180 mensen zitten vast op de Stelvio

Zo’n 180 mensen (vnl. gasten en hotelpersoneel) kunnen de Stelvio niet meer af.
Er ligt meer dan 150cm sneeuw en zodra het weer het toelaat zullen ze naar beneden ‘gebracht’ worden. Vermoedelijk zal de weg via de noordzijde (Trafoi) vrijgemaakt worden zodat ze naar beneden kunnen rijden.
De zuidzijde (Bormio) blijft dicht tot het voorjaar.
Zit er nu maar. :p

(bronnen: Facebookpagina Passo Stelvio - Stilfserjoch en https://www.suedtirolnews.it/italien/unwetter-in-italien-180… )

*bericht bewerkt door bartvwg op 30 okt 2018 15:29

Bla, bla, bla.

Klinkt misschien heel stom en ik hoop niet dat ze daar in een echt problematische situatie zitten.

Maar het lijkt mij wel een unieke ervaring een keer ingesneeuwd te raken😅 gewoon het idee dat wanneer je de volgende ochtend de deur niet open kan doen want er ligt ineens 1.5 meter sneeuw. Nu moet zoiets natuurlijk niet te lang duren maar om eens mee te maken lijkt me een best unieke ervaring.

@hansiehans Dat is wel te regelen, retour d’est voorspellingen in de gaten houden en dan in een hoog dorpje in Italië of Frankrijk gaan zitten… ;-)

Click. Click. Peace

Je hebt insneeuwen en insneeuwen. Ik heb eens ingesneeuwd gezeten in St. Anton. 4 dagen onafgebroken gesneeuwd en toen was er 2 meter gevallen. Ik hoefde in die periode het dorp niet uit (behalve op ski’s uiteraard) en heb er niks van gemerkt. Het skigebied was grotendeels open, maar je kon het dorp niet uit over de weg (dus ook niet naar Lech). Voorraden waren er blijkbaar ook genoeg, kreeg iedere dag keurig mijn ontbijtje :-). Gelukkig was er geen extreme situatie toen en dat zal vast wel eens anders zijn. Afgelopen winter heb ik wel berichten gehoord van mensen die ingesneeuwd zaten met groot lawinegevaar. Dan moet je ook nog eens binnen blijven en is de “lol” er snel vanaf.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Doe dit wel als je zeker weet dat je gezond bent. In geval van een medische noodsituatie ben je puur op jezelf aangewezen en is snelle medische hulp 100% onmogelijk! Je moet dan hopen dat er iemand in de omgeving nog enigzins medische kennis heeft. Bij zulke situaties kan vaak de heli ook niet vliegen.

Born to Ride

@Rogier ik zal eens informeren of ik dit jaar van de baas ook een 4e keer op wintersport mag met een flexibele datum haha.

@hansiehans En daarna zit je vast, dus duurt de vakantie per ongeluk veel langer ;-) kun je nieeeeeets aan doen ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier een droom scenario!

Haha, wat zei ik je een paar dagen terug @bartvwg ;-)

Haha, wat zei ik je een paar dagen terug @bartvwg ;-)

HN65 op 30 okt 2018 16:25

Exact dit maar ze gaan alles en iedereen wel uitgraven hoor. 😉

Bla, bla, bla.

Haha, wat zei ik je een paar dagen terug @bartvwg ;-)

HN65 op 30 okt 2018 16:25

Exact dit maar ze gaan alles en iedereen wel uitgraven hoor. 😉

bartvwg op 30 okt 2018 16:36

Snap ik, maar dit kon ik niet voorbij laten gaan natuurlijk :-D

*bericht bewerkt door HN65 op 30 okt 2018 16:39

Haha, wat zei ik je een paar dagen terug @bartvwg ;-)

HN65 op 30 okt 2018 16:25

Exact dit maar ze gaan alles en iedereen wel uitgraven hoor. 😉

bartvwg op 30 okt 2018 16:36

Snap ik, maar dit kon ik niet voorbij laten gaan natuurlijk :-D

HN65 op 30 okt 2018 16:38

Het is je gegund. 😉

Bla, bla, bla.

