Sintec Trans

beste mensen,

ik ben een beginner en heb de Sinner Mohawk SINTEC®/TRANS gekocht als goggle voor alle weersomstandigheden.
is dit een goede keuzen of kan je beter af zijn met 2 verschillende lenzen.

gr, josh

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 14 okt 2018 02:42: hoofdletters uit je titel gehaald

De Sintec/Trans+ (ik weet uit mijn hoofd even niet hoe relevant die + is), is een categorie 3 lens met photochromatische werking. Dat laatste wil zeggen dat hij meekleurend is en dus wat donkerder wordt bij meer licht, en wat lichter bij minder licht. Dat maakt dus dat je geen twee lenzen nodig hebt. In theorie althans, want mijn ervaring is dan meekleurende lenzen toch een aanzienlijk kleiner lichtbereik bestrijken dan losse lenzen.
Categorie 3 wil zeggen voor vrij zonnige dagen. Voor de allerslechtste zichtomstandigheden (white-out, sneeuwstorm, erg vlak licht) heb je meer aan een Categorie 1 lens, die meer licht doorlaat. Ik denk dus dat je voor die omstandigheden nog een extra lens of goggle nodig hebt om beter te zien. Dat hoeft niet veel te kosten trouwens. Ik heb een erg slecht weer goggle online gekocht een jaar geleden voor 30 euro.

Overigens is het handiger om dit soort vragen te stellen voordat je iets koopt, lijkt mij ;)

Plaats een reactie