Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Onze vrienden zitten nu in de Dolomieten. Ra ra ra, waar hebben ze gegeten vandaag?

null

Patatten met sla en 'n dood beest😅 is dit een kwisje?😉

Born to run. B.S.

Geen idee, ben benieuwd. Kan ik over 2 maanden wellicht ook eens langs gaan 😁

Patatten met sla en 'n dood beest😅 is dit een kwisje?😉

dan58 op 21 jan 2020 18:08

Dit was een foto om ons een beetje jaloers te maken. Ze zaten in een van mijn favoriete hutten. Staat in de top 10 van de beste pisterestaurants van de Duitsers.
Volgende week mag ik en ga ik daar zeker een keer langs.

Maar, er moeten toch echt Italiegangers zijn die dit bordje herkennen.

Friedrich August of Bioch? (Gokje)

Aftellen maar!

Vraag aan alle kenners hier:

wij gaan 7 februari naar het gebied van Alta Badia. Omdat ik met mijn zoon van 9 ben, die ook nog 4 ochtenden les gaat volgen, houd ik het bij een pas voor Alta Badia. Ik zag wel de prachtige tocht Lagazoui. Ik meen met een bus naar boven, dan met een gondel helemaal baar boven, een lange rode piste naar beneden en dan met paardenslee terug naar beginpunt.
Is dit bij de skipas van Alta Badia inbegrepen? Of valt deze optie net erbuiten? En is dit een moeilijke rode piste? Mijn zoon kan rode pistes skiën in Italië, dus niet de moeilijkere pistes die je bijvoorbeeld in Zwitserland vindt.

Het lijkt me een ervaring op zich met zo’n slee en zeker voor mijn zoon! Moet wel haalbaar zijn uiteraard 😉

Weet iemand nog een leuk (klein/rustig) gebied om a.s. zaterdag aan te doen, op weg naar Selva?
Plose of Gitschberg de moeite waard?

Vraag aan alle kenners hier:

wij gaan 7 februari naar het gebied van Alta Badia. Omdat ik met mijn zoon van 9 ben, die ook nog 4 ochtenden les gaat volgen, houd ik het bij een pas voor Alta Badia. Ik zag wel de prachtige tocht Lagazoui. Ik meen met een bus naar boven, dan met een gondel helemaal baar boven, een lange rode piste naar beneden en dan met paardenslee terug naar beginpunt.
Is dit bij de skipas van Alta Badia inbegrepen? Of valt deze optie net erbuiten? En is dit een moeilijke rode piste? Mijn zoon kan rode pistes skiën in Italië, dus niet de moeilijkere pistes die je bijvoorbeeld in Zwitserland vindt.

Het lijkt me een ervaring op zich met zo’n slee en zeker voor mijn zoon! Moet wel haalbaar zijn uiteraard 😉

mukkie op 21 jan 2020 20:29

Zit in skipas van alta badia en is geen moeilijke rode piste.

Zeker doen dus veel plezier!

Weet iemand nog een leuk (klein/rustig) gebied om a.s. zaterdag aan te doen, op weg naar Selva?
Plose of Gitschberg de moeite waard?

Atomic- op 21 jan 2020 20:46

Steinach am Brenner of vlakbij Selva: Seiser Alm (rustig op zaterdag hangt van het weer af)

*bericht bewerkt door FLS70 op 21 jan 2020 21:03

Fun Lovin' Skier

Weet iemand nog een leuk (klein/rustig) gebied om a.s. zaterdag aan te doen, op weg naar Selva?
Plose of Gitschberg de moeite waard?

Atomic- op 21 jan 2020 20:46

Beiden leuk voor een dag. Ik ben begin Januari mijn maandje Italië in Gitschberg-Jochtal begonnen. Zie ook mijn (nog lopende) verslag.

*bericht bewerkt door DSvier op 21 jan 2020 21:12

Vraag aan alle kenners hier:

wij gaan 7 februari naar het gebied van Alta Badia. Omdat ik met mijn zoon van 9 ben, die ook nog 4 ochtenden les gaat volgen, houd ik het bij een pas voor Alta Badia. Ik zag wel de prachtige tocht Lagazoui. Ik meen met een bus naar boven, dan met een gondel helemaal baar boven, een lange rode piste naar beneden en dan met paardenslee terug naar beginpunt.
Is dit bij de skipas van Alta Badia inbegrepen? Of valt deze optie net erbuiten? En is dit een moeilijke rode piste? Mijn zoon kan rode pistes skiën in Italië, dus niet de moeilijkere pistes die je bijvoorbeeld in Zwitserland vindt.

