Gezellig druk of liever lekker rustig?

@Tiny-m

Als de piste niet kaal geschraapt is, is het niet goed gegaan.

null

Mocht het niet lukken kunnen we er altijd zo eentje huren

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het mooiste is in de ochtend alleen onder een strak blauwe hemel de eerste sporen maken, en in de middag mag het druk worden ook in de apreski.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

@Slim. Ook in een wachtrij voor de lift kan het gezellig zijn. Als je dan toch dezelfde karaktertrekken hebt, ook daar kun je praten. Je hebt daarbij zelfs nog meer keuze dan in de gemiddelde lift. Het is de plek om gegevens van je dagplanning/ervaringen die je net hebt opgedaan e.d. uit te wisselen.

Hulst op 23 okt 2018 17:11

Ik krijg meteen al nachtmerries van die skiërs die met hun huurskies op m’n board gaan staan.

Tiny-M op 23 okt 2018 17:27

Of zoals in winterberg waar gewoon een stel skileraren vol de wachtende rij in skien dwars over je board 😤en mensen aan skiën in de rij. Deze lagen trouwens niet veel later zelf gestrekt in de sneeuw, niet door mij overigens. Maar ik heb wel staan klappen.
Rijen en je board goed houden gaan slecht samen.

Birdheart op 23 okt 2018 17:49

Dan is het volgende wel erg toepasselijk!

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/d367a6c44626e208cf459e2b...

null

@Marijnt, hij is gewoon zo kwaad dat zijn ogen zijn skibril heeft doen springen 😆
Het geeft perfect mijn gevoel weer als er weer een “plank-riding pole jockey” op mijn board staat.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Volgens mij zei iemand het al maar als pistes zo rustig zouden zijn zoals mensen hier willen zouden ze al snel niet meer bestaan.

Ik hou wel van mensen op de piste. Het enige wat ik vervelend vindt zijn van die groepen die dan ergens midden op de piste gaan staan wachten. En voordringers bij de lift.

Een keer ben ik helemaal gedesoriënteerd geraakt op de piste. Het was toen rustig. Het sneeuwde en het was wat mistig en ik had opeens dus geen idee meer hoe de piste liep. Alles leek hetzelfde en juist toen was er dus geen kip. Niemand om te volgen. Geef mij dus maar wat mensen op de piste dan had ik mooi achteraan gekund.

@Hulst en @Shane

Wat heb Ik me VERMAAKT met jullie reacties! :)
Vooral de eerste reactie van Shane die ik uiteraard als grap beschouwde heb ik hard om moeten lachen :P.
Ik zelf heb de eer gehad om hulst in hetzelfde complex in Les Menuires meerdere malen te hebben ontmoet, hele aardige toffe man!
En mijn oren zaten na kort gesprekje nog steeds op mijn hoofd hoor! :)
Ik kan overigens de reactie van Hulst heel goed begrijpen maar ook die van de anderen die niks op de piste willen zien.
Ik weet dat Hulst samen met zijn vrouw en vriendin al jaren naar L3V op wintersport gaat maar het skiën dat is iets wat hij in zijn eentje doet gezien de dames niet skiën, dan snap ik dat wat mensen en gezelligheid om je heen er voor zorgt dat je, je niet helemaal alleen en verlaten voelt op de piste.
En in zeeland is het allemaal niet zo hektisch als in de drukkere steden en grote woonwijken dus ga ervan uit dat hulst ook nergens voor hoef te vluchten qua drukte :P

Shane jij lijkt me meer het type dat als hij zich alleen op de piste waant gillend en zingend van de piste af glijd!? :P ;)

