Transfer vanaf Milaan Malpensa

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

ik heb een probleem wij willen zondag tot zondag naar Serre Chevalier
Ik heb vliegtickets vanaf Milan Malpensa geboekt maar ik weet niet hoe ik naar Serre Chevalier
Ik wil geen auto huren. We zijn met 5 personen en we willen tussen de 300 en €400 uitgeven aan een transfer heen en weer heeft iemand een idee hoe ik het best kan doen?
Alvast bedankt

Retour 400 euro? Vergeet het. Kijk op de kaart!
Milaan-Bellagio (Comomeer) is al 150 euro voor een normale taxi (geen busje), enkele rit!
En als je je realiseert dat de taxi ook nog terug moet rijden…(en bij een retour 2x…)

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 10 okt 2018 21:12

Engelsen gaan vrijwel allemaal met het vliegtuig op wintersport, dus je beste kans is het snowheads forum
http://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?p=2950964…

The older I get, the better I was

Ik neem aan dat je naar Malpensa geboekt hebt, niet vanaf :-)

Eerlijk gezegd verbaast het me telkens weer (niet alleen hier, maak het in m’n eigen omgeving ook mee) dat mensen eerst blindelings een vliegticket boeken en dan pas gaan kijken of en hoe ze van de luchthaven op de plaats van bestemming moeten komen.
Is dat de hollandse zuinigheid? Voor een paar tientjes met ik-kan-de-naam-niet-door-m’n-strot-krijgen vliegen naar … vliegen om vervolgens tot de conclusie te komen dat ze ergens ‘in the middle of nowhere’ landen.

Want eerlijk gezegd, zou Milaan niet in me opkomen als ik die hoek in zou gaan (en ik weet echt wel waar de grote luchthavens liggen :-)
Dan liggen velden als Chambery, Grenoble, Turijn en zelfs Nice mijns inziens veel meer voor de hand.

Maar goed, mijn ervaring is gewoon google met kreten als ‘tranfer Milan’ etc.
Dan krijg je waslijsten met opties of gewoon eens bij lokale taxi bedrijven zoeken
Mijn ervaring (hak elk jaar met zo’n bijltje) is dat je het met die max € 400 niet gaat redden.

En misschien kun je hier wat mee: https://www.serre-chevalier.com/en/winter/about-the-valley/h…

Rob

Ik neem aan dat je wel gezien hebt dat het ruim 250 km is naar je bestemming. Auto huren is denk ik de enigste oplossing voor dat geld. Als je dat al haalt met bagage en 5 personen heb je al vrij grote auto nodig. Waarom niet Turijn ? is waarschijnlijk iets duurder maar een stuk dichterbij waar je transfer mogelijkheden hebt.
Als je nog niet geboekt hebt in Serre Chevalier zou je beter iets zoeken rond Milaan met een oord transfer

May the ski force be with you !!

Als je nog niet geboekt hebt in Serre Chevalier zou je beter iets zoeken rond Milaan met een oord transfer

CJAHulskamp op 10 okt 2018 21:14

Eens, dan liggen de Dolomieten oid meer voor de hand.
Dan kun je een groot deel met de trein doen, en aansluitend met OV.
Want met een taxibusje kom je er ook niet met € 500, spreek uit ervaring

Rob

Inderdaad, waarom Milaan en niet Turijn?
Maar goed, als je dan toch al geboekt hebt, er zijn zat interessante alternatieven een stuk minder ver dan Serre Chevalier.
(1) Madesimo https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=51009…
(2) Monterosa (Alagna, Gressoney) https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=53482…
(3) Bormio https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?t=50888…
(4) en nog een hele reeks kleinere gebieden, kun je een tour doen

Zelfs Bormio is dichterbij…

*bericht bewerkt door Onnem op 10 okt 2018 23:12

The older I get, the better I was

Zit ook nog een duur stuk tolweg bij…

Moet wel te doen zijn hoor. Misschien eens kijken of je met de trein naar Sauze d’Oulx kunt komen, en vanaf daar verder met de bus. Toegegeven, het airport is niet heel handig gekozen, maar ik denk dat er wel een mouw aan te passen valt.

