Parkeren in Arc 1800

Dag Allemaal,

Met Kerst gaan we naar Les Arcs, we verblijven in Arc 1800. Ik zie dat je daar 70euro betaald om je wagen te parkeren (op straat) en een kleine 90euro om in een overdekte parking te staan. Beiden kan je op voorhand reserveren. In Arc 1600 kan je gratis parkeren.

Heeft iemand hier ervaring en eventueel tips ivm parkeren in Les Arcs? Ik vraag me af of het nodig is om op voorhand te reserveren. Ook vraag ik me af of het een optie is om de wagen achter te laten in Arc 1600, is er daar voldoende parkeerplek? We komen aan op donderdag voor de kerstvakantie en blijven 7 dagen.

Je kunt hem ook in het dal laten staan, bij begin van de funiculaire. Is ook wel betaald.

Edwin van Riel

Reserveren is in hoogseizoen quasi noodzakelijk voor de indoor parking, en waarschijnlijk ook voor outdoor. Dat kan je online reserveren op basis van je nummerplaat. Met kerst zit het dorpje vaak afgeladen vol met Fransen die daar kerstmis komen vieren, dus je wacht beter niet te lang.

Je moet je parkeerkaart valideren bij in- en uitrijden van het dorp, dus is het niet evident om ergens anders te parkeren en even het dorp in te rijden. Arc 1600 ligt bovendien enkele kilometers verder langs de weg, en verbinding tussen de twee is enkel mogelijk over de piste of met de navette.

Afhankelijk van je hotel wordt er een plaats geboekt op de dichtstbijzijnde parking, en voor een aantal residenties (zoals Eden) is de parking in het gebouw waar je verblijft wat lekker makkelijk is.

De oudere parkings hebben soms nogal kleine plaatsjes. Dus hoe vroeger je aankomt, hoe meer keuze voor een makkelijke plaatsje. Als je enkele dagen voor de kerstvakantie aankomt zou dat moeten meevallen.

@evr66 en @Morzel Bedankt voor de hulp.

Je kunt hem ook in het dal laten staan, bij begin van de funiculaire. Is ook wel betaald.

evr66 op 31 okt 2018 20:59

En die brengt je toch ook maar tot 1600? Of is dat veranderd intussen?

Klopt, funi stopt in 1600, mocht je naar 1800 door willen, kan dat vrij vlot met de skibus voor het laatste stukje. Vorig jaar omgekeerd gedaan omdat we iets te laat terug waren vanuit la Plagne :)

Edwin van Riel

Kijk ook even wat de mogelijkheden zijn in arc 1950 of 2000. Je kan dan met de skibus naar 1800. En anders hoort het gewoon bij de kosten van je vakantie .

@miepmiep de kosten voor het parkeren is overal hetzelfde in Les Arcs…

@miepmiep: vanuit 1950 of 2000 gaat het wel lang duren met de skibus vermoedelijk

Edwin van Riel

@miepmiep: vanuit 1950 of 2000 gaat het wel lang duren met de skibus vermoedelijk

evr66 op 1 nov 2018 11:02

Valt wel volgens mij . Wat mij kan herinneren viel mee . 15 min of zo .

Met de kerst vakantie zou ik idd tijdig een plek reserveren!
Wij zijn aantal jaar geleden naar Edenarc recidance geweest in 1800 en daar hadden wij zoals hier al werd gezegd de parking van het verblijf zelf wat mega fijn en handig was met in en uitladen sowieso maar we zijn ook meerdere keren naar bourg gereden om de auto goedkoper vol te laden met boodschappen! :)
Kerst is alles nou eenmaal zeer prijzig helaas buiten het de vakantie drukte kost het ook 50 tot 60 euro.

Wij rekenen het er altijd bij en gaan voor het gemak van parkeren aan het verblijf, dit doe ik al jaren en ook in Les Menuires altijd gedaan.

Succes!

*bericht bewerkt door Freerider op 01 nov 2018 14:35

Staan al jaren in Bourg op de camping met kerst. Parkeren 's ochtends bij de funi naar 1600 en dan 's avonds weer naar beneden. bevalt ons prima. en we hebben iedere dag voordeel vanb de (relatief voordelige) boodschappen. anderzijds, hotel op de berg heeft natuurlijk ook zijn charmes.

Edwin van Riel

@miepmiep: vanuit 1950 of 2000 gaat het wel lang duren met de skibus vermoedelijk

evr66 op 1 nov 2018 11:02

Valt wel volgens mij . Wat mij kan herinneren viel mee . 15 min of zo .

miepmiep op 1 nov 2018 11:37

Ik herinner me het eerder als bijna een uur als je wat pech hebt met de overstap. Je rijdt 20 minuten van 2000 naar 1600, en moet daar dan overstappen op de navette van 1600 naar 1800 die daar een kwartiertje over doet. En als je echt pech hebt sneeuwt het op een wisseldag en rijdt een legertje Fransen zich vast op de weg omhoog en sta je vast in de bus.

Bovendien is parking in 1950 een 2000 even goed betalend. Dan kan je beter betalen voor een parking die vlakbij je verblijf ligt i.p.v. aan de andere kant van de berg.

Zoals de meesten aanraden reserveren we één dezer dagen een plekje. Bedankt voor de vele reacties.

Sorry dat ik ook even gebruik maar van dit topic.

Ik ga zelf eerste week van februari naar Les Arc 2000 we hebben 3 auto’s.

Nou zag ik dat parkeren bij arc 1600 gratis was. maar is daar veel plek en kan je van daaruit de piste op en af?
Wellicht is het een optie voor 2 van de 3 auto’s…

Ga je naar 1800 of 2000, parkeer dan op 1800 of 2000 en laat diegen dat naar 1600 gaan op 1600 parkeren anders moet ik op 1800 gaan parkeren omdat er geen plaats meer is op 1600. 😁

Bij Les Arcs 1600 zit een redelijke parkeerplaats bij de funi (+/- 100 plekken). Een klein heuveltje en een trap op en je staat zo ongeveer op de piste.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 02 nov 2018 21:26

@morzel: zo had ik m ook in gedachten.

Edwin van Riel

Plaats een reactie