Ze weten nog niet wat ze er mee gaan aanvangen.
Blijkbaar gaat - als ze beslissen om te gaan ruimen - dan toch de route over Bormio gekozen worden, maar eerst gaat het er nog eens flink sneeuwen.
Ziet er naar uit dat sommigen een extra week ‘vakantie’ hebben.
https://www.stol.it/Artikel/Chronik-im-Ueberblick/Lokal/Stil…

Bla, bla, bla.

Blijkbaar loopt de evacuatie nu al is het niet duidelijk of ze met de wagen naar beneden mogen rijden of dat ze per helikopter of op een andere manier naar beneden worden gebracht.
https://www.stol.it/Artikel/Chronik-im-Ueberblick/Lokal/Evak…

*bericht bewerkt door bartvwg op 31 okt 2018 15:14

Bla, bla, bla.

Ze hebben besloten om helemaal niet meer te ruimen en de Stelvio de rest van de winter te sluiten. Er ligt simpelweg te veel sneeuw.

Born to Ride

*bericht bewerkt door franksplinter op 01 nov 2018 10:38

vraag me af wat er met de auto’s gebeurd als iedereen per helikopter omlaag vervoerd is.

Lijkt me toch best vervelend als je auto daar nu komende winter staat.

vraag me af wat er met de auto’s gebeurd als iedereen per helikopter omlaag vervoerd is.

Lijkt me toch best vervelend als je auto daar nu komende winter staat.

RalphMeertens op 1 nov 2018 15:50

Vraag me dat ook af. Op filmpje zijn auto’s te zien maar op webcambeelden zie je nog auto’s staan.
Eens zien of ze die komende tijd gaan uitgraven en weghalen (het wordt immers zachter) of gewoon laten staan tot april/mei.
Nooit verwacht deze ontknoping. 🙄

Bla, bla, bla.

In Frankrijk blijven er regelmatig auto’s overwinteren op zomerparkeerplaatsen ;-)

Click. Click. Peace

In Frankrijk blijven er regelmatig auto’s overwinteren op zomerparkeerplaatsen ;-)

Rogier op 1 nov 2018 16:45

En mijn ski’s overzomeren ook zonder problemen. 😎
Maar toch zou ik het niet echt fijn vinden mocht mijn auto daar een wintertje moet blijven logeren.

*bericht bewerkt door bartvwg op 01 nov 2018 16:59

Bla, bla, bla.

Als je daarop rekent is het niet erg, maar als je ongepland ineens je auto een half jaar moet missen, heb je daar toch wel ‘enigszins’ last van…

Het zal een huurauto zijn… :-D

Katsjinggg

Het zal een huurauto zijn… :-D

Katsjinggg

HN65 op 1 nov 2018 19:56

Hè hè. 😂😂

Bla, bla, bla.

Als ze al een week aankondigen dat er zeer veel sneeuw gaat vallen , en toch braaf blijven moeten ze ook niet zagen

In Frankrijk blijven er regelmatig auto’s overwinteren op zomerparkeerplaatsen ;-)

Rogier op 1 nov 2018 16:45

En mijn ski’s overzomeren ook zonder problemen. 😎
Maar toch zou ik het niet echt fijn vinden mocht mijn auto daar een wintertje moet blijven logeren.

bartvwg op 1 nov 2018 16:57

ach joh, zolang hij niet door een lawine meegesleurd wordt… als je er in slaap gevallen bent…gewoon de auto starten en tegenovergesteld van waar de rook heen gaat, moet je heengraven! Zo werkt dat met plassen in een lawine toch ook? :D

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 01 nov 2018 22:32

Zie net via extreme weather Europe, dat ze gisteren toch zijn gestart met het sneeuwruimen. Hopelijk dan toch iedereen met de wagen beneden geraakt.

Plaats een reactie