Ervaring Saalbach carnavals-vakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach

Hallo, wat zijn jullie ervaringen met Saalbach (Hinterglemm) in de voorjaars/krokus/carnavalsvakantie? Ik snap dat het dan druk is maar is het ook TE druk of kunnen de liften, restaurants e.d. de massa goed aan en is het een prima week om te genieten? En iemand ervaringen met drukte bij de skischolen? Zijn de klasjes dan overvol waardoor lesgeven voor de leraren lastig is of wordt dat prima opgelost door veel leraren in te zetten? Slechte verhalen gehoord over Ischgl in de Kerstvakantie…
Bedankt voor jullie info!

Wel een aantal keren in fieberbrunn met zo nu en dan een oversteek. Wel druk bij de liften, maar niet bizar. Lesgroepjes van de skischolen voor zover wij gezien hebben normaal, geen opvallend grote groepen of zo.

Edwin van Riel

Bedankt @evr66, nog meer mensen met ervaringen?

Skischolen zijn altijd overvol in die periode.Als het even kan ga dan na de krokus.
Als dat niet gaat (omdat je kinderen vakantie hebben) moet je met veel drukte rekening houden en is het niet anders.
Er mogen niet meer als 10 in de klas.
Tip:
Boek les vanaf woensdag.
Dan lopen meestal de klassen leeg en blijf je misschien met 5 over tot en met vrijdag.
Dorp / bergen Saalbach zijn verder prima.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me zo voorstellen dat skifabrieken als Saalbach drukte veel beter handelen dan wat kleinere gebieden.

De tip van @Hooykaas is nog niet zo’n slechte, als je tenminste kinderen hebt die al kunnen skien, en met een beetje handige lunchtijden kom je vast een heel eind.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik ben 3 jaar geleden met 2 vrienden in Hinterglemm geweest in de voorjaars vakantie.
Drukte viel ons heel erg mee, nooit langer dan 5min bij een lift hoeven wachten. Sochtends misschien iets drukker op de eerste piste omdat de mensen massa zich moet verspreiden maar absoluut niet hinderlijk. Rond 15:00 wordt het zelfs rustig omdat veel mensen de apre ski in gaan.

Wel eerlijk erbij zeggen dat wij 6 dagen “slecht” slecht weer hadden, het mooi weer volk was dus niet aanwezig op de piste :P

Ski klasjes waren er volop, of het goed of slecht is durf ik niet te zeggen omdat wij niet meer lessen.

Het gaat mij natuurlijk niks aan.
Maar af en toe een lesje is leuk en kan absoluut geen kwaad 😃 @Brianvdz ook als je al de sterren van de hemel skiet/board.
Is er altijd ruimte voor fine-tuning.

Wij zijn de afgelopen drie jaar naar SHLF geweest aan de Leogang kant. De drukte is mij tot nu toe altijd meegevallen. Liften en ook restaurants kunnen massa’s prima aan. Wachttijd maximaal (en uitzonderlijk) 15 min. Drie kinderen op les gehad en altijd plek, ook zonder van te voren te boeken.

Bedankt voor deze duidelijke reacties!

Skischolen kunnen vol zijn, zeker als er meerdere regio’s tegelijk vakantie hebben, boeken van te voren is een aanrader. Wachttijden bij de liften is alleen in de ochtend lang, zeker in Saalbach bij de Turn 6er ivm schoolklasjes.

Er zijn een hoop pistes met een hoop restaurants, ondanks dat het druk is valt het toch mee. Dat is een voordeel va een groot gebied, althans vind ik.

In de klassen zitten max 10 kinderen, tot 10 uur is het druk in het dal door de klasjes.

De laatste jaren zijn wij in Hinterglemm met kerst, maar daarvoor ook tijdens de Carnaval. Het is daar dan best druk, maar wij hebben het (behalve die ene keer dat er amper sneeuw lag en het hele gebied naar de Zwoelferkogel kwam om daar te skiën) nooit als te druk ervaren. De pistes zijn over het algemeen breed.

Er zijn erg veel restaurantjes in het gebied, wij hebben nog nooit meegemaakt dat we geen plaats konden vinden om te lunchen…

Onze kinderen hadden toen ook les. De eerste keren bij de skischool die middenin het dorp zit (naam even kwijt) maar daarna ook bij Schischule Alpin, dat was toentertijd wat kleinschaliger. Ook over de bezochte skischolen waren we tevreden. Er zijn verschillende oefenweides onderaan in het dorp, deze zijn ook bij weinig sneeuw vanwege de ligging over het algemeen prima. Verder had Alpin toen hun oefenweide bij de Mitteregg lift aan het begin van Hinterglemm, daar is het sowieso erg rustig.

Skiles zou ik ruim van tevoren online boeken. Twee jaar terug was alles volgeboekt. Dit was wel toen heel Europa ging skiën (carnavalsweek). Gelukkig konden onze kinderen al prima skiën en hebben ze een jaartje skiles overgeslagen.

Overigens maakten ze toen zoveel kilometers dat ze denk ik meer geleerd hebben dan in treintje skiën tijdens de les maar nogmaals, ze moeten dan wel al redelijk goed kunnen skiën.

Skiliften en restaurants kunnen de drukte prima aan.

Veel plezier, het is een prachtig gebied!

Nog even een update: ik zie dat de eigenaar van ons pension een nieuwe skischool en -verhuur aan het opzetten is. In voorste deel van Hinterglemm (Wiesenegg). Het concept heet “Tune your skill”, mocht je interesse hebben @kapitein dan kijk even op Facebook…

@MaartjeCW: bedankt!

Plaats een reactie