Pitztaler gletscher deels gesloten!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pitztaler Gletscher

Vermoed dat de directie van de gletsjer uit local’s bestaat…

Vermoed dat de directie van de gletsjer uit local’s bestaat…

Wunderkammer op 22 nov 2018 12:58

In Innsbruck zit ie.
https://www.pitztal.com/de/service/teams-und-betriebe/team-p…

Een echte local dus.

Een echte local dus.

DrPhil op 22 nov 2018 13:37

Bergtopkillers, die locals! :p

Ik vond het wegje er anders netjes uitzien, de rots heb ik niet gemist.

null

Bla, bla, bla.

In 2006 waren zo ook al zo snugger met die zogenaamde “nood afdaling”
https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=65…

The older I get, the better I was

Een echte local dus.

DrPhil op 22 nov 2018 13:37

Bergtopkillers, die locals! :p

bartvwg op 22 nov 2018 13:56

een local uit Innsbruck, he 😜

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/7b2ad8b26f1ca6efb8fddb3c...

*bericht bewerkt door DrPhil op 22 nov 2018 17:00

"dass an der Bewilligungspflicht der gesetzten Maßnahmen keine Zweifel bestehen konnten, eine derartige Bewilligung tatsächlich nicht vorgelegen und das von der Behörde erteilte Verwendungsverbot im Tiroler Naturschutzgesetz zwingend vorgesehen ist“,

Zei het al; stupide actie. Lijkt me waarschijnlijk dat met bovenstaande ook schadeclaims van hotels e.d. komen richting dit liftbedrijf.

Een echte local dus.

DrPhil op 22 nov 2018 13:37

Bergtopkillers, die locals! :p

bartvwg op 22 nov 2018 13:56

een local uit Innsbruck,

DrPhil op 22 nov 2018 16:52

Innsbruckers mogen daar locals genoemd worden hè. 🤔

Bla, bla, bla.

Degelijk onderzoek…

Hier zie je wat er precies is weggehaald, best wel wat dus:

null
https://kurier.at/chronik/oesterreich/ganzen-bergkamm-vom-gl…

null

Deze foto uit 2011 heb ik zelf gemaakt:

null

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Waarop baseer je dat dat is weggehaald, @roel? Het ligt eerder voor de hand dat er een stuk is afgebroken en dat ze toen de rest (uit veiligheidsoogpunt) hebben weggehaald. In het artikel in de openingspost staat ook dat er een deel is afgebroken.
Ik zou ook niet weten waarom ze het daar zouden willen weghalen (behalve dat het bv instabiel is geworden).
Het is wel weg, dat is zeker.

*bericht bewerkt door DrPhil op 27 nov 2018 19:38

Het pad lijkt er trouwens niet of nauwelijks breder van te zijn geworden.

Wat is weggehaald en weggebroken hè @roel
Niemand die dat nu nog kan zeggen. 😉
Laat staan dat iemand kan zeggen wat de impact op de natuur is van deze verdwijning.
Als ik dit vergelijk met de “diamanten” lift, tja.

Bla, bla, bla.

Het pad lijkt er trouwens niet of nauwelijks breder van te zijn geworden.

DrPhil op 27 nov 2018 19:31

Inderdaad. De Groenen hadden het over een illegale verbreding, maar daar lijkt het niet op.

Annoying skiers since 2003

Laat staan dat iemand kan zeggen wat de impact op de natuur is van deze verdwijning.

bartvwg op 27 nov 2018 19:50

Vermoedelijk keert de zwart-wit gespikkelde bergtopkruiper daar niet meer terug.

Waarop baseer je dat dat is weggehaald, @roel?

DrPhil op 27 nov 2018 19:26

Oke ik had het misschien anders kunnen formuleren, het kan ook afgebroken zijn door of na de werkzaamheden.

Het pad lijkt er trouwens niet of nauwelijks breder van te zijn geworden.

