priveleraar Saalbach 4-9 maart 2018

Zijn we nou aan het helpen of aan het zeuren?

@Drikus , als ik me niet vergis is @Eddepet1971 geslaagd in zijn missie. En nu komt de vraag wat is de uitkomst van zijn missie. Iets waar iedereen iets aan heeft. Wat nu als het loont en blijkt dat dit beter is, gaