Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Kunnen we volgend jaar weer wat mooie films verwachten of ben je er nu lekker écht met vakantie @Rene?

Mr. Slow

Video time 😎🎉

Even helemaal off topic, sorry, maar zijn bij jullie de topics op het forum (in de lijst) vanaf het blog “voorjaarsskiën” ook ineens in het chinees ? Of heb ik een probleem 😬

Verder geniet ik volop van al jullie mooie foto’s en leuke teksten. Ben er zélf 2 wk geleden met Carnaval geweest.

Ik ben overigens verbaasd hoe snel het laagje sneeuw in het dorp weer weg is. Ik zit op 1200m en gisterochtend was alles wit en gistermiddag was t bijna allemaal weer weg!

Anyway; straks richting Carezza! Dat waren op de heenweg al aardige witte linten, eens zien of dat wel iets witter is gebleven.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen op de Karerpas (Carezza). Puur op basis van het pistekaartje hebben wij besloten daar geen dag in te investeren.

Ik ben ook benieuwd, heb er veel goede verhalen over gehoord en het is hier nogal om de hoek :).

Maar als je er niet van houdt om sommige pistes vaker te doen, dan is het wellicht te klein (en ik weet nog een klein beetje wie er in Landgraaf altijd als eerste beneden was ;)).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ha ha, mijn dochter van 14 (bijna 15) skiet me er al af en toe uit hoor.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, misschien moet ik er volgend jaar toch maar eens gaan kijken. Groeten aan G.

Ik ben niet met hun mee, maar als wie weet komen we ze tegen…

Grappig verhaal trouwens, wij hoorden zondagmiddag (na 2 dagen skien) voor het eerst Nederlands hier in de supermarkt. Bleek achteraf @Harm te zijn :).

Verder gister nog een keer Nederlands gehoord in
Vigo, maar verder is het Italiaans wat de klok hier skaat, met daarna Oostbloks (vooral Polen en Tsjechen). Overigens alle vooroordelen ten spijt, maar ze zijn helemaal niet luidruchtig of asociaal.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zitten nu in Lusia aan de Bellamonte kant. Prachtig hier met goede pistes. Net helaas een uur stil gehangen in een stoeltjeslift met een technisch probleem. Pistes beneden bij Bellamonte zijn wel iets ijzig, boven prefect!

Vanmiddag de col de Margherita kant van Passo San Pellegrino checken…

*bericht bewerkt door Harm op 19 mrt 2019 10:48

Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen op de Karerpas (Carezza). Puur op basis van het pistekaartje hebben wij besloten daar geen dag in te investeren.

Pirmin op 19 mrt 2019 07:24

Carezza is prima en leuk gebied voor een dagje. Mooie vergezichten maar wel wat oudere lift systeem. Wij hebben een middag gedaan op weg naar Predazzo.

May the ski force be with you !!

Ha ha, mijn dochter van 14 (bijna 15) skiet me er al af en toe uit hoor.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, misschien moet ik er volgend jaar toch maar eens gaan kijken. Groeten aan G.

Pirmin op 19 mrt 2019 08:10

Was een paar geleden ook al @Pirmin 😬😉

May the ski force be with you !!

Net helaas een uur stil gehangen in een stoeltjeslift met een technisch probleem.

Harm op 19 mrt 2019 10:45

Maar het uitzicht was vast ge-wel-dig.
Het zonnetje god-de-lijk.
En de stoelverwarming za-lig.

Toch? 😜.

Net helaas een uur stil gehangen in een stoeltjeslift met een technisch probleem.

Harm op 19 mrt 2019 10:45

Maar het uitzicht was vast ge-wel-dig.
Het zonnetje god-de-lijk.
En de stoelverwarming za-lig.

Toch? 😜.

DrPhil op 19 mrt 2019 12:47

Sneu figuur ben je Phil. Vanachter je pc’tje…

Get a life…

X-je…

Is alleen maar erger geworden meneer Hulskamp, begin ook beetje sneu figuur te worden 😉

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Wat een prachtige middag aan de Passo San Pellegrino…

null

Ook even een snelle foto (post vanavond wel iets meer):

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/69a1aec3bd0f62681ecb4112...
https://cdn.wintersport.nl/forum/24/bcf2a9b92c564d7954f03302...

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Carezza was overigens erg leuk! Ze zeggen dat ze 40 km piste hebben, maar dan hebben we ergens een deel van t gebied gemist 😉. De zwarte bij Pra di Tori is wat steiler, Paolina was ook leuk en bovenin bij Laurin was het ook zwart, maar niet heel steil. Al die pistes lopen uit in leuke rode pistes, die soms wat pittiger zijn, soms helemaal niet.

Echt druk was het niet, of eigenlijk: ik heb het nog nooit zo rustig meegemaakt in een skigebied! Je hebt de hele dag de pistes praktisch voor jezelf. De verbinding tussen de 2 kanten voelt aan de ene kant wat gekunsteld aan, maar de pistes zijn wel erg mooi gelegen. Grootste verrassing was de afdaling naar Nova Levante, een ‘rode’ afdaling die heel mooi door het bos heen slingert:

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/21b1d3302b0ef49b4d7d26d2...

