Skiles 3 jarigen. Welke skischool?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Westendorf

Goedenmiddag,

In 2019 gaan wij tijdens de voorjaarsvakantie naar Westendorf. We hebben in totaal 5 kinderen mee die gaan lessen. 2 dames van 7 jaar (hebben al 3 jaar les gehad), 1 jongen van 5 jaar (heeft al 1 jaar les gehad) en 2 kids van 3 jaar (gaan nu voor het eerst lessen). Wie heeft er tips betreffende de skischolen. Zijn er voor de kinderen van 3 ook hele dagen lessen of alleen halve? Hebben ze allemaal een limiet qua aantallen in de klas of verschilt dat heel erg? Zijn er overal Nederlandse leraren?

Bedankt voor je reactie. Die site had ik gezien. Echter ik zou graag ervaring gen willen weten. Ik lees veel dat de reds erg volle klassen hebben vooral in de vakantie. Ook zie ik hier alleen maar lessen van 2 uur voor 3 jarigen. Terwijl de andere skischool. (Top) voor hetzelfde geld lessen van 4 uur aanbied.

He niels,
Wij hadden vorig jaar goede ervaring met De Reds. 1 van 5 jaar en 2 van 8 jaar. Ja, de klasjes zitten vol maar dat is in de krokus overal wel zo denk ik. Het is wel zo dat na een aantal dagen de groepjes meestal kleiner worden. Niet iedereen boekt een volle week les, en anderen (zoals wij) nemen hun kind ook lekker een dagje zelf mee op pad waardoor de groepjes alleen de eerste drie dagen echt helemaal vol zijn. Dat is in iedergeval mijn ervaring. Verder hebben ze het erg leuk gehad. Ik denk dat je geen verkeerde keuze kunt maken.

Ik zou, gezien de leeftijd van je kinderen, voor TOP Skischool gaan. Kleiner, overzichtelijker en gemoedelijker. Wanneer je kinderen wat ouder en meer ervaren zijn zou ik wellicht voor De Reds Skischool kiezen.

Bedankt voor de reacties. Ik zag ook ergens dat TOP een eigen oefenweide heeft en REDS een oefenweide waar iedereen (ook de niet lessers) vanaf komen? Weet iemand waar de oefenweides van TOP en Reds zich bevinden in het dorp?

4 uur skiles per dag is voor kids van 3 echt heel (te) veel. Dus daar zou ik niet op richten, tenzij die uren ook anders gevuld kunnen worden: spelen, uitrusten, etc.
Sowieso is 3 jaar erg jong. Hangt van het kind af hoe het gaat en enthousiasme kan per dag (of per kwartier…) wisselen. Als je dat meeneemt in je keuze voor een skischool wordt het misschien wat makkelijker.

4 uur skiles per dag is voor kids van 3 echt heel (te) veel. Dus daar zou ik niet op richten, tenzij die uren ook anders gevuld kunnen worden: spelen, uitrusten, etc.
Sowieso is 3 jaar erg jong. Hangt van het kind af hoe het gaat en enthousiasme kan per dag (of per kwartier…) wisselen. Als je dat meeneemt in je keuze voor een skischool wordt het misschien wat makkelijker.

Hessel op 2 okt 2018 09:14

Onze oudste (inmiddels 7 jaar) heeft ook met 3 hele dagen les gehad. Toen werd er tussendoor ook gewoon gespeeld met rubber banden etc. Zoals ik het lees op de websites gebeurd dat hier ook wel. De jongen die inmiddels 5 is heeft vorig jaar “maar” 2 uur per dag gehad en dat vonden wij te kort.

.

*bericht bewerkt door Bertje op 02 okt 2018 16:02

Bedankt voor de reacties. Ik zag ook ergens dat TOP een eigen oefenweide heeft en REDS een oefenweide waar iedereen (ook de niet lessers) vanaf komen? Weet iemand waar de oefenweides van TOP en Reds zich bevinden in het dorp?

