Canada Goose

Ik heb nu nog een winter jas van Parajumpers, na 10 jaar is deze aan vervanging toe.
Heb mijn oog laten vallen op Canada goose snow mantra parka.
Aangezien het een duur merk is wil ik eerst weten of het, het geld waard is.
Wie heeft ervaring met dit merk, is het echt goede kwaliteit?
Moet erg stevig zijn warm en lang mee gaan.
Gebruik hem hoofdzakelijk in Scandinavie, maar het zou fijn zijn dat het ook gewoon hier in Nl gedragen kan worden.

Voor dat geld zal het met de kwaliteit wel goed zitten. Natuurlijk kun je hem in NL ook dragen, maar dat is misschien een beetje overkill aangezien ze de jas profileren als ‘the warmest coat on earth’ 😎

When life gets too complicated.... SKI

Canada goose staat wel bekend om het gebruik van bont van o.a. coyotes. Dat is wat mij betreft enorm onethisch (persoonlijke mening, vind het prima wanneer mensen daar anders over denken)

Heerlijke jassen met een eigen microklimaatje. Ik weet alleen niet of dat tegenwoordig nog steeds zo is omdat het ook een modemerk is geworden. Slijtvastheid valt ook tegen mocht je er echt mee gaan survivallen.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 26 sep 2018 19:37

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Canada goose staat wel bekend om het gebruik van bont van o.a. coyotes. Dat is wat mij betreft enorm onethisch (persoonlijke mening, vind het prima wanneer mensen daar anders over denken)

Bart14 op 26 sep 2018 19:27

Eens, om die reden zou ik dit merk boycotten.

❄️

Canada goose staat wel bekend om het gebruik van bont van o.a. coyotes. Dat is wat mij betreft enorm onethisch (persoonlijke mening, vind het prima wanneer mensen daar anders over denken)

Bart14 op 26 sep 2018 19:27

Eens, om die reden zou ik dit merk boycotten.

Marije77 op 26 sep 2018 19:41

Dat begrijp ik niet? Normaal zijn de beste opties voor de “ruff” om de capuchon veelvraat-(Wolverine) of wolven-pels. In tegenstelling tot die diersoorten zijn coyotes echt nergens in hun leefgebied aan het afnemen. sterker nog, in veel gebieden nemen ze juist toe.
Nou zal het niet om ecologische redenen zijn dat Canada Goose voor coyote kiest i.p.v wolf of veelvraat, maar vanwege de (veel)lagere prijs, maar toch, het blijft een feit dat coyotes absoluut niet bedreigd zijn.

Sorry daar kan je niet meer (2018) in lopen.
Heeft hier de verkeerde uitstraling.
De helft is trouwens namaak dus oppassen.
Ik zou je geld in een ander merk investeren.

Canada goose staat wel bekend om het gebruik van bont van o.a. coyotes. Dat is wat mij betreft enorm onethisch (persoonlijke mening, vind het prima wanneer mensen daar anders over denken)

Bart14 op 26 sep 2018 19:27

Eens, om die reden zou ik dit merk boycotten.

Canada goose staat wel bekend om het gebruik van bont van o.a. coyotes. Dat is wat mij betreft enorm onethisch (persoonlijke mening, vind het prima wanneer mensen daar anders over denken)

Bart14 op 26 sep 2018 19:27

Eens, om die reden zou ik dit merk boycotten.

Marije77 op 26 sep 2018 19:41

Dat begrijp ik niet? Normaal zijn de beste opties voor de “ruff” om de capuchon veelvraat-(Wolverine) of wolven-pels. In tegenstelling tot die diersoorten zijn coyotes echt nergens in hun leefgebied aan het afnemen. sterker nog, in veel gebieden nemen ze juist toe.
Nou zal het niet om ecologische redenen zijn dat Canada Goose voor coyote kiest i.p.v wolf of veelvraat, maar vanwege de (veel)lagere prijs, maar toch, het blijft een feit dat coyotes absoluut niet bedreigd zijn.

Slim op 26 sep 2018 20:00

Bedreigd of niet, met gebruik van wildklemmen dieren een gruwelijke pijnlijke langzame dood laten sterven voor een bontkraag, kan inderdaad echt niet meer anno 2018.

