GS Ski stokken

Jow,

Met mijn zoektocht naar nieuwe ski stokken vroeg ik me af of het aangenaam en comfortabel is om hele dagen met GS ski stokken te skien? Heb onlangs skis gekocht met een 20m radius en dus leek me dit wel een optie.

Alvast bedankt,

Sander

*bericht bewerkt door sanderwouters op 17 okt 2018 16:15

Want, je wil het liefst overal in schuss naar beneden denderen??

I can stick uphill ice, on my saucer...

Waarom zou je dat doen als ik zo nieuwsgierig mag zijn ?

Schiheil ⛷🏂🎿

Waarom? Omdat het er leuk uitziet? Want GS racen zul je niet doen met die ski’s.
Qua comfort, tja, vergelijkbaar met iedere andere stok.
Nadeel: kans dat je ze kwijtraakt bij de apres ski is met dit soort stokken stuk groter.
Voordelen: geen, tenzij je echt GS training gaat doen (met fis latten, pak, etc, etc.)

*bericht bewerkt door Hessel op 17 okt 2018 15:54

Toch altijd ongelooflijk moeilijk om op dit forum een gewoon antwoord op je vraag te krijgen. Ik ben namelijk student en kan zeer goedkoop een paar Leki’s op de kop tikken. Zijn deze qua gewicht zwaarder als normale stokken?

Jow…

Je vraagt:
“Met mijn zoektocht naar nieuwe ski stokken vroeg ik me af of het aangenaam en comfortabel is om hele dagen met GS ski stokken te skien?”

Ik vraag daarop of je de hele dag in schuss wil skiën. Een logische vraag, gezien het feit dat die dingen daar voor bedoeld zijn. Bovendien zijn ze normaalgesproken langer voor een goede afzet bij de start, wat dan weer niet fijn is bij een normale stokinzet… Vervolgens blijkt het je dan enkel om het gewicht te gaan, nu, je gaat het vast volhouden om ze de hele dag op te tillen.

Succes met de studie.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Lees de door hem gestarte topics eens terug. En dan rustig klagen dat hij geen antwoord krijgt.

En het gewicht staat gewoon op de Lekisite.