Niels! op 2 okt 2018 09:14

Naast elkaar, check google maps even zou ik zeggen dan zie je het zo

De skiweides worden gescheiden door de Pfarrgasse: links daarvan is die van de Reds en is het vaak een enorme mierenhoop door de vele klasjes. Rechts van de Pfarrgasse is die van TOP en is het een stuk rustiger. Maar beide skiweides zijn uiteraard openbaar en worden door iedereen gebruikt om naar het dal te skiën.

Wil je gegarandeerd Nederlandse skileraren dan heb je bij Red meer kans. Mijn zoon zat één jaar bij TOP bij een Deense skijuf die weliswaar superleuk was en veel met handgebaren en mimiek deed maar geen woord NL sprak. Dit was net buiten de Nederlandse voorjaarsvakantie dus misschien daarom minder NL skileraren op dat moment. Dit is overigens al weer 6 jaar geleden dus misschien is het nu al weer anders.

Zelf heb ik het 40 jaar geleden bij de Reds geleerd maar voor beginnende skiertjes zou ik voor TOP kiezen.

Wij gaan ook naar Westendorf en kijken ook voor een skischool.
Zoon: 1x een week les gehad in de sneeuw (“volle” dagen, en nu vooraf 4x 50 min priveles op een borstelbaan in Nederland), hij gaat een weekje op les.

Nu is onze dochter bijna 3 (paar weken na de wintersport), en mevrouw wil dolgraag skien (ze gaat mee kijken bij onze zoon zijn lessen en is dan boos dat zij niet mag)
Nu zou het leuk zijn als zij een paar dagen 2 uur “les”/spelen in de sneeuw zou kunnen doen.
Iemand een ervaring welke van de 2 scholen hier mogelijk aan mee zou werken?

Update:
We hadden uiteindelijk voor onze zoon sowieso wat voorkeur voor The Reds, dus daar een berichtje naar gestuurd voor onze dochter.
Die mag een proefles doen en als dat goed gaat mag ze de rest van de 3 jarige cursus volgen, dus ben benieuwd over een paar weken!

Wij hebben hetzelfde. Onze kinderen zijn ook 3 en gaan ook hele dagen lessen bij de reds. Mits ze het vol kunnen houden

Wij hebben hetzelfde. Onze kinderen zijn ook 3 en gaan ook hele dagen lessen bij de reds. Mits ze het vol kunnen houden

Update voor het archief:
Erg goede ervaring met The Reds.
Na een dagje proberen wat erg goed ging mocht onze dochter terug komen voor meer lesjes, maar dat bleek toch wat zwaar voor haar te zijn, dus uiteindelijk heeft ze niet alle uren vol gemaakt (voornamelijk onze keuze), de skischool zelf deed het verder erg goed met die ukken.

Onze zoon van 5 heeft het helemaal naar zijn zin gehad, die is hele dagen geweest en overgebleven ook.
Direct in de middag op dag 1 de stoeltjeslift in omhoog en na een paar dagen de gondel omhoog tot middenstation en zelfs bovenaan.

School lijkt vrij “massaal” en in feite is dat het ook wel, maar toch waren de groepen niet te groot vond ik, ook mbt tot niveau was het bij onze kids goed ingedeeld.
De andere skischool had vooral een minder leuke ligging voor oa Opa en Oma die bij The Reds een stuk makkelijker overal kunnen kijken.

Vanaf winter 2019/20 komt er een nieuwe “Nederlands/Belgische” skischool bij in Westendorf: https://www.skischoolwestendorf.com/skischool/groepslessen-k… die ook kinderlessen doen in de vakantieweken =)

Ik zou echt voor 2 uur gaan voor 3 jarige. 4 is echt te veel op die leeftijd .
Hier had de jongste met 3 jaar 3 uur. Het ging wel omdat ze echte stuiterbal toen was. Maar voor andere 3/4 jarige was het al iets te lang.

@Hessel @miepmiep
Helemaal mee eens 4 uur is (te) veel.
@Niels niet eens aan denken.

Plaats een reactie