Änwarter en Seizoen Tirol, tips en medeentousiastelingen gezocht!

Hallo lieve medeforumers,

Ik heb me ingeschreven voor de Änwarter in St. Anton am Alberg 3 decemer.
Als ik deze hopelijk behaalt heb, wil ik gaan werken in Soelden bij Skischule Otztal.
Nog meer forumers die dit jaar een seizoen naar Tirol gaan.

Ik kom graag met jullie in contact. Uiteraard zijn profitips heel erg welkom.

Super bedankt alvast.

Lieve groetjes en alvast een mooi seizoen voor iedereen!

Ezzie

Ooh leuk! Dat is van Snowsport Tirol toch? Ik heb hun opleiding bij Kitzbühel op het oog (~7 dec) en wil dan een maandje blijven (kan helaas niet een heel seizoen vrij nemen van m’n kantoorbaan). Ik volg jouw lijntje graag :). Hoe ben je zo bij die skischool terecht gekomen?

Hoi Essy, leuk dat je besloten hebt om een seizoen in de bergen door te brengen!
Zelf ben ik hier ook over na aan het denken. Ik twijfel alleen om via bv een snowlife anwarter (proberen) te halen of direct in het skigebied zelf. Wat was voor jou de afweging en waarop maakte je de keuze voor je antwarter in het skigebied zelf te halen?

Bedankt alvast en wellicht tot ziens!

groetjes

Hallo Esther en Twanski,

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.
@EstherB Ik was opzoek naar een gebied met internationale gasten, niet extreem groot, met dalafdaling. De skischool bij voorkeur niet te groot, en internationaal georienteerd. Zo kwam ik uit op Soelden en op bovenstaande skischool. Zij deden een mooi aanbod en daarop heb ik enthousiast ja gezegd.
@Twanski De belangrijkste reden dat ik het zelf organiseer is dat ik volledige vrijheid heb bij de keuze naar een skischool. Baangarantie klinkt heel mooi, maar je vindt als je nu wat zoekt zowieso een passende seizoensbaan bij een skischool naar keuze. De tweeede was een financiele kwestie, als je het zelf regeld scheelt dat veel geld. Voor 1000 euro heb ik nu alles kompleet exclusief vervoer wat ca. 70 euro kost.
Nu moet ik daar bij zeggen dat mijn Duits best redelijk is.Omdat ik al een tijdje in Winterberg woon. Indien je hulp nodig hebt of ook naar Solden wil komen stuur me even een berichtje?

Groetjes en een mooie dag voor jullie allerbei
Essy

Ezzie

Zelf organiseren, scheelt je veel geld en voor de baangarantie en verzekeringen hoef je het niet te doen.
Baan vinden is snel gedaan en verzekeringen heb je via de skischool.
Is echt zonde om zo veel geld uit te geven aan iets wat je niet nodig hebt.

@Irene
Zo te lezen heb je al een seizoen achter de rug?
Heb je nog gouden tips en tricks voor me?
Met betrekking tot wat moet ik menemen?
Waar aan denken?
Hoe en waar was jij verzekerd tijdens de Anwarter?

Hartelijk dank alvast!

Ezzie

Ondertussen hebben we het verblijf tijdens de Anwärter geboekt in St. Anton. Het vervoer is nog open, wordt ook eind van de week geboekt (bus vervoer). Indien er nog mensen zijn die ook gaan, of mee willen laat het weten.

Ezzie

Hi,

Voor mij dit jaar ook mijn eerste seizoen in de sneeuw. Over 2 weken ga ik naar oostenrijk om in Kaprun mijn anwärter te behalen en dan in de winter in Kirchberg aan de slag te gaan als skileraar☺️

Groetjes

Hoi Essy,
Geen hele seizoen gedaan, maar al een aantal jaar de hoogseizoensweken in Ischgl.

Qua verzekeringen, tijdens werk ben je verzekerdi via de skischool, vrije tijd heb ik mijn gewone reisverzekering.

Tips om mee te nemen; tosti-ijzer, waterkoker (hebben wij niet in alle lerarenhuizen), föhn, pantoffels (er zijn altijd collegas die toch met natte schoenen door het huis banjeren), een stekkerdoos/verlengsnoer, spelletjes, laptop…

Verder zou ik zo 1, 2, 3 niets kunnen bedenken.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/112141

Hier kun je wellicht nog wat tips of ideeen uithalen!

Veel plezier!

Hallo Irene,

Hartelijk bedankt voor je reactie.
Het Topic waarna je verwees kende ik al, maar toch bedankt. Pantoffels is inderdaad een goed idee. Reisverzekering dekt het helaas niet af omdat je met een werk doeleinde daar zit, daarom zocht ik een alternatief.
Ik kom net van mn werk daarom zon reactie in de nacht.