DrPhil op 27 nov 2018 19:31

Inderdaad. De Groenen hadden het over een illegale verbreding, maar daar lijkt het niet op.

sterko op 27 nov 2018 20:39

In het artikel van de ORF staat het duidelijk: “Ein Teilbereich dieses Weges sei dadurch so eng geworden, dass eine sichere Präparierung und Benutzung nicht mehr möglich gewesen sei. Aus diesem Grund sah man sich von Seiten der Gletscherbahnen gezwungen, den Weg an dieser Stelle wieder auf eine Mindestfahrbreite zu bringen.”

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

In het artikel van de ORF staat het duidelijk: “Ein Teilbereich dieses Weges sei dadurch so eng geworden, dass eine sichere Präparierung und Benutzung nicht mehr möglich gewesen sei. Aus diesem Grund sah man sich von Seiten der Gletscherbahnen gezwungen, den Weg an dieser Stelle wieder auf eine Mindestfahrbreite zu bringen.”

Roel op 27 nov 2018 21:33

Daaruit begrijp ik dat ze neergestort puin hebben opgeruimd om de weg weer zo breed te maken als hij oorspronkelijk al was.

Annoying skiers since 2003

Opmerkelijk dat er geen videobeelden hiervan op internet zijn, door toeristen en wandelaars deze zomer gemaakt, gezien het café aldaar en een bekende wandelroute/steig die daar loopt.

Opmerkelijk dat er geen videobeelden hiervan op internet zijn, door toeristen en wandelaars deze zomer gemaakt, gezien het café aldaar en een bekende wandelroute/steig die daar loopt.

Frank66 op 28 nov 2018 16:28

Dat hebben ze natuurlijk ‘s nachts gedaan, om de holpiepmuis (die dan elders jaagt) niet te verstoren.

Of bedoelde je iets anders,@frank66?

Ze moeten de top en graat weer herstellen! Tevens was de skiweg nog niet klaar en ze mogen daarmee verder in 2019, als ik het goed gelezen heb. Wat een blunder van de Bergbahnen.

–Zwischen den beiden bereits errichteten Steinschlichtungen auf der Taschachseite des Grates soll auf einer Länge von ca. 65 m eine Gratkulisse durch die Auflage von einzelnen Blöcken bzw. Blockgruppen, welche beim Felsabtrag in Abschnitt 5 anfallen, hergestellt werden. Die Gratkulisse soll eine max. Höhe von 3,0 m aufweisen, der Gratverlauf soll unregelmäßig gestaltet werden.–

https://www.tirol.gv.at/fileadmin/buergerservice/kundmachung…

Moeten ze nou een soort muurtje metselen??
(Verder niet gelezen)

Moeten ze nou een soort muurtje metselen??
(Verder niet gelezen)

DrPhil op 30 jan 2019 18:27

Blijkbaar. 🤔
Rare jongens die oostenrijkers. 😯

Bla, bla, bla.

null

De berg is precies gemaakt. 😎

SKIBETRIEB BEI DER WILDSPITZBAHN AB 12.00 UHR 📣
Die Präparierungs- und Sicherungsarbeiten am Skiweg bei der Wildspitzbahn sind abgeschlossen. Der Skibetrieb auf den Pisten 26, 27, 28 und 29 beginnt ➡ heute ab 12.00 Uhr ⬅
Somit sind ab heute Mittag alle Liftanlagen und Pisten am Pitztaler Gletscher und Rifflsee geöffnet.

Bla, bla, bla.

Is er deze zomer nog verder gewerkt aan het herstel van de topgraat en de bijbehorende skiweg?

Is er deze zomer nog verder gewerkt aan het herstel van de topgraat en de bijbehorende skiweg?

Frank66 op 26 aug 2019 19:58

Geen idee, over enkele weken gaat het skigebied open, we zullen het wel zien dan.
Ik vermoed wel dat het in orde is en de berg ‘gemaakt’ is. :)

Bla, bla, bla.

Ze waren begin juli wel bezig met twee graafmachines op de skiweg. Geen idee wat ze precies aan het doen waren.

Plaats een reactie