*bericht bewerkt door Freerider op 24 okt 2018 08:14

Voor mij persoonlijk geld dat ik het wel prima vind zoals het nu gaat buiten de vakantie drukte om uiteraard!
Ik heb soms momenten dat ik en mijn vrouw alleen op de piste zijn wat geweldig genieten is en soms op de hoofdpistes is het wat drukker dan dat ik lief heb maar het houd je wel bezig en je spreekt zo af en toe eens iemand in de lift waarbij je ervaringen uit wisselt van dat wat je zo graag doet…wintersport! :)
Het is een balans die zoals Shane al omschreef er toe leid dat je de rustige momenten nog veel meer waardeert en zo ook heerlijk kan genieten.
Buiten de vakantie drukte heb ik nooit echt heel lang moeten wachten bij de lift maar uiteraard elke minuut is er 1 te lang, dat zorgt er in enkele momenten ook voor dat ik van route afwijk en de lift pak waar geen wachtrij is dan een lift te pakken waar ik 10 min. moet wachten :)
Maar 35% minder mensen in het algemeen zou de wereld opzichelf veel goed doen haha :)

Ik kom dan Ski twistend naar beneden uiteraard @Freerider 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat was inderdaad een van de leuke en onverwachte contacten. Hebben we al enige tijd contacten op het forum en dan hoofdzakelijk bij het onderwerp “Skifan/Les Menuires/Trois Vallees”, tref ik in de parkeergarage bij het inladen voor vertrek een jongeman, die zowat naast me geparkeerd staat. Hoe het precies gebeurde is me even ontgaan, maar het bleek “Freerider” te zijn. Vanaf dat moment krijgt dat actieve/positieve, maar zich altijd over de sneeuwcondities zorgen makende forumlid een gezicht. De enorme deceptie die hij vorig jaar meemaakte tijdens zijn verblijf in Les Menuires gaan dan nog anders leven. Dit zijn nu de contacten die het extra leuk maken. “Freerider”, nog een goede maand, neem ik aan en we hebben er weer een boardertje in spe bij. Het allerbeste.

Hen48

@Hulst we waren elkaar al meerdere keren tegen gekomen en gesproken maar zonder het besef dat we wisten dat we op hetzelfde forum zaten ;)
Toen het gesprek…hoe kan het ook anders over Skifan ging die in LM verblijft leidde dat naar het forum toe maar dat was inderdaad het laatste gesprek wat we hadden in de parkeer garage :)
De 2 dames waren we ook tegengekomen in de wellnes centrum daar had ik samen met mijn vrouw ook kort mee gesproken :)
In ieder geval geen sneeuwstress dit jaar maar nog ruim een maand voordat ik papa ga worden :)
Maar ervaring met het nieuwe weertype in de alpen heeft er voor gezorgd dat ik net als vorig jaar met minder stress op vakantie ga als het er minder goed uitziet, tot op heden nooit mogen klagen…jammer idd dat de laatste 2 vakanties wat minder leuk afliepen en ik 2x een dag vroeger naar huis moest.

*bericht bewerkt door Freerider op 24 okt 2018 09:41

@Freerider. Je kunt merken dat jouw geheugen in een jonger hoofd verpakt zit. Toen ik mijn laatste bericht had gepost, memoreerde mij vrouw inderdaad nog even aan het welness centrum in Les Clarines.

Hen48

@Freerider Spannend! Nog 1 maand! Jullie eerste kind? Onze dochter is vorig jaar op 2 oktober geboren en wij zijn toen afgelopen maart voor het eerst met haar op wintersport gegaan. Over 5 mnd komt bij ons nr 2 er ook aan. Dus deze winter gaan wij net als jullie overslaan, maar dan kunnen wij de winter erop natuurlijk gewoon weer los gaan! Succes met de slapeloze nachten! ;)

@Freerider Spannend! Nog 1 maand! Jullie eerste kind? Onze dochter is vorig jaar op 2 oktober geboren en wij zijn toen afgelopen maart voor het eerst met haar op wintersport gegaan. Over 5 mnd komt bij ons nr 2 er ook aan. Dus deze winter gaan wij net als jullie overslaan, maar dan kunnen wij de winter erop natuurlijk gewoon weer los gaan! Succes met de slapeloze nachten! ;)

Marijnt op 24 okt 2018 12:00

Als jullie nou minder druk bezig zouden zijn s avonds 😉😉 wordt het iig nooit te druk op de piste . En blijft het lekker rustig.

