Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Geweldig! Wat kan het daar ophopen, we verbazen ons er al jaren over. Goed nieuws dus!

Wat ook een lekkere bottleneck is op de SR: De Sass Becè lift (107) (Belvedere).
Kom je 's ochtends vanuit Wolkenstein en net de Pian Frataces-Gherdecia lift (105) uit, dan zakt mij vaak de moed al weer in de schoenen bij de aanblik. Is al meerdere keren de reden geweest om ter plekke de route om te gooien naar Penia / Buffaure en verder.

Krijg vanuit een vriendin die in Ortisei woont en werkt te horen dat veel mensen annuleren ivm Coronavirus. Er is in de Dolomieten voor zover bekend geen besmetting. Voordeel door annulerende mensen is dat er beschikbaarheid komt en dat het misschien iets rustiger is bij de liften. Nadeel is dat de mensen die nu annuleren wel moeten betalen omdat het geen no-go area is.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

We volgen het nieuws op de voet, komende zaterdag gaan we naar Arabba. Op zich zijn we niet zo bang om ziek te worden, maar wel dat het dorp of land op slot gaat en we niet weg komen. Twijfel twijfel dus…

Mooi, wordt het een stuk rustiger van en minder kans op besmetting want minder reizigers… :p

Zo lang de boel niet op slot gaat gaan we gewoon 7 maart… :)

@ankiepankie - er zijn ergere dingen dan daar moeten verblijven… :p

Mooi, wordt het een stuk rustiger van en minder kans op besmetting want minder reizigers… :p

Zo lang de boel niet op slot gaat gaan we gewoon 7 maart… :)

@ankiepankie - er zijn ergere dingen dan daar moeten verblijven… :p

Harm op 26 feb 2020 08:59

Haha, dat is waar. We nemen sowieso onze werklaptops mee voor het geval dat, dus in het ergste geval is het van 6 tot 8 werken, dan een paar uurtjes skiën en dan 's avonds weer aan het werk. :-)

Dit is wat ze net hebben rondgestuurd.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/706ec05f07c1afcadda14f7b...

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Dit is wat ze net hebben rondgestuurd.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/706ec05f07c1afcadda14f7b...

iorusroos op 26 feb 2020 09:03

Nice! En wie is ‘ze’?

Dit is wat ze net hebben rondgestuurd.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/706ec05f07c1afcadda14f7b...

iorusroos op 26 feb 2020 09:03

Ha, ha, da’s een goede! :)

Bla, bla, bla.

wat erg, en dat terwijl overal te lezen is dat er in de wintersportgebieden geen gevaar is. Ik lees heel veel verontruste berichten op social media, mensen overwegen zelfs dit jaar niet op vakantie te gaan. En wat dan als het naar Nederland komt? Sommige mensen denken dat de overheid dingen verzwijgt omdat de toeristen anders niet komen. Wij zijn zondag uit de dolomieten gekomen, wij verblijven vlakbij Brunico en ik hoorde er niemand over (hier des te meer commentaar). Wij hopen eind maart nog terug te gaan en in de zomerperiode willen we ook naar Italië. Ik denk dat het wel rustiger zal zijn. Ach, elk nadeel heeft een voordeel.

wat erg, en dat terwijl overal te lezen is dat er in de wintersportgebieden geen gevaar is. Ik lees heel veel verontruste berichten op social media, mensen overwegen zelfs dit jaar niet op vakantie te gaan. En wat dan als het naar Nederland komt? Sommige mensen denken dat de overheid dingen verzwijgt omdat de toeristen anders niet komen. Wij zijn zondag uit de dolomieten gekomen, wij verblijven vlakbij Brunico en ik hoorde er niemand over (hier des te meer commentaar). Wij hopen eind maart nog terug te gaan en in de zomerperiode willen we ook naar Italië. Ik denk dat het wel rustiger zal zijn. Ach, elk nadeel heeft een voordeel.

EstherDijk op 26 feb 2020 09:29

Er is zometeen overal “gevaar” voor besmetting. (Social) Media maken er echter zo’n heisa over dat hele volksstammen gek worden gemaakt en zie wat ervan komt. De hele wereldeconomie ligt zometeen op z’n gat. Als we toch in winterse sferen willen blijven: mooi sneeuwbaleffect… ;)

Momenteel meer helicopters als Coronavirus rond het Sella Massief
Eerst warm en wat papperig, wat volgt is ijzige pistes, hier en daar ongelukjes

De Sella ronda is werkelijk prachtig!

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/5cb541879ebbbe634841abd6...
https://cdn.wintersport.nl/forum/26/38816b962b6e2fb04f31411e...

*bericht bewerkt door Stoked op 27 feb 2020 17:43

Up & Down

Twee weken geleden zochten we voor vrienden, die komende week tegelijk met ons in Arabba wilden zijn, naar betaalbare accommodatie: bijna niets te vinden. Uiteindelijk hebben ze iets duurders geboekt.

Zojuist voor de grap eens dezelfde zoekopdracht in Booking.com ingevoerd en ineens is er heel veel beschikbaarheid voor een lage prijs. Kortom, ik denk dat er volop gecanceld is dus het zal komende week vast lekker rustig zijn op de piste!

Twee weken geleden zochten we voor vrienden, die komende week tegelijk met ons in Arabba wilden zijn, naar betaalbare accommodatie: bijna niets te vinden. Uiteindelijk hebben ze iets duurders geboekt.

