Sneeuwkettingen om laten liggen?

Aanstaand seizoen gaan we naar een berghut die alleen via een besneeuwde weg te bereiken is. Dat wordt dus sneeuwkettingen omleggen. Gedurende de week zitten we half pension in de hut, dus ik verwacht die hele week geen auto nodig te hebben.

Ik twijfel of ik de sneeuwkettingen gewoon die week om laat zitten tot de terugreis. Kan dit? Of is het beter de kettingen er toch af te halen en droog te bewaren en voor de terugreis nieuw om te leggen?

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Ik heb ze al een aantal maal gewoon om laten liggen. Beter dan dat gepruts als het nodig is bij vertrek.zeker bij een besneeuwde weg zakken de schakels in de sneeuw en geven ze geen afdruk in de band. Ook al zou die daar ook best tegen moeten kunnen.

Ik zou eerder bang zijn de de kettingen wat vast roesten, dus misschien thuis voor vertrek eens goed in de olie zetten? En misschien voor de zekerheid een betonschaar mee?

*bericht bewerkt door Slim op 04 nov 2018 14:48

Laten de locals de kettingen op de sneeuwruimers, tractors, bussen, vrachtwagens,… ook niet gewoon permanent opliggen bij sneeuwrijke periodes? Denk niet dat het kwaad kan voor een weekje.

*bericht bewerkt door Denis op 04 nov 2018 14:55

@Sebastiaan
Mijn advies gewoon om laten liggen, Als het nieuwe kettingen zijn ff uitpakken en in spuiten met WD40 of silicone spray (action) en na thuiskomt afspoelen met warm water en paar dagen goed laten drogen en dan opbergen.

Zijn het kettingen die al eens gebruik zijn dan na thuiskomt afspoelen met warm water en paar dagen goed laten drogen en dan opbergen, wellicht inspuiten met WD40 of silicone spray ivm roestvorming.

Groeten, Harald

Plaats een reactie