❄️

Het wordt dan weer niet door Aziatische kinderhandjes gemaakt…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Misschien kunnen ze beter ééndagshaantjes gebruiken. Daar worden er wereldwijd 3,2 miljard per jaar van afgemaakt. Europa 320 miljoen, Nederland 45 mln.

Canada goose staat wel bekend om het gebruik van bont van o.a. coyotes. Dat is wat mij betreft enorm onethisch (persoonlijke mening, vind het prima wanneer mensen daar anders over denken)

Bart14 op 26 sep 2018 19:27

Eens, om die reden zou ik dit merk boycotten.

Canada goose staat wel bekend om het gebruik van bont van o.a. coyotes. Dat is wat mij betreft enorm onethisch (persoonlijke mening, vind het prima wanneer mensen daar anders over denken)

Bart14 op 26 sep 2018 19:27

Eens, om die reden zou ik dit merk boycotten.

Marije77 op 26 sep 2018 19:41

Dat begrijp ik niet? Normaal zijn de beste opties voor de “ruff” om de capuchon veelvraat-(Wolverine) of wolven-pels. In tegenstelling tot die diersoorten zijn coyotes echt nergens in hun leefgebied aan het afnemen. sterker nog, in veel gebieden nemen ze juist toe.
Nou zal het niet om ecologische redenen zijn dat Canada Goose voor coyote kiest i.p.v wolf of veelvraat, maar vanwege de (veel)lagere prijs, maar toch, het blijft een feit dat coyotes absoluut niet bedreigd zijn.

Slim op 26 sep 2018 20:00

Bedreigd of niet, met gebruik van wildklemmen dieren een gruwelijke pijnlijke langzame dood laten sterven voor een bontkraag, kan inderdaad echt niet meer anno 2018.

Marije77 op 26 sep 2018 20:51

Ok, Daar kan ik in komen. Zoals het geschreven werd, klonk het alsof er iets mis was met het gebruik van coyotes specifiek, maar inderdaad, als het je algemeen gaat om de diervriendelijkheid, dan heb je wel gelijk.

Aan de andere kant, denk ik dat dit wel allemaal “scharreldieren” zijn, hoe gevangen ook, tot die tijd hebben ze een natuurlijk(vrij) leven geleid. Dat vind ik 100 keer beter dan de bio-industrie.

Als iemand veganist is en nooit dierlijke producten gebruikt, dan is dat en prima punt, maar als iemand wel vlees eet, leren schoenen draagt en donzen slaapzakken heeft, dan is een bont-ruff wel het minste probleem qua dieren welzijn.

Er is op dit moment ook nog geen kunstmatige vervanging voor beschikbaar.

Sorry daar kan je niet meer (2018) in lopen.
Heeft hier de verkeerde uitstraling.
De helft is trouwens namaak dus oppassen.
Ik zou je geld in een ander merk investeren.

Hooykaas op 26 sep 2018 20:11

Dit is natuurlijk een grote grap. Anno 2018 nog steeds het beste merk voor temperaturen beneden de -25. Of er nou een bondkraagje op zit of niet. Dat je er misschien in Nederland raar word aangekeken heeft daar niks mee te maken. We zijn als Europeanen ook veel te verslapt en te ver doorgedraaid met dit soort dingen. Dit zijn nog altijd de jassen die het fijnst en warmst zijn in koude regio’s als het noorden van Scandivie, Antartica of het noorden van Canada/Alaska. Daar zie je ze overal, omdat het werkt.

Als je gaat werken in de absolute vrieskou een absolute must wat mij betreft. Draag de jas in de juiste regio en het geeft een goede uitstraling! Voor Nederland wel veel en veel te warm.

Freeride = Life

oke danj voor de reaktie’s ben zelf vrachtwagen chauffeur rij het helejaar door op scandinavie en tijdens de verplichte rust tijden ga ik vaak even aan de wandel on de benen te strekken vandaar ik op zoek ben naar een kwalitief goede jas, ook voor als ik met pech kon te staan en niet onderkoeld raak.

Kijk ook eens naar de jassen van fjallraven (bv de Arktis parka). Ik heb meerdere jassen van dit merk, uitstekende kwaliteit en de G1000 stof is zeer slijtvast.

Heb een winterjas en broek van Bergans.

Die hebben kledij die zeker aan je wensen/eisen voldoen.

Maar ik denk wel dat ze er ganzen of eenden voor pluimen.

Bla, bla, bla.