Het lijkt me een ervaring op zich met zo’n slee en zeker voor mijn zoon! Moet wel haalbaar zijn uiteraard 😉

mukkie op 21 jan 2020 20:29

Zit in skipas van alta badia en is geen moeilijke rode piste.

Zeker doen dus veel plezier!

Kasper op 21 jan 2020 20:57

Bedankt! Ik ben vastbesloten om mijn zoon te trakteren op deze ervaring! En mezelf ook 😉

@Kasper inmiddels heb ik op de Alta Badia site gelezen dat de taxirit naar de kabelbaan voor de top vanaf waar je naar beneden skiet, 20 min duurt en de kabelbaan zelf een half uur…Het naar beneden skiën zou volgens de site 30 min duren. Klopt dat een beetje? Dan kan ik daar rekening mee houden in mijn planning 😉

@Kasper inmiddels heb ik op de Alta Badia site gelezen dat de taxirit naar de kabelbaan voor de top vanaf waar je naar beneden skiet, 20 min duurt en de kabelbaan zelf een half uur…Het naar beneden skiën zou volgens de site 30 min duren. Klopt dat een beetje? Dan kan ik daar rekening mee houden in mijn planning 😉

mukkie op 21 jan 2020 21:59

Die 20 minuten met de taxi klopt wel. De gondel is echt wel veel sneller dan een half uur. Nou ja, tenzij het druk is. Ik schat zeker niet meer dan 10 minuten.

Naar beneden skiën kan ook veel sneller. Nooit echt gemeten, maar het zou mij verbazen als ik er 10 minuten over doe.

Nou ja, als ik daar ski dan stop ik meestal onderweg om wat te eten aldaar, dus dan doe ik er wel langer over. Misschien dat ze in die 30 minuten ook de paardjes meenemen?

Tel er toch maar wat tijd bij hoor.

Wachten op taxibus…Wachten op gondel naar boven…Rustig met jullie tweetjes naar beneden ( rustig kent @DSvier niet 😉)
Stoppen aan bevroren waterval… …wachten op paardjes…en dan terug naar Pedraces voor jullie…maak er maar een namiddagje van …tijd voor n fotootje…tasje koffie of warme choco…😎
GENIET…ik vond het een mijn leukste skie-ervaringen.

*bericht bewerkt door dan58 op 21 jan 2020 22:48

Born to run. B.S.

Friedrich August of Bioch? (Gokje)

Matthieu op 21 jan 2020 18:56

Het is Scotoni!
Hier kom je langs als je van Lagazuoi naar Armentarola skiet.

Geen idee, ben benieuwd. Kan ik over 2 maanden wellicht ook eens langs gaan 😁

Sjaak27 op 21 jan 2020 18:36

Scotoni!
Aan de afdaling van Lagazuoi naar Armentarola.

Vraag aan alle kenners hier:

wij gaan 7 februari naar het gebied van Alta Badia. Omdat ik met mijn zoon van 9 ben, die ook nog 4 ochtenden les gaat volgen, houd ik het bij een pas voor Alta Badia. Ik zag wel de prachtige tocht Lagazoui. Ik meen met een bus naar boven, dan met een gondel helemaal baar boven, een lange rode piste naar beneden en dan met paardenslee terug naar beginpunt.
Is dit bij de skipas van Alta Badia inbegrepen? Of valt deze optie net erbuiten? En is dit een moeilijke rode piste? Mijn zoon kan rode pistes skiën in Italië, dus niet de moeilijkere pistes die je bijvoorbeeld in Zwitserland vindt.

Het lijkt me een ervaring op zich met zo’n slee en zeker voor mijn zoon! Moet wel haalbaar zijn uiteraard 😉

mukkie op 21 jan 2020 20:29

Zit in skipas van alta badia en is geen moeilijke rode piste.

Zeker doen dus veel plezier!

Kasper op 21 jan 2020 20:57

Bedankt! Ik ben vastbesloten om mijn zoon te trakteren op deze ervaring! En mezelf ook 😉

mukkie op 21 jan 2020 21:21

Kan je gelijk bij Scotoni eten. Een van de beste restaurants in het gebied.
Zie de foto in een bericht hierboven.

Tel er toch maar wat tijd bij hoor.