Zojuist voor de grap eens dezelfde zoekopdracht in Booking.com ingevoerd en ineens is er heel veel beschikbaarheid voor een lage prijs. Kortom, ik denk dat er volop gecanceld is dus het zal komende week vast lekker rustig zijn op de piste!

ankiepankie op 28 feb 2020 12:49

Ons appartement had nog geen annuleringen maar wist te vertellen dat er wel eea geannuleerd werd in Selva en omgeving

Up & Down

Actuele info

*bericht bewerkt door Stoked op 28 feb 2020 14:56

Up & Down

😊

*bericht bewerkt door Stoked op 28 feb 2020 14:57

Up & Down

Ik heb geboekt, heel lang geleden al. Val Gardena, 7 maart. Zolang er geen negatief reisadvies is gaan we gewoon:uiteindelijk zit je daar net zo ver van een besmetting af als hier nu in Nederland. ik ben benieuwd of het rustiger is. Wel al gehoord (van familie die daar nu zit) dat veel Polen en Tsjechen afgezegd hebben. Ben wel van plan bijzonder vaak de handjes te wassen. . . Mijn grootste zorg is dat je daar een’ cruise-schip situatie’ krijgt: er is een besmetting en je kunt niet weg. maar ja…nuchter blijven en handjes wassen.

Shit, er schijnt nu een Duitser besmet te zijn die vorige week in Wolkenstein was… :-( :-(
We rijden vanavond toch maar richting Arabba, hopelijk gaat niet het hele gebied op slot.

Ik denk dat dat op slot gaan niet zo snel gaat gebeuren. Je bereikt er bijzonder weinig mee en veel mensen zijn toch al weg.

Als ik het goed begrijp is het virus an sich helemaal niet zo heel spannend, maar is het vooral belangrijk dat de verspreiding rustig aan gaat.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hoe zijn de pistes op het ogenblik?

Vandaag (29-2) aangekomen in Selva di gardena. (Wolkenstein)
Pistes zien er prima uit. Nederlandse hotel gasten die vandaag ook al geskied hebben hadden al ff een sellatje gedaan. Geen klachten.

Het is hier business as usual.
Mijn hotelbaas was wel wat teleurgesteld omdat een groep Duitsers (een man of 7) geannuleerd hebben. Voor een hotel met ca 35 bedden is dat in het hoogseizoen extra zuur.

*bericht bewerkt door sneeuwzeker op 29 feb 2020 21:51

Shit, er schijnt nu een Duitser besmet te zijn die vorige week in Wolkenstein was… :-( :-(
We rijden vanavond toch maar richting Arabba, hopelijk gaat niet het hele gebied op slot.

ankiepankie op 28 feb 2020 16:43

Verhaal klopt niet. De duitse krant heeft dit vandaag al gerectificeerd.

Ik was enkele weken geleden in het gebied en had al iets aan tips gegeven. Enkele korte tips, eten op de piste was erg lekker en in de zon bij Baits Troier Hutte boven bij Val Gardena. Net even weg van de Sella dus rustiger. Daarna heerlijk lange afdaling naar Ortisei.
Bij selva kun je op dinsdagochtend vroeg ontbijten op de piste met zonsopkomst. Seiser Alm is heel mooi, qua skiën niet een hele grote uitdaging.
Sells Ronda is via oranje en groene route te volgen. Tegen de klok in of mee. Tegen de klok in is minder lopen. Met de klok mee vond ik iets mooier. Ik heb m zelf vanuit Ortisei gedaan. Half 10 vertrokken, half 2 terug.
Bij deze wat Foto’s. https://www.flickr.com/photos/iorusandbela/albums/7215764931…

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Weer terug na een weekje huttentocht. Opnieuw heel veel skien, veel gezelligheid, veel meemaken & dit keer ook veel bijzonder weer (tov de meestal strakke blauwe lucht en zon), nu ook mist/kou/hitte/wind etc. Vooral de mistafdaling was legendarisch, netjes op de zijkant stokken geskied, waarbij we met twee man navigeerde en we de volgende stok net zagen… Uiteindelijk alle 11 veilig beneden gekomen. Hotel Marmolada wordt je opgehaald met sneeuwscooter waar je achter hangt aan een touw, waarbij je over het stuwmeer gaat, heel memorabel (naast de hut Fedaia).

Hoe zijn de pistes op het ogenblik?

ceel op 29 feb 2020 19:28

Over het algemeen waren ze de laatste dagen veel beter dan afgelopen maandag/dinsdag. Doorgangsstukken bij Sella vooral in de middag stuk geskied (maar ja, Sella…), alles daarbuiten ligt er veel beter bij. Wel weinig sneeuw dit seizoen (laatste dump eind november geloof ik), dus her en der wat ijzig/kunstsneeuw. Maar nog steeds lekker skien :)

@iorisroos: mooie foto’s hoor!

Aftellen maar!

Hoe zijn de pistes op het ogenblik?

ceel op 29 feb 2020 19:28

Over het algemeen waren ze de laatste dagen veel beter dan afgelopen maandag/dinsdag. Doorgangsstukken bij Sella vooral in de middag stuk geskied (maar ja, Sella…), alles daarbuiten ligt er veel beter bij. Wel weinig sneeuw dit seizoen (laatste dump eind november geloof ik), dus her en der wat ijzig/kunstsneeuw. Maar nog steeds lekker skien :)

Qp89 op 1 mrt 2020 20:51

Er komt een flink dumpje en het sneeuwt vandaag ook!

Wow, wat een sneeuw de komende week voor de Dolomieten! Je zal zaterdag die kant maar op gaan… :p

Wow, wat een sneeuw de komende week voor de Dolomieten! Je zal zaterdag die kant maar op gaan… :p

Harm op 2 mrt 2020 09:09

Goh. Ga jij toevallig die kant op zaterdag?!

Mr. Slow

Nee, zou wel heel toevallig zijn…

Plaats een reactie