Ezzie

@essy

Ik ben verzekerd via unigarant zij bieden ook n verzekering met lerarendekking voor als je aan het werk bent in het buitenland

Ik heb net als Irene in Ischgl gewerkt. Afgelopen winterseizoen daar gezeten als mijn eerste seizoen. Deze winter wilde ik misschien naar Sölden gaan maar de skischool die ik wilde had geen plekjes meer over. Nu ga ik in ski arlberg aan de slag, in warth. Officieel niet meer in tirol ;)

Mijn tips zouden vooral zijn zorg dat je in het begin echt oplet welke indruk je achterlaat bij je bazen. Hoe beter de indruk, hoe leuker de klanten die je krijgt. Dus zorg dat die gelijk goed staat, en wordt niet de Hollander of de toerist.

Daarnaast is een standaard reisverzekering niet genoeg als je een heel seizoen weg gaat. Meestal mag je dan maximaal x aantal dagen uit Nederland weg zijn.

Als laatste let op wat je meeneemt! Ik heb zelf ook heel veel gekocht terwijl ik daar was, dat heeft niet helemaal geholpen. Maar ik had veel te veel bij me. 11 kilo per post naar huis gestuurd. Skitas van 35 kilo met 4 paar skies, en een tas met waarschijnlijk nog 15-20 kilo aan spullen en skischoenen ging mee terug naar Nederland. Een groot deel van de spullen nooit gebruikt :)

Oh en succes met het tirolse accent. Is in het begin wel wat anders dan Hoch Deutsch. En geniet er van :)

Hallo Basp,

Heel erg super bedankt voor je lange reactie! Ben er echt heel blij mee.

Ik denk dat dat met eerst indruk achterlaten goed komt. Ik werk momenteel in het buitenland in het skigebied, van winterberg in de horeca. Daar heb ik elke dag met veel mensen en collegas te maken. Maar super bedankt voor de tip ga er zeker extra opletten.

Ik weet dat de reisverzekering niet genoeg is, daarom was ik opzoek naar een alternative. Heb Oom verzekering gehoort? Waar was jij het seizoen verzekerd?

Ik kan maar beperkt bagage menemen omdat ik met de flixbus die kant op ga, dus dat wordt heel beperkt inpakken. Wat had je dan allemaal bij je wat je niet nodig hebt dan kan ik dat besparen
:)

Het Tirools wordt zeker een uitdaging maar dat was hier met het Sauerlander dialect, en het Oost Duitse van een vriendin van mij ook, Is ook super gelukt allemaal :)

super bedankt nogmaal en over alle tips ben ik zeer dankbaar.

Lieve groetjes uit Winterberg!

Ezzie

@essy

Ik ben verzekerd via unigarant zij bieden ook n verzekering met lerarendekking voor als je aan het werk bent in het buitenland

DaphnevS op 3 okt 2018 09:10

Bedankt voor je bijdrage, ga hun voorwaarden zeker bekijken!

Ezzie

Bij mij staat voor volgend seizoen een goede koekenpan bovenaan het lijstje van dingen die mee moeten. En natuurlijk m’n eigen kussen, goede nachtrust is wel prettig.

Als je niet al teveel mee wil nemen is het handig om een beetje op de kleur van je kleding te letten. Geen idee natuurlijk hoe het bij jou skischool zit, maar bij ons in huis was het vorig jaar in drukke periodes best wel puzzelen met wasbeurten, dus als je aan de beurt was wilde je zoveel mogelijk tegelijk wassen. Kwam er bij mij dus vaak op neer dat ik vaak alleen m’n donkere was deed i.v.m. de kleur van thermo, skisokken, etc.

(Samen met huisgenoten wassen is natuurlijk ook een optie, maar dan moet je na afloop uitzoeken wat van wie is en dat wil niet iedereen.)

Ik heb bij Oom verzekeringen een reis verzekering afgesloten toen ik in Australie woonde/werkte en heb goede ervaringen met ze. Kreeg netjes het teveel betaalde premie terug gestort toen ik opzegde. Verder (gelukkig) geen gebruik hoeven te maken van de verzekering.

Bedankt voor alle berichten die zijn binnengekomen.
Ondertussen gaan we met zijn 2en waarschijnlijk met 3 die richting op.
Indien er nog mensen die kant op gaan. Kun je natuurlijk nog steeds graag wat van je horen.

