Welk (groot) skigebied is relatief rustig met kerst?

Hallo wintersporters,

Wij willen dit jaar voor de 2e keer met kerst gaan skien, maar willen niet alleen maar in de rij staan bij de lift en/of tussen kinderklasjes skien. Welk groter gebied is relatief rustig met de kerst? Wij zijn zeer ervaren skiers en boarders zonder kinderen. Wij houden van tochten maken en lekker eten op de piste. Advies voor gebied (en accommodatie) is van harte welkom. Land maakt niet veel uit. Buiten de schoolvakanties gaan wij naar o.a. Saalbach, Serfaus, Zell am Ziller, La Plagne en Zermatt.

Groetjes, Do

Grote gebieden zijn doorgaans drukker dan kleine. Bovendien is Kerst nog niet de meest sneeuwzekere periode, dus is dat ook nog een factor.
Relatief rustig, zeer skizeker vanwege de sneeuwkanonnen, onovertroffen qua eten en tochten maken is denk ik de Val Gardena. De Sella Ronda brengt je snel in de buurgebieden (zonder tussenkomst van bus of auto) en het skiën is er prachtig.

*bericht bewerkt door GiGi op 20 okt 2018 21:42

Ik denk dat Trois Vallees met zijn sneeuwzekerheid, zijn enorme aantal liften en dito km. qua drukte in principe nooit een probleem vormt.

Hen48

Denk ook zeker eens aan de Zwitserse gebieden. Die zijn door de relatief dure CHF doorgaans relatief rustig.

Mr. Slow

Denk ook zeker eens aan de Zwitserse gebieden. Die zijn door de relatief dure CHF doorgaans relatief rustig.

Quick op 21 okt 2018 00:55

Dat denk en hoop ik ook.
Vorig jaar in de voorjaarsvakantie naar Les quatre Vallées geweest (Veysonnaz) en toen heerlijk rustig. Dit jaar gaan we er in de kerstvakantie naar toe, ben benieuwd. Voor het eerst in die periode op wintersport.
Hoewel ik de sneeuw spannender vind…

❄️

Zwitserland lijkt me ook een goed idee, terwijl je in de Dolomieten waarschijnlijk de grootste skigarantie vindt.

Mocht je toch voor Oostenrijk of Frankrijk kiezen dan zou ik denk ik een groot gebied pakken, die kunnen de drukte veel beter aan. Ik denk dat wat kleinere familiegebieden dat minder goed kunnen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mijn ervaring in Zwitserland en Frankrijk is dat het rustig is in de kerstvakantie. Alleen rond oud en nieuw is het druk. Aangezien het dit jaar op maan- en dinsdag valt zal het weekend ervoor ook druk zijn

Ik kan Silvretta Montafon tippen. Wat minder bekend in NL maar een mooi skigebied en sneeuwzeker.

Het zou een nieuw item kunnen zijn, maar wat mij betreft hoort drukte en meestal daarmee samenhangende ambiance toch echt bij een leuke week wintersport. Niks zo saai als geen rij bij de liften en dus met weinigen op de piste. Moet er niet aan denken.

Hen48

Het zou een nieuw item kunnen zijn, maar wat mij betreft hoort drukte en meestal daarmee samenhangende ambiance toch echt bij een leuke week wintersport. Niks zo saai als geen rij bij de liften en dus met weinigen op de piste. Moet er niet aan denken.

Hulst op 21 okt 2018 12:44

???
Het mooiste wat er is, is alleen op de piste!
On topic: ik hoorde van kennissen dat de Zwitserse gebieden idd rustig zijn.

Val d isere: sneeuwzeker en altijd rustig met kerst. Paradiski is iets drukker, vooral weekends en de dagen na kerst

Edwin van Riel

Hallo allemaal,

Dank alvast voor de vele reakties. Ik ben nu Sella Ronda en Zwitserland aan het onderzoeken. Ben nog nooit in Italie wezen skien en de reviews die ik lees over Sella Ronda klinken heel goed. Vooral de mogelijkheid voor dagtochten en het lekkere eten langs de piste trekt enorm.

Het zou een nieuw item kunnen zijn, maar wat mij betreft hoort drukte en meestal daarmee samenhangende ambiance toch echt bij een leuke week wintersport. Niks zo saai als geen rij bij de liften en dus met weinigen op de piste. Moet er niet aan denken.

Hulst op 21 okt 2018 12:44

mijn eerste reactie was, die is gek! Maar natuurlijk is dat niet zo en misschien vergeten wij hier inderdaad wel eens dat de gemiddelde Nederlander niet per se zoveel mogelijk wil skien, maar er vooral een weekje tussenuit wil met lekker eten, wat/veel drinken, veel gezelligheid en tussendoor een beetje skien.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Dr Phil. Het is dat er deze naam boven staat, anders zou ik het ook nog geloven. Hoe meer mensen op de piste met liefst veel nationaliteiten, des te beter kan ik mijn talen blijven oefenen. En daar gebruik je dus de tijd in de liften voor.

Hen48

@Dr Phil. Het is dat er deze naam boven staat, anders zou ik het ook nog geloven. Hoe meer mensen op de piste met liefst veel nationaliteiten, des te beter kan ik mijn talen blijven oefenen. En daar gebruik je dus de tijd in de liften voor.

Hulst op 21 okt 2018 16:31

Wat mij betreft is alleen op de piste ook het mooiste wat er is!

Vergeet me het woord, maar zijn jullie een beetje contact-gestoord?

Hen48

Hoe kom je daar nou bij? Alleen omdat we het niet zo leuk vinden om in de rij voor de lift te staan?

Ik denk dat de meeste mensen hier vooral lekker fanatiek skien en dan is wachten nogal zonde van de tijd. Dat andere mensen druk juist leuk vinden en misschien andere prio’s hebben maakt die eerste groep toch niet contactgestoord?
@Dab76 Zoek anders ook de dolomieten topics eens op, staat heel veel info in over tochten en hutten.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Haha! Jazeker!

Plaats een reactie