dat je dan ook de de duurdere skipas moet hebben?

Ja maar die is een euro of 30 duurder voor een week. Dat is te overzien en biedt wel heel veel meer opties.

Tip voor San Cassiano (+/- 15 min verder dan La Villa): Hotel Steinrosl of Hotel Falzares. Beiden betaalbaar. Halfpension in Steinrosl voor rond de 80 euro per nacht. Met geweldig eten!
San Cassiano ligt wat centraler in het totale Dolomiti Superskigebied.

Matthieu op 2 okt 2018 15:47

Heb contact gehad. Nog even gevraagd naar de grootte van de kamer.

Ik denk dat de eigenaar van Falzares nog in een warm land zit, maar hij gaat sowieso zijn vrije kamers/weken einde jaar op booking.com zetten. Als je hem mailt zal hij zeker reageren (maar heb mogelijk wat geduld). Perfect hotel, net als Steinrosl ook qua eten. San Cass is echt perfect voor jullie Meindert als ik zo naar je wensen kijk. Locker huren bij het dalstation van Piz Sorega lift, ernstig relaxt allemaal.

HN65 op 2 okt 2018 18:31

Heb contact gehad. Nog even gevraagd naar de grootte van de kamer.

Maar ik vraag me af of ik het gebied wel helemaal goed heb begrepen? Voorbeeld :als we naar Nauders gaan dan skien we daar een dag of meerdere dagen en gaan dan weer een dag naar Schoneben. Ongeveer 10/15 minuten daarvandaan met de auto. Het was niet de bedoeling dat we steeds tochten zouden moeten maken van het ene gebied naar het andere. Dan neem ik aan dat je dan ook de de duurdere skipas moet hebben?

Meindert op 2 okt 2018 20:42

Dat heb ik aan het begin van dit topic al aangegeven. Alta Badia en de omliggende (per lift verbonden en via de Dolomiti Superski pas bereikbare) skigebieden zijn erg leuk en het is er prachtig, maar het is totaal niet vergelijkbaar met Nauders. Ik had daarom ook andere opties aangeraden (Drei Zinnen, Pila, Obereggen). In principe kun je je prima een week vermaken in Alta Badia (ook zonder Dolomiti pas), maar dan haal je, zoals GiGi terecht aangeeft, niet het maximale uit het skigebied. Maargoed, evengoed veel plezier en je gaat er ongetwijfeld een hele mooie vakantie beleven met mooie pistes, lekker eten en een schitterende omgeving.

*bericht bewerkt door Quick op 02 okt 2018 23:13

Mr. Slow

Bedoel je piste 17? Je kunt via een blauw pad al vrij onderin uit komen. Dat blauwe pad kom je dan ook alleen weer via rode pistes, of de blauwe piste 15 (die einde dag ook niet de makkelijkste meer is).

Roy83 op 2 okt 2018 19:19

Nee piste 27, dus nadat je de 17 of Gran Risa gehad hebt. Dat is een behoorlijk lange rode. Prachtig maar niet simpel als laatste afdaling volgens de “Meindert-norm”.

Ja die is misschien wat lastiger maar, als ik het me goed herinner, wel erg mooi en niet heel druk (dus langer goed). Maar al met al misschien wel iets te veel rood voor de terugweg, maar ik geloof dat de keus op San Cassiano is gevallen.

Overigens; richting Val Gardena en terug is volgens mij niet heel moeilijk (of ver) vanuit Alta Badia, en Arabba ben je ook zo en ook als je alleen in AB blijft heeft @meindert een topvakantie, maar er is inderdaad meer uit te halen. Een dagje Seiseralm is misschien wel echt een aanrader (veel makkelijk), maar op de ski is dat best ver en met de auto is dat wel echt een slingerweggetje (zonder steile afgronden volgens mij).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

We hebben geboekt!
Hotel Diana in La villa. Leek ons een mooi hotel en voor een aardige prijs. Niet te ver van de liften.
We nemen de grote pas maar. Zoals GiGi al zei hij is maar iets duurder.
Hartelijk dank iedereen voor de hulp tips en het meedenken.

We laten wel weten hoe we het vonden.

Maar eerst naar Nauders in Januari. Wat een luxe!

👍

laat ons zeker iets weten!

Born to run. B.S.

Lekker bezig Meindert! Ik weet niet of je de keuze hebt maar ik zou kijken of je een kamer aan de achterkant van het hotel kunt krijgen. Vanaf een uur of 0500 komen er nogal wat vrachtwagens omhoog over SS224 en het is echt een drukke weg.

Helaas niet. Het is aan de voorkant . Maar volgens het hotel is het geluiddicht gemaakt. Dus daar vertrouwen we dan maar op.

“The Comfort room Gardenaccia is in fact on the road side, but we have insulated windows, so you wont hear anything at night”

Veel (voor)plezier alvast. Je gaat het zeker geweldig vinden.

Aftellen maar!

Helaas niet. Het is aan de voorkant . Maar volgens het hotel is het geluiddicht gemaakt. Dus daar vertrouwen we dan maar op.

“The Comfort room Gardenaccia is in fact on the road side, but we have insulated windows, so you wont hear anything at night”

Meindert op 4 okt 2018 15:48

Dan wordt het niet met open raam slapen maar ben er zeker van dat je er geen last van zult hebben als ze het zo uitgesproken melden, hoe dan ook wordt het toch een prachtige week voor jullie.

Helaas niet. Het is aan de voorkant . Maar volgens het hotel is het geluiddicht gemaakt. Dus daar vertrouwen we dan maar op.

“The Comfort room Gardenaccia is in fact on the road side, but we have insulated windows, so you wont hear anything at night”

Meindert op 4 okt 2018 15:48

Dan wordt het niet met open raam slapen maar ben er zeker van dat je er geen last van zult hebben als ze het zo uitgesproken melden, hoe dan ook wordt het toch een prachtige week voor jullie.

HN65 op 4 okt 2018 16:16

We zetten hem wel op een kier:)

Plaats een reactie