Fantastische jassen, natuurlijk.
Maar vorig jaar zag ik in het sjieke gedeelte van Den Haag een winkel die net helemaal vol hing met de nieuwste collectie en een enorme rij tot buiten met klanten die voor het grootste deel nooit gaan skiën en ook nooit naar de bergen of andere koude gedeeltes van de aarde reizen.

Ik heb er een voor normaal gebruik als het eens koud is in NL 😬
Maar zou het niet gebruiken als wintersport kleding. Dan liever meer “technische” kleding zoals PP of Bergans.

May the ski force be with you !!

Ik heb de ‘expedition’ van Canada Goose (zonder coyote fur) en ski bijna altijd met deze jas. Is natuurlijk geen ‘echte skijas’ in de zin van dat er bepaalde functionaliteiten die op een skijas wel zitten ontbreken. Echter, de jas is multifunctioneel inzetbaar, ik draag de jas bijvoorbeeld ook bij koude dagen in NL. De kwaliteit is echt top en in vergelijking met jassen van Parajumpers is hij nog ‘licht’ ook. Mijn advies, doen.

Ik vraag me eigenlijk af wat het nut is van dat stukje pels op zo’n kap?
In de eerste plaats vind ik zoiets ontzettend lelijk en in de 2e plaats onpraktisch omdat het nat kan worden en blijven. Verder denk ik niet dat het de jas veel extra warmer maakt?

Bla, bla, bla.

Ik heb mij laten vertellen dat het oorspronkelijk in Canada werd gebruikt bij erg koude dagen met veel sneeuw en wind. Zodat als je de capuchon op hebt, de bontkraag de meeste sneeuw en wind uit je gezicht houdt.

Hmmm, dat zou best kunnen. @KajZ

Bla, bla, bla.

Ik vraag me eigenlijk af wat het nut is van dat stukje pels op zo’n kap?Verder denk ik niet dat het de jas veel extra warmer maakt?

bartvwg op 27 sep 2018 15:44

“StukJE”? Je moet wel een groot stuk hebben. Dik met hele lange haren.

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/70986a534a83f50e9d355e5f...

Het nut is om wind van je gezicht te houden. Door de lange, dunne haren en de verschillende lengtes van de haren wordt de luchtstroming afgeremd zonder naar binnen te wervelen.
Zoals iedereen hier weet, is de combinatie van wind en kou (windchill) veel erger dan kou alleen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/1521063a502e0347d7706030...

Zoals je in de tabel kunt zien, bijvoorbeeld bij een temperatuur van -35, als je de wind(op je gezicht), kunt verminderen van 20 mph naar 5 mph, ga je van 5 minuten tot huid-bevriezing naar 30 minuten, dat is een flink (functoneel) verschil.

Hier een onderzoek er naar:
undefined

Het maakt de jas inderdaad niet significant “warmer” in de zin van behoud van totale lichaamswarmte (voorkoming van onderkoeling).

lelijk en in de 2e plaats onpraktisch omdat het nat kan worden en blijven

bartvwg op 27 sep 2018 15:44

Ja, over smaak valt te (niet)twisten, dat moet je zelf uitmaken, maar we hebben het hier over functie, niet over uiterlijk. Voor de mensen die het voor de mooi doen, koop dan gewoon nep-bont.

Het wordt meestal niet nat, omdat je een dergelijke jas en ruff vooral gebruikt als het echt koud is. Dan is er geen regen. Het enige probleem is rijp van je adem. Veelvraat bont laat het best rijp los, andere bont soorten minder. Bij harde wind en natte sneeuw zou de enige situatie zijn waar je het wel wil gebruiken maar waar het niet kan i.v.m. Natheid.
Elke jas die ik ken kan de ruff er af gehaald worden voor nat weer of om de jas te wassen.

*bericht bewerkt door Slim op 27 sep 2018 16:49

Ik heb er een voor normaal gebruik als het eens koud is in NL 😬
Maar zou het niet gebruiken als wintersport kleding. Dan liever meer “technische” kleding zoals PP of Bergans.

CJAHulskamp op 27 sep 2018 09:42

wat noem jij koud, 5 graden of als we auto ruiten moeten krabben?

@Slim kan jij met spoed de dieren ambulance bellen?
Deze kat heeft geen hartslag meer.

Was nu maar naar Specsavers gegaan.

Plaats een reactie