*bericht bewerkt door Birdheart op 24 okt 2018 14:18

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Marijnt het is onze eerste kindje (dochter), we waren afgelopen seizoen op wintersport geweest toen ze nog maar 7 weken zwanger was en dat was een geweldige vakantie…wellicht de beste ooit…veel verse sneeuw en veel zon.
Maar op de laatste dag kreeg mijn vrouw bloedingen in de ochtend en waren onze gedachten niet meer bij wintersport.
Spullen in rap tempo gepakt veel lopen bellen en veel drama kwamen we om 9 uur savonds thuis op vrijdag en zijn we zaterdag erachter gekomen dat ze een miskraam had.
Abrupt einde van de vakantie dus maar nu gaat alles gelukkig heel goed en is ze morgen 34 weken zwanger.
Als ze geen miskraam had gekregen waren we komend seizoen gewoon op wintersport geweest met onze vrienden en hun 2 kids naar een familie gebied voor de afwisseling.
Maar nu het te kort op elkaar is slaan we hem deze keer over :) maar daarna nooit meer! :)

@Freerider Dat is geen fijn bericht natuurlijk en hoop je ook niet mee te maken. Mijn vriendin is nu 19 weken zwanger van onze nr 2

Over rustig op de piste gesproken… Zoek een andere skiër op de piste dan de hoofdpersonen van dit filmpje:
https://www.facebook.com/blizzardski/videos/441842756343398/…

Over rustig op de piste gesproken… Zoek een andere skiër op de piste dan de hoofdpersonen van dit filmpje:
https://www.facebook.com/blizzardski/videos/441842756343398/…

GiGi op 25 okt 2018 18:36

@GiGi super mooi filmpje maar ik zie enkel de hoofdpersonen

*bericht bewerkt door Birdheart op 25 okt 2018 18:57

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ja ik ook. Ik heb ook nergens gezegd dat er iemand anders was 😉

Over rustig op de piste gesproken… Zoek een andere skiër op de piste dan de hoofdpersonen van dit filmpje:

https://www.facebook.com/blizzardski/videos/441842756343398/…

GiGi op 25 okt 2018 18:36

@GiGi super mooi filmpje maar ik zie enkel de hoofdpersonen

Birdheart op 25 okt 2018 18:57

Ik denk dat dat zijn punt is ;)

*bericht bewerkt door sterko op 25 okt 2018 19:09

Annoying skiers since 2003

Ja ik ook. Ik heb ook nergens gezegd dat er iemand anders was 😉

GiGi op 25 okt 2018 19:07

Toch zou ik daar niet willen boarden, al die cameramensen met bijbehorende apparatuur die daar in het wild lopen om je supergave moves op beeld vast te leggen. Zo kan je dus nog niet genieten van je ultra stille piste.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Niks aan zo’n lege gladde piste, geen hobbels om overheen te stuiteren of andere wintersporters om te ontwijken, langs te scheuren en te raken, waar moet je je dan op richten? ;)

Ook gezellig bij de après ski. Tegen wie moet je dan “aanzeveren”?

Hen48

maar @Hulst toch : Jij hebt in de liften toch al genoeg gezeverd hé! 😜

Born to run. B.S.

@dan58 tegen wie moet @Hulst aan kletsen in de lift als er niemand is? 😉😉
@Marijnt je kan ook proberen de cameramensen te raken, is een leuk doelwit

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@dan58. Ik moet wel, want ik doe niet aan après ski. Ik ga er dan ook vanuit dat al die forumleden die een “stiltegebied” verkiezen niet bij de après ski te vinden zijn. Want daar wordt dat zeveren na al die drank natuurlijk helemaal onverdraaglijk.

Hen48

@Marijnt je kan ook proberen de cameramensen te raken, is een leuk doelwit

Birdheart op 26 okt 2018 13:03

Die cameramensen zijn niet in beeld hè! ;) En zo’n profi camera kan best hard aankomen hoor

Plaats een reactie