We hebben heerlijk gelunched bij de Hennenstal, maar zoals @quick me al voorspeld had, kun je voor de lunch het hele gebied wel gezien hebben (dat hadden wij in ieder geval wel en wij skiën niet bijzonder hard). De pistes zijn fijn, de sneeuw was heel goed, ook om 15:30 nog, alleen helemaal onderin natuurlijk wel ijzig maar dat was hier helemaal geen probleem.

Qua liften wisselt het: pra di tori en paolina zijn heel modern, maar Konig Laurin hoort in een museum en daartussenin is het veel sleep.

Wij laten het bij een dagje, dat is lang genoeg, maar ik denk dat iedereen zich hier echt wel een dag kan vermaken, ook als je wat vlotter skiet. Voor echte beginners is er denk ik niet heel veel aan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Net helaas een uur stil gehangen in een stoeltjeslift met een technisch probleem.

Harm op 19 mrt 2019 10:45

Maar het uitzicht was vast ge-wel-dig.
Het zonnetje god-de-lijk.
En de stoelverwarming za-lig.

Toch? 😜.

DrPhil op 19 mrt 2019 12:47

Ik was er ook vandaag.

Het uitzicht was inderdaad geweldig, zoals je kunt zien :)
De pistes waren ook heerlijk, dubbel en dwars genieten.
Het weer was top, koud genoeg om al te veel slush te voorkomen maar verder lekker zonnig.

Stoelverwarming lijkt me niet nodig met dit weer, dus blijf vooral ergens anders als jij het wilt, ik ski liever zonder jou als ik jouw onnodige reacties zo lees ;)

Verder ben je gewoon een sneuneus.

Haha, leuk reisgezelschap zo te horen 😉.
Geniet ervan.

*bericht bewerkt door DrPhil op 19 mrt 2019 21:12

@Harm @Skadi , een tikje sarcasme moet kunnen! Persoonlijk aanvallen mag voortaan in ieder geval wel weggelaten worden! En nu weer volop genieten van de toch wel fantastische voorjaarscondities, want wat was het vandaag top in de Dolomieten!

Edit, nog even 2 foto's erbij omdat het kan ☀️☃️

null

null

*bericht bewerkt door Rene op 19 mrt 2019 23:09

Vandaag in de ochtend het gebiedje boven Pozza di Fassa gedaan (Catinaccio). Wat een geweldige pistes zeg. Niet normaal. Zeker de rode naar Vigo de Fassa. Zelden zo mooi en goed geskied als vanochtend. Super strak geprepareerd en nagenoeg geen volk op de piste. In de middag naar Buffaure gereden. Ook daar erg rustig, heerlijke pistes. Uiteindelijk via de panorama afdeling terug gegaan. Die was erg wisselend. Hele verspoorde stukken (zonkant) en strak (beetje ijzig soms in de schaduw) . Maar wat een dag weer!

null

Aequilater Nubila

Wij hebben het fantastisch gehad in Val Gardena en Alta Badia afgelopen dagen. Veel zon en lekker koud. Maar dat jullie niet ontgaan zijn :)

Vroeg me af of jullie nog tips hebben voor gebiedjes/ pistes In de buurt van Selva.

Hebben bijvoorbeeld Val di Fassa nog niet uitvoerig doorgeskied; maar ook de Laguazoi nog niet gedaan. Zijn ook bereid om te rijden. Arrabba wel al vorig jaar gedaan maar kan natuurlijk nogmaals.

@Harm @Skadi , een tikje sarcasme moet kunnen! Persoonlijk aanvallen mag voortaan in ieder geval wel weggelaten worden!

Rene op 19 mrt 2019 23:05

Eens dat een tikje sarcasme moet kunnen, maar dit heerschap zit al een jaar te zieken sinds ik een dag met een beetje mist een keer fantastisch heb genoemd en daar ben ik wel een beetje klaar mee. Kinderachtig gedoe…

Ik zou ook een beetje zuur worden als ik thuis zat terwijl hier de mooiste beelden, omschrijvingen van de beste omstandigheden en heerlijk eten langskomen ;).

@Jeroenpizs de Panoramatour in Val di Fassa? Of bijvoorbeeld Buffaure en Catinaccio? Die uitzichten zijn fenomenaal en de pistes erg mooi. Wij hadden van de week, na sneeuw in de nacht, in de middag hele zware pistes maar gaan heel misschien donderdag of vrijdag alsnog die kant weer op.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wat een gast. Je zit me bij voortduring te beledigen en dan ga jij klagen? Haha! Einde discussie.
Veel plezier nog.

@JeroenPIZS . Als je de Lagazuoi nog niet gedaan hebt zou ik dat zeker doen. Ook het rondje via La Villa richting Sante Croce is erg mooi. Als je wilt rijden…wij vonden gister het gebiedje bij Pozza di Fassa (skigebiedje Catinaccio) en iets verder Buffaure erg mooi. Veel plezier!

Aequilater Nubila

Ah ja, ik beledig jou voortdurend. Kusje op je voorhoofd en een prettig leven verder… :p

Jongens, jongens, we zitten hier niet bij Voetbal Inside 😉

Eerste deel van rode dalafdaling (laatste deel is glijpad) naar Pozza di Fassa is “carvingheaven” voor mij. Zalig !

Plaats een reactie