ski head

https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langl…
Kent iemand deze ski?
Zou dit een geschikte ski zijn voor onze zoon van 14 jaar. Hij is erg licht, nog geen 40 kg. Voor Nederlandse begrippen kan hij redelijk tot goed skien.
Voor opgroeiende kinderen vind ik het wel lastig, ik heb begrepen dat jongens van deze leeftijd vaak een wat lichtere ski moeten nemen, en dan bij een damesski uitkomen.

Dit zijn jeugd-wedstrijdski’s. De stevigste, meest veelzijdige jeugdski’s die er zijn. Als hij technisch traint of bij een skiclub zit is het prima, in alle andere gevallen lijkt het me overkill en misschien wel enigszins onhandelbaar (vergevingsgezind zijn ze niet, zeker niet in andere condities dan strak geprepareerde, lege pistes).

Ik zou een paar losse en speelse ski’s aanraden. Hij zit toch in de leeftijdscategorie dat er aan de rand van de piste gespeeld wordt en elke heuveltje een sprong is.

Als de indicatie rdelijk tot goed voor nl begrippen adequaat is, zou ik voor een iets vergevingsgezinder/soepeler model gaan). Wat je hier laat zien zijn gewoon een paar hele (te?) serieuze kinderlatten. Wel leuk voor erbij als ze echt eens stevig de piste willen afstrepen (en dit ook tecnisch en fysiek kunnen natuurlijk).

Edwin van Riel

Plaats een reactie