Ik heb bij Oom verzekeringen een reis verzekering afgesloten toen ik in Australie woonde/werkte en heb goede ervaringen met ze. Kreeg netjes het teveel betaalde premie terug gestort toen ik opzegde. Verder (gelukkig) geen gebruik hoeven te maken van de verzekering.

Brianvdz op 3 okt 2018 12:22

Super bedankt dit ga ik onderzoeken, hier kunnen we wat mee.

Bij mij staat voor volgend seizoen een goede koekenpan bovenaan het lijstje van dingen die mee moeten. En natuurlijk m’n eigen kussen, goede nachtrust is wel prettig.

Als je niet al teveel mee wil nemen is het handig om een beetje op de kleur van je kleding te letten. Geen idee natuurlijk hoe het bij jou skischool zit, maar bij ons in huis was het vorig jaar in drukke periodes best wel puzzelen met wasbeurten, dus als je aan de beurt was wilde je zoveel mogelijk tegelijk wassen. Kwam er bij mij dus vaak op neer dat ik vaak alleen m’n donkere was deed i.v.m. de kleur van thermo, skisokken, etc.

(Samen met huisgenoten wassen is natuurlijk ook een optie, maar dan moet je na afloop uitzoeken wat van wie is en dat wil niet iedereen.)

Lars93 op 3 okt 2018 12:10

Super bedankt, dit zijn de tips waar we veel aan gaan hebben.
Met zn 12 een wasmaschine moet te doen zijn, dat is 2 per dag, top bedankt!
En de koekenpan gaat ook mee, zit in de koffer!

Waar ga je komend seizoen les geven?

Ezzie

Alsjeblieft! Ik ga weer naar Westendorf!

Hey toekomstige collega’s,

Zijn er hier mensen met ervaringen bij de skischolen in Kaltenbach of Kitzbühel (Rote Teufel)? Ik twijfel nog tussen deze twee gebieden, de Anwärter wil ik doen in Kitzbühel (7 december) of Zell am Ziller (8 december) en dan voor drie maanden daar te blijven. Gaan er nog meer mensen hier op deze locaties de Anwärter doen?

@fterheide

Ik heb geen ervaring met de anwärter in oostenrijk… wel ga ik deze winter voor 4/5 maanden in kirchberg im tirol werken

Momenteel zijn we met 3 skiërs van dit Forum die richting Soelden vertrekken komend seizoen. Heeft er nog iemand niet te missen tips en tricks? Of iemand die ook die kant op gaan zodat er misschien samen gereisd kan gaan worden? Laat iets van je horen:)

Ezzie

Essy,

Ik ga in februari 3 weken werken in het Oetztal.(Oetz)
De snowboard anwärter hiervoor zal ik ook in december gaan halen, qua organisatie ben ik er nog niet helemaal uit.
Aansluitend blijf ik dan nog twee weken, kerstvakantie vieren.

*bericht bewerkt door Dre81 op 01 nov 2018 19:02

Hey,

Dank voor de reactie.
Leuk en heel veel plezier.
De snowboard Anwarter is o.a. In Serfaus.
Je blijft dus geen heel seizoen?

Groetjes :)

Ezzie

Anders @PSK even kontakteren, hij gaat ook de snowboard Anwarter doen in die Periode.

Ezzie

Inderdaad niet het gehele seizoen, alleen drie weken gedurende de krokusvakantie.

PSK heeft mij al een bericht gestuurd.

@fterheide

Ik heb geen ervaring met de anwärter in oostenrijk… wel ga ik deze winter voor 4/5 maanden in kirchberg im tirol werken

DaphnevS op 15 okt 2018 09:36

Gezellig, ik begin 7 december aan de Anwärter in Kitzbühel en blijf daar ongeveer tot begin Maart

Neem genoeg paracetamol mee voor de hoofdpijntjes. Feestjes zijn er nogal veel…;)

Let it snow

@fterheide

Bij welke skischool ga je werken?

@fterheide

Bij welke skischool ga je werken?

DaphnevS op 2 nov 2018 09:39

Skischule Rote Teufel, kon ook via hun de Anwärter volgen via Snowsport Tirol

Neem genoeg paracetamol mee voor de hoofdpijntjes. Feestjes zijn er nogal veel…;)

JurrianvanLoo op 2 nov 2018 09:32

De frisse berglucht werkt goed genoeg toch?

Dank voor de tips en leuke reacties 😀.

Neem genoeg paracetamol mee voor de hoofdpijntjes. Feestjes zijn er nogal veel…;)

JurrianvanLoo op 2 nov 2018 09:32

De frisse berglucht werkt goed genoeg toch?

Lars93 op 2 nov 2018 10:02

Water, water en water doen t altijd 😉

Ezzie

Plaats een reactie