Wachten op taxibus…Wachten op gondel naar boven…Rustig met jullie tweetjes naar beneden ( rustig kent @DSvier niet 😉)
Stoppen aan bevroren waterval… …wachten op paardjes…en dan terug naar Pedraces voor jullie…maak er maar een namiddagje van …tijd voor n fotootje…tasje koffie of warme choco…😎
GENIET…ik vond het een mijn leukste skie-ervaringen.

dan58 op 21 jan 2020 22:41

Langzaam ken ik zelf ook niet, maar met kind toch zeker flink terug in tempo 😉 Klinkt super! Dus beter in de middag dan in de ochtend?

Aha, scotoni. Staat ook op het to-do lijstje.

Probleem bij Scotoni is dat er meestal géén plaats is en je geen tafeltje krijgt wanneer je alléén iets wil drinken EN terras ligt namiddag “VOL” in de schaduw…ik ken leukere terrasjes op de heuvelruggen van Alta Badia. 😛

Born to run. B.S.

Weet iemand nog een leuk (klein/rustig) gebied om a.s. zaterdag aan te doen, op weg naar Selva?

Plose of Gitschberg de moeite waard?

Atomic- op 21 jan 2020 20:46

Beiden leuk voor een dag. Ik ben begin Januari mijn maandje Italië in Gitschberg-Jochtal begonnen. Zie ook mijn (nog lopende) verslag.

DSvier op 21 jan 2020 21:11

Denk dat het Gitschberg wordt dan. Volgens mij wat meer pistes tussen de bomen daar, gezien het even een dagje wat minder weer (kan) zijn.

Probleem bij Scotoni is dat er meestal géén plaats is en je geen tafeltje krijgt wanneer je alléén iets wil drinken EN terras ligt namiddag “VOL” in de schaduw…ik ken leukere terrasjes op de heuvelruggen van Alta Badia. 😛

dan58 op 22 jan 2020 09:33

Wij zijn er altijd tijdens de lunch, dus van schaduw hebben wij geen last. En ja, het is er altijd druk.
Maar we hebben er altijd een plekje gevonden.

Je kan er soms wel een redelijk zonnetje meepakken hoor 😎

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/18df5c5974abbdde6a7600e1...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/569ffeed378552eab9ecdbcd...

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Je kan er soms wel een redelijk zonnetje meepakken hoor 😎

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/18df5c5974abbdde6a7600e1...

Jeffvdv op 22 jan 2020 20:59

Je moet wel nog een beetje leren focussen…

Het is maar net waar je de focus op wilt leggen…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Een glas Pinot Grigio past inderdaad beter bij Italië, “DS”. Bier is voor Oostenrijk 😂😂

Een glas Pinot Grigio past inderdaad beter bij Italië, “DS”. Bier is voor Oostenrijk 😂😂

Pirmin op 22 jan 2020 23:49

Persoonlijk liever een Bombardino. Die Pinot Grigio drink ik thuis wel weer. 😆

Dat is een goed alternatief idd

Bestel er ineens 3.😉
🍸🍸🍸

Born to run. B.S.

Vraag aan alle kenners hier:

wij gaan 7 februari naar het gebied van Alta Badia. Omdat ik met mijn zoon van 9 ben, die ook nog 4 ochtenden les gaat volgen, houd ik het bij een pas voor Alta Badia. Ik zag wel de prachtige tocht Lagazoui. Ik meen met een bus naar boven, dan met een gondel helemaal baar boven, een lange rode piste naar beneden en dan met paardenslee terug naar beginpunt.
Is dit bij de skipas van Alta Badia inbegrepen? Of valt deze optie net erbuiten? En is dit een moeilijke rode piste? Mijn zoon kan rode pistes skiën in Italië, dus niet de moeilijkere pistes die je bijvoorbeeld in Zwitserland vindt.

Het lijkt me een ervaring op zich met zo’n slee en zeker voor mijn zoon! Moet wel haalbaar zijn uiteraard 😉

mukkie op 21 jan 2020 20:29

Zit in skipas van alta badia en is geen moeilijke rode piste.

Zeker doen dus veel plezier!

Kasper op 21 jan 2020 20:57

Bedankt! Ik ben vastbesloten om mijn zoon te trakteren op deze ervaring! En mezelf ook 😉

mukkie op 21 jan 2020 21:21

Mukkie volgens mij valt lagazuoi onder Cortina D’ampezzo ik heb 3 dagen geleden de grande guerra geskied (rode) om ook de lagazuoi te doen en zag dit later op de my dolomiti performance check.

null

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Plaats een reactie