GS Ski stokken

Jow,

Met mijn zoektocht naar nieuwe ski stokken vroeg ik me af of het aangenaam en comfortabel is om hele dagen met GS ski stokken te skien? Heb onlangs skis gekocht met een 20m radius en dus leek me dit wel een optie.

Alvast bedankt,

Sander

*bericht bewerkt door sanderwouters op 17 okt 2018 16:15

Want, je wil het liefst overal in schuss naar beneden denderen??

I can stick uphill ice, on my saucer...

Waarom zou je dat doen als ik zo nieuwsgierig mag zijn ?

Schiheil ⛷🏂🎿

Waarom? Omdat het er leuk uitziet? Want GS racen zul je niet doen met die ski’s.
Qua comfort, tja, vergelijkbaar met iedere andere stok.
Nadeel: kans dat je ze kwijtraakt bij de apres ski is met dit soort stokken stuk groter.
Voordelen: geen, tenzij je echt GS training gaat doen (met fis latten, pak, etc, etc.)

*bericht bewerkt door Hessel op 17 okt 2018 15:54

Toch altijd ongelooflijk moeilijk om op dit forum een gewoon antwoord op je vraag te krijgen. Ik ben namelijk student en kan zeer goedkoop een paar Leki’s op de kop tikken. Zijn deze qua gewicht zwaarder als normale stokken?

Jow…

Je vraagt:
“Met mijn zoektocht naar nieuwe ski stokken vroeg ik me af of het aangenaam en comfortabel is om hele dagen met GS ski stokken te skien?”

Ik vraag daarop of je de hele dag in schuss wil skiën. Een logische vraag, gezien het feit dat die dingen daar voor bedoeld zijn. Bovendien zijn ze normaalgesproken langer voor een goede afzet bij de start, wat dan weer niet fijn is bij een normale stokinzet… Vervolgens blijkt het je dan enkel om het gewicht te gaan, nu, je gaat het vast volhouden om ze de hele dag op te tillen.

Succes met de studie.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Lees de door hem gestarte topics eens terug. En dan rustig klagen dat hij geen antwoord krijgt.

En het gewicht staat gewoon op de Lekisite.

@sanderwouters Welke ski’s zijn het geworden? Helaas heb je mijn Dobermanns gemist maar iemand anders gaat daar heel blij mee zijn (eerst in de Alpen en daarna in Nieuw Zeeland, de mazzelaar).

Qua stokken: Of goede gewone carbonexemplaren of zo goedkoop mogelijk (degelijk aluminium) van de Decathlon oid. Hoef je ook niet te huilen als je ze verliest, ze in de skilift lastig doen of iemand lollig ermee denkt te doen. Mijn stokken hebben me (tweedehands) €3,- gekost en doen alles wat ze moeten. Ze zijn daarnaast onverwoestbaar. En het verschil met luxe stokken is qua gewicht nog geen 100gr. Daar merk je echt niets van bij pistegebruik.
Race-stokken gebruik je erg weinig waarvoor ze bedoelt zijn bij normaal recreatief gebruik, en je ziet er automatisch als een snob uit.

*bericht bewerkt door Bennie op 17 okt 2018 16:39

Ik ski met gs stokken en ik heb er zo een biceps van gekregen:

null

@sanderwouters Welke ski’s zijn het geworden? Helaas heb je mijn Dobermanns gemist maar iemand anders gaat daar heel blij mee zijn (eerst in de Alpen en daarna in Nieuw Zeeland, de mazzelaar).

Qua stokken: Of goede gewone carbonexemplaren of zo goedkoop mogelijk (bij voorkeur RVS) van de Decathlon oid. Hoef je ook niet te huilen als je ze verliest, ze in de skilift lastig doen of iemand lollig ermee denkt te doen.
Race-stokken gebruik je erg weinig waarvoor ze bedoelt zijn bij normaal recreatief gebruik.

Bennie op 17 okt 2018 16:32

Op aanraden van @GiGi heb ik de Fischer RC4 WC RC gekocht, ga ze op het eind van de maand in Hintertux testen! Dan ga ik maar eens in de Decathlon kijken, totaal vergeten dat die ook ski spullen verkopen.

Thanks voor je antwoord!

Terugkomend op je vraag of ze comfortabel zijn.
Ik heb een aantal jaren terug dergelijke stokken bij mijn ski’s gekregen. Tijdens de afdaling merk je er weinig van, maar als je een stukje moet prikken dan word je er niet vrolijk van dankzij de kromming. Voor mij in elk geval reden geweest om na twee jaar ergernis een paar nieuwe te kopen.

Koop normale ski stokken en laat ze door de loodgieter in vorm buigen.
Lijken het net GS stokken 😳

null

PS @Shane Zou het een rechten student kunnen zijn?

@Hooykaas

de foto vervormt bij mij , ligt dit aan mijn laptop of moet ik dit melden als “bug” ? 😜

Born to run. B.S.

Duurder, lastiger om in te pakken, niet gemaakt voor stokinzet, schoteltjes die je niet helpen bij prikstukken en losse sneeuw, en je ziet er uit als een poser tenzij je kan uitpakken met een race-outfit en bijbehorende skistijl en -niveau.

Ik zou ze alleen maar overwegen als je ze echt gaat gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn.

*bericht bewerkt door Morzel op 18 okt 2018 12:34

Terugkomend op je vraag of ze comfortabel zijn.
Ik heb een aantal jaren terug dergelijke stokken bij mijn ski’s gekregen. Tijdens de afdaling merk je er weinig van, maar als je een stukje moet prikken dan word je er niet vrolijk van dankzij de kromming. Voor mij in elk geval reden geweest om na twee jaar ergernis een paar nieuwe te kopen.

Fokroese op 17 okt 2018 17:01

Dan moet je ze gewoon effe andersom houden :)

Die ski’s die jij hebt zijn geen echte wedstrijdski’s, dus als je daarbij GS stokken gaat gebruiken, doe je dat omdat je dat er vet eruit vind zien.

Maar verder heb ik ook een tijdje gewoon ‘vrij’ geskied met GS stokken, omdat ik alleen GS stokken had of SL stokken met kapjes. Opzich kan je er prima mee skien, maar heeft geen toegevoegde waarde.

Idd gewoon uit de Decathlon bak halen die stokken

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie