Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Jazeker

Jazeker

GiGi op 24 mrt 2019 09:46

🙌🎿⛷🙌

Dat hebben jullie flink vlotter dan wij gedaan. Wij reden rond 7.15 weg uit Moena en waren rond 19:30 thuis. Tuurlijk wel gelunched ed, maar het was vooral in Duitsland erg druk. Fernpass niet, misschien 5 minuutjes vertraging.

Dat gaan we volgend jaar dus anders doen.

Roy83 op 24 mrt 2019 08:27

Wij hadden totaal GEEN drukte onderweg. Overal door kunnen knallen (waar geen snelheidsrestricties waren). Heerlijk om na de lunch pas te gaan rijden achter de drukte aan…

Vandaag de ochtend heerlijk geskied in Corvara. Lagere pistes al na de lunch schlush. Het is nu officieel. Dolomieten zijn zonder meer fantastisch en ik ben geen voorjaarsskieer. De tip voor skiën in de schlush van Rogier hebben me vandaag wel geholpen.
Volgend jaar weer maar dan eerder in het seizoen. Appartement in Badia voor 2020 maar vast vastgelegd in de hoop stamgast te worden. Alle tips van de site dus benut :-)

Die Dolomieten toch, betoveren iedereen…

Weekje eerder moeten gaan @Haas , was er niets aan de hand geweest. Morgen Carreza en overmorgen Obereggen, ben benieuwd wat de pistes gaan doen. Vanaf mn kamer zien de pistes in Obereggen er nog meer dan prima uit iig!

Weekje eerder moeten gaan @Haas , was er niets aan de hand geweest. Morgen Carreza en overmorgen Obereggen, ben benieuwd wat de pistes gaan doen. Vanaf mn kamer zien de pistes in Obereggen er nog meer dan prima uit iig!

Rene op 25 mrt 2019 20:57

Benieuwd naar je bevindingen. Latemar vond ik fantastisch, prachtig afwisselend gebied…

Carezza, onder andere omstandigheden (kouder en meer sneeuw) wellicht leuk maar afgelopen zaterdag vond ik het 3x niets…

Carezza was zoals verwacht uitgestorven, maar de pistes lagen er echt top geprepareerd bij. Zelfs om 2 uur 's middags nog echte carve racebanen. Kan me goed indenken dat het voor vele een dag bestemming is, maar voor families wel van alle facetten voorzien (starter pistes onderaan, gevorderd bovenaan, alle restaurants ook voor non-skiers te bereiken, paar ontzettend goede oefen hellingen).

Nog een aanvulling op de restaurantjes: Costamula aan de Longia piste in Val Gardena. Iedereen heeft het altijd over ‘Anna’ en de apfelstrudel maar wij slaan eerder af. Je kunt hier heel lekker eten, ze serveren niet het gebruikelijke huttenvoer en (je ziet het niet aan de buitenkant) het decor is een prachtige mix tussen oud en design: kijk even naar de oude ‘keuken’ en het kamertje met de kachelofen. Niet goedkoop, en ook 's avonds boekbaar. Een geslaagde poging om een oud gebouw een nieuwe bestemming te geven.

Carezza was zoals verwacht uitgestorven, maar de pistes lagen er echt top geprepareerd bij. Zelfs om 2 uur 's middags nog echte carve racebanen. Kan me goed indenken dat het voor vele een dag bestemming is, maar voor families wel van alle facetten voorzien (starter pistes onderaan, gevorderd bovenaan, alle restaurants ook voor non-skiers te bereiken, paar ontzettend goede oefen hellingen).

Rene op 26 mrt 2019 14:33

Hoe was het met ijsplaten op de pistes? Zaterdag was dat op sommige plekken echt niet tof namelijk…

Wel mooi dat het een positieve ervaring was René…

De foto die mijn vriendin heeft gemaakt tijdens de super 8 skitour afgelopen trip, maakt gewoon kans om wintersport foto van het jaar te worden bij snowtrex😃 Ik wil terug, is het alweer winter???

Het gebied bij de Lagazuoi en Cinque Torri blijft voor mij het qua omgeving nog steeds het mooiste skigebied waar ik tot nu toe geweest ben!

https://www.facebook.com/1568082937/posts/10212833423501562?..

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 17 mei 2019 15:08

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Go Dicky! Erg mooie foto overigens!

*bericht bewerkt door Quick op 17 mei 2019 16:54

Mr. Slow

Om deze topic weer wat nieuw leven in te blazen, de laatste nieuwtjes voor aankomend seizoen in de Dolomieten.

https://www.dolomitisuperski.com/de/Service/Presse/PR-Texte…

Eigenlijk gaat (bijna) alles best vroeg open. Ik ga half maar weer, maar december is eigenlijk ook best een optie denk ik.

De supersunactie is dit jaar wel een weekje later dan vorig seizoen, nu pas vanaf 21/3.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Eigenlijk gaat (bijna) alles best vroeg open. Ik ga half maar weer, maar december is eigenlijk ook best een optie denk ik.

De supersunactie is dit jaar wel een weekje later dan vorig seizoen, nu pas vanaf 21/3.

