ski advies zitski

Beste mede-skiliefhebbers,

Al geruime tijd, ik denk nu 15 jaar, ski ik met veel plezier met mijn zitski. Voor de wie niet zo bekend is met een zitski, ik heb een praschberger, hier zit 1 ski onder, daarboven zit een kuipje waar je helemaal in zit vastgesnoerd.

Zo ziet dat er ongeveer uit :)

In het begin was het even zoeken naar een goede ski die de krachten aan kon met voor deze manier van skien. In 2011 heb ik de fischer RC4 Worldcup GS pro gekocht, die het tot afgelopen seizoen erg goed hebben gehouden. Helaas zijn ze beide nu aan het einde van hun latijn en ben ik opzoek naar een nieuw paar. Nu is de veilige keus om weer voor de fischer RC4 worldcup serie te gaan, ik zou dan voor een GS masters curve booster gaan (wel die van vorig seizoen vanwege de prijs).

Maar ik vroeg me af of er wellicht andere zitskiers of anderen die hier ervaring mee hebben op dit forum zitten die nog andere ideen hebben?
Of wellicht skiers die skiën met dit type skies?

Alvast bedankt voor de input!

misschien dat @niekniek je kan helpen?

@Wimkees misschien is het handig contact op te nemen met Yvonne of Hendrik-Jan Cassee van The Ski is the limit. Zij hebben zó veel ervaring met zitskies, ik denk dat als jij jouw niveau en skistijl aangeeft zij jou hardstikke goed advies kunnen geven.
(Ik heb zelf ook in een mono geskied, vandaar…)

mama on a mission in the snow

misschien dat @niekniek je kan helpen?

Erien op 14 okt 2018 14:05

Ik kan helaas niet helpen
Want ik ski met de Dynamique (opvolger van de Bi-Unique, dus met 2 skietjes er onder)
Ik weet dat Tessier in november ergens in landgraaf is, datum weet ik niet meer
Raadpleeg Tessier eens
Succes met het zoeken naar een nieuwe zitski

Het gaat alleen om de lat toch? Als je iets zoekt met vergelijkbare karakteristieken als de Fischer RC4 WC RC kan je (behalve die ski uiteraard) ook kijken naar Nordica Dobermann GSR of Head Worldcup Rebels i.Speed. Andere ‘consumenten’ GS-ski’s zijn wat softer. Wat eventueel wel een optie is, is om een ‘Pro’-versie te nemen (met raceplaat). Daarvoor kan je terecht bij Völkl (Racetiger GS PRO), Head (i.SPeed Pro), Rossignol Hero Elite LT TI R22 of Blizzard (WRC Racing Piston Plate).

Dank voor de reacties!
Ik ben inderdaad op zoek naar een nieuw paar ski’s, mijn kuipje is nog prima :)
Ik hoop dat ik de bindingen kan overzetten, want daar is volgens mij ook niet mis mee.
@GiGi Ik had ook zo’n raceplaat op die fischer’s, misschien dat die ook wel overgezet kan worden?
Ik zal lig eens een blik werpen op de types die je noemt, belangrijk is denk ik wel dat het vrij stijve ski’s zijn, juist omdat al het gewicht op 1 ski komt en ik een bet agressieve ski-stijl heb. Ik had afgelopen jaar voor de grap eens zo’n tracker aan gezet en ik tikte de honderd km/h bijna aan :)
@skimams vond deze website http://theskiisthelimit.nl bedoel je dat?

@Wimkees,
Ben zelf actief bij de VGW. Hier zitten een paar mensen bij die jou verder kunnen helpen. Bij de mono’s de binding meer bepalend is dan de ski. Zou sowieso niet voor een consumenten ski gaan, deze zijn te slap. Neem een FIS ski. Er zitten bij de zitskiers ook een paar met olympische ervaringen ; vraag even naar Rob.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Wimkees ja hen bedoel ik. En wat @Greenfield zegt ben ik het totaal mee eens en Rob van VGW is een held!

mama on a mission in the snow

Ga ik daar eens contact mee opnemen!
Heb in het begin bij de VGW ook lessen gehad op de borstelbaan, sowieso erg fijne club :)

Plaats een reactie