Ik weet in ieder geval dat er vanuit het skigebied transfers worden geregeld vanaf Turijn airport, dus als het nog kan zou ik omboeken/annuleren en daar op vliegen.

Mr. Slow

Turijn Airport was zo duur was €300 pp en dan vroeg ik op zondagochtend om 6 uur 's ochtends terug dat had niet mijn voorkeur Ik heb ook wintersporters.nl gekeken en daar zag ik dat de volgende optie milaan-malpensa was nu heb ik daar mijn vliegticket gekeken En die Een stuk Goedkoper dan de Turijn En vanaf Milan Malpensa kan ik zo naar Turijn komen maar ik weet niet hoe ik verder kom Iemand enig idee?

null

Ik Zou toch die auto huren …

Dit is een vw golf estate … station dus …

Voor een klein bedrag extra kon er ook nog een skirek op …

Deze is van Sixt en dus volledig uitgerust met volledige verzekering

*bericht bewerkt door Eisbeer op 11 okt 2018 09:40

Ik zou lekker in Sauze d’Oulx gaan skieen ipv SC.
Scheelt je toch weer 50 kilometer, en een pas die je over moet.

The older I get, the better I was

Of in het Aostadal ergens… Er is een treinstation in Aosta zelf.

Auto huren op Malpensa, niet nu, maar een paar weken tot een paar dagen van te voren, via een ongebonden huurautoboekingssite (afhankelijk van wanneer je gaat, prijzen varieren heel erg, wij huren zelfs regelmatig voor 2e per dag een Panda, let op waar verhuur daadwerkelijk zit tov aankomst vliegtuig). Je kan ook al een prijs vastzetten en nog niet betalen, dan kan je later nog voor een lagere prijs huren. Eigen risico verzekering niet afkopen bij verhuurbedrijf, maar via internet zelf afdekken(voor een jaar is dat ongeveer 80e, website niet paraat).

enige mits: ik weet niet of je de grens over mag met huurauto’s die je op malpensa huurt.

maar beter ga je naar Monte Rosa natuurlijk, dat dan weer wel.

Monterosa, Breuil-Cervinia… genoeg mooie grote gebieden in het Aosta-dal. En als je toch die auto hebt, kan je nog een leuk uitstapje maken naar Pila, La Thuile of Courmayeur. Opties allemaal!

Of in het Aostadal ergens… Er is een treinstation in Aosta zelf.

GiGi op 11 okt 2018 13:07

Mooi stadje, leuk skigebiedje erbij… Ik zou het wel weten!

En vanaf Milan Malpensa kan ik zo naar Turijn komen maar ik weet niet hoe ik verder kom Iemand enig idee?

jurrevespeek op 11 okt 2018 09:21

Hierboven staat een link naar transfer opties van/naar SCH, daar worden volgens mij ook transfers naar Turijn aangeboden.

Rob

Vermoed dat ik met auto sneller op bestemming ben dan met het vliegtuig door al die transfer tijd.

May the ski force be with you !!

bedankt voor al jullie adviezen. Ik heb besloten om toch een auto huren bij Milaan Malpensa en daar naar Serre Chevalier dat gekookte oplossen met de auto ben je er ongeveer binnen drie uurtjes tenminste als het weer het toelaat en dan zijn we er rond 4 uur. Nogmaals bedankt voor jullie adviezen

bedankt voor al jullie adviezen. Ik heb besloten om toch een auto huren bij Milaan Malpensa en daar naar Serre Chevalier dat gekookte oplossen met de auto ben je er ongeveer binnen drie uurtjes tenminste als het weer het toelaat en dan zijn we er rond 4 uur. Nogmaals bedankt voor jullie adviezen

jurrevespeek op 11 okt 2018 19:38

Heb je soms niet alleen het vliegtuig, maar ook je accomodatie al geboekt? Ik snap er niks meer van.

Hoe mooi Serre-Chevalier ook is qua gebied (ik ben er 2 keer geweest voordat het populair werd) - je rijdt op de weg er naartoe langs een heel aantal gebieden die minstens even zo goed zo niet beter zijn. Minimaal
-Alagna
-Gressoney
-Sestriere

The older I get, the better I was

Plaats een reactie