Roy83 op 28 sep 2019 22:24

Check, hier ook weer in maart (nu 7/14 als het goed is)… :)

Ik ben blij met juniorentarief, scheelt 100 euro per kind.

Fun Lovin' Skier

Kinderen tot 8 jaar zelfs gratis.

Zijn er mensen met ervaringen in het uitgaansleven in de volgende dorpen: Pozza di Fassa, Campitello, Moena?

Komend seizoen gaan we naar het Fassa-dal en willen verblijven in één van deze dorpen. Hoe is het gesteld met het vertier in genoemde dorpen? We zijn nadrukkelijk niet op zoek naar Oostenrijkse taferelen, maar vinden het wel leuk om even een drankje in een gezellig barretje te doen na een dag op de piste…

Bij voorbaat dank voor jullie reacties…

Ik ken alleen Campitello, stelt NIETS voor, wel 10 j geleden, kan snel veranderen hé. 🤔

Born to run. B.S.

Moena waren we vorig jaar in dezelfde week, ik heb daar eigenlijk niets gezien (maar ook niet op gelet). Ik was er in de zomer ook en toen zat het op de terrasjes wel vol, op t pleintje bij de sportwinkels. Ik denk dat als er al iets te beleven valt, je daar moet zijn, maar heel veel is het denk ik niet.

Veel mensen (@CJAHulskamp sowieso) zijn ook in Predazzo geweest, iets verder van de SR af maar misschien is dat wat levendiger en een optie?

*bericht bewerkt door Roy83 op 24 okt 2019 18:01

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Campitello dit jaar nog geweest. Nog steeds niets te beleven. Ben wel meerdere malen naar Canazei gelopen. Daar wel redelijke après ski te vinden. Is heel mooi dorpje met aantal prima feesttenten.

''Powder to the people''

Nog even getwijfeld over Campitello maar uiteindelijk gisterenavond toch Moena geboekt. Lekker in het centrum en zo heel mooi centraal om de zuidelijke gebieden van de Dolomieten weer te bezoeken…

@Roy83 hoeft ook niet veel te beleven te zijn maar even gezellig wat drinken doet al een hoop. Volgens Snowplaza zijn er 22 restaurants en 15 bar/café’s. Daar redden we het wel mee…
Predazzo ook nog even naar gekeken maar leek mij iets minder gezellig qua dorp/stad…

Moena ziet er wel gezellig uit op streetview ;)

Aftellen maar!

Wanneer ben je er @Harm? Waar in Moena? Qua uitvalsbasis sowieso helemaal top, maar dat wist je al :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

7 tot 14 maart, naast het gemeentehuis… ;)

Hallo, ik meld me hier ook even. Ik wilde eigenlijk dit seizoen gaan skiën in de Dolomieten, maar klopt het dat het daar veel duurder is dan gemiddeld? Ik vind nu prijzen van minstens €600.- pp excl skipas, terwijl ik bij het gemiddelde skigebied voor €350.- incl skipas klaar ben(Frankrijk). Ik ben ook op zoek naar een 6/8 persoons appartement, maar die lijken ook niet te bestaan? Of zoek ik niet goed?
Mocht dat wel bestaan(iets meer mag ook), hebben jullie dan tips? Appartement hoeft niet perse, maar is vaak goedkoper, dus hotel of chalet oid mag ook.

*bericht bewerkt door IJsvogel op 25 okt 2019 17:07

Wanneer wil je gaan? Kerst, O&N, voorjaarsvakantie? Anders zegt die 600 euro weinig. Italie is m.i. meer een bestemming van hotels en logies/ontbijt is mijn indruk. Appartementen zijn er zeker ook maar dan m.i. veel minder te vinden voor aantal personen van boven de 6. Ik denk dat dit vooral komt omdat in Italie ( zeker in de Dolo’s ) je zeer weinig appartementencomplexen vindt. Frankrijk kent hier veel meer ontworpen skidorpen voor. Voor een goed hotel log/ontbijt betaal ik in januari rond de 50,00 p.p. Met HP in een luxer hotel rond de 100,00. Pppn. Ook zal het schelen in welke gebeid en plaats je iets wilt vinden. Kortom … er zijn nogal wat factoren die bepalen of 600,00 redelijk/teveel/ goedkoop is. O ja … wat ook m.i. meespeelt is dat de grote reisjongens minder bestemmingen hebben in Italie door er gewoon minder in te kopen. Scheelt ook als je puur aan prijsvergelijking doet.

Ja sorry vergeten te vermelden, wij hebben nu als datum staan 11 januari, dus eigenlijk de goedkope tijd :P

Er zijn niet veel appartementen voor meer dan 6 personen inderdaad. Maar normaal moet je zeker voor 300 p.p. klaar kunnen zijn.

Ja dan bedoel jij excl skipas denk ik? Want die komt er dan nog bij natuurlijk en dan zit je dus rond de €600.- pp.
Jammer, want de omgeving is zo mooi, maar zo te zien dus echt boven ons budget :(

Plaats een reactie