Skitas voor kinderski's?

Graag had ik jullie advies gevraagd ivm de combinatie ski’s dragen + kinderen.

We hebben sinds dit seizoen ons eigen materiaal, wat zal gebruikt worden in een skihal en op skireis. Concreet betekent dit dat ikzelf als volwassene mijn eigen ski’s en schoenen moet dragen, maar ook 2 paar ski’s en 2 paar schoenen voor de kinderen van 8 (type dunne ballerina) en 6 (type mijn benen werken plots niet meer…) moeten mee.
Het materiaal moet enkel gedragen worden vanuit de auto naar de lockers in de skihal (en terug), of vanuit de auto naar het hotel (van daaruit ski in ski out). We plannen de komende jaren geen vluchten met de ski’s.
De ski’s zijn dit jaar 107, 120 en 163 cm lang - komende jaren komt er waarschijnlijk nog een paar 170 cm bij van manlief en zullen de lengtes van de kinderski’s toenemen.
De tas(sen) moet(en) passen in een Mercedes C klasse (voor rit naar skihal) - binnenin uiteraard met passagiersstoel plat. Voor de rit naar de bergen hebben we een grotere familiewagen, en kunnen de ski’s eventueel het dak op.

Wat raden jullie mij aan?

Een Douchebag die je aan het uiteinde kan oprollen om hem kleiner te maken, en waarin mogelijk toch de huidige 3 paar inpassen (38 x 18,5 cm in breedte/hoogte)?
Een ander type roller bag, zoals Dakine (175 cm? maar niet kleiner te maken?, 30 x 20 in breedte/hoogte), of Wed’Ze (passen blijkbaar 4 paar in, is 34 x 24 in breedte/hoogte)
Of liever eenvoudiger, gewoon 1 skitas per paar om over de schouder te dragen, met dan eventueel kleinere skitassen voor de kinderski’s? En aparte kinder-schoentassen voor op hun rug? Of is dat overshooting en kan alles ook gewoon in een blauwe Ikea-tas gegooid worden ;-)

@miepmiep

Misschien jouw karretje patenteren! 😜

Born to run. B.S.

Wij gebruiken een bolderkar voor alles te voeren . Afgelopen zaterdag ook naar snowworld gebruikt voor in de trein . En in de zomervakantie voor onze kampeerspullen.
Wij hebben er 1 van obelink. Koop hem niet van de Kruidvat .

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/26c4c165f5bc29c4d94592f0...

Super idee, miepmiep!

Iemand nog input over andere mogelijkheden met skitassen?

Voor de skihal zou ik het niet te ver gaan zoeken: je skitas moet er in een locker passen. Dan heb je niets aan een grote (dure) Dakine of douchebag, tenzij je voor en na het skiën nog een extra trip naar de auto wil om de lege tas op te bergen of te gaan halen.

Twee paar kinderski’s krijg je zonder problemen in de goedkoopste skitas die je in zowat elke wintersportwinkel voor een appel en een ei kan kopen. Stokken moeten niet mee, want die krijg je in de skihal zelf.

Dan dragen de ouders de ski’s, hun eigen schoenen en tas met skikleren (die je ook gewoon van tevoren kan aandoen, nog makkelijker – anders gaan die koters in de kleedkamer tijdens het omkleden met hun skisokken toch maar in een natte plek staan waardoor ze binnen de kortste keren bevroren tenen hebben) en moet elk van de kinderen enkel voor zijn/haar schoenen en helm zorgen.

Makkelijk zat. 👍😉

*bericht bewerkt door Morzel op 01 okt 2018 21:03

Een Douchebag rol je zo op, hoor.

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/586dd58dfb67dcf87faae21c...
Je kunt er ook een Hugger voor bv de schoenen aanhaken. Mooi systeem.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 okt 2018 21:27

Haha, zo herkenbaar met die plassen, Morzel! 😆

En inderdaad, er moet maar net een brede locker vrij zijn om je tas in te kunnen stoppen, had ik nog niet aan gedacht…
DrPhil, heb jij de Douchebag? Kan je die ook in een platter pakketje opvouwen of is rond rollen de enige optie? Ik heb alleen nog maar foto’s gezien van de “ronde” oprolling, en dat valt misschien net te breed uit…

Hoe vervoeren jullie je materiaal eigenlijk naar de skihal: met of zonder tas? Als zonder: wat doe je dan met de natte ski’s in de auto?

Ja, ik heb hem, en hij past makkelijk in een locker in Zoetermeer. Opvouwen kan ook, maar rollen is kleiner en sneller.
Ik maak mijn ski’s altijd zoveel mogelijk droog na het skiën.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 okt 2018 21:46

Ski’s samenbinden met klittenband en op de schouder (kinderen slagen er altijd in om een paar ski’s uit elkaar te halen tijdens het dragen, die klittenband maakt het een pak makkelijker).

Als je je schoenen en helm (en eventueel kleren) in een tas hebt die op je rug kan, kan je zonder problemen twee paar ski’s op je schouders dragen. Ik heb een tas van Hot Gear die ik eenvoudig op mijn rug kan dragen:

null

Om natte ski’s in de auto te vermijden is de après-ski uitgevonden ;-). En anders bij thuiskomen meteen uitpakken en uit elkaar leggen om te drogen (als je ski’s tegen elkaar laat staan gaan de kanten makkelijker roesten).

Je kunt er ook gewoon kleren in doen en hem dan voor de rest oprollen. Dan past hij nog steeds makkelijk in een locker.

Lekker man, roestige kantjes. 1 afdaling en ze zijn weer schoon 😁. Geneuzel allemaal.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Bij ons zitten alle ski’s (mijn man, van onze zoon en die van mij in 1 tas).
Iedereen draagt zijn eigen schoenen. Kleding aan.

It is an amazing world

hier zitten de ski’s ook nog bij de ons in de tas maar de jongste heeft ski 67 cm en de oudste 100 cm. dus dat past nog en de skischoenen van de kids zitten ook bij ons in de skischoenen tas. afgelopen zondag heb ik die van hem gewoon los in de bolderkar gedaan.

ja zo’n bolderkar is echt heel handig, zeker als je geen auto hebt :) . we hebben hem sinds dit jaar. en volgend jaar nemen we ook mee met wintersport voor vervoer tussen huis en bus en bus en accommodatie ,scheelt enorm veel gesjouw.

oja en in de hal kan je de bolderkar altijd wel ergens in een hoekje kwijt. of boven op de lockers.

*bericht bewerkt door miepmiep op 02 okt 2018 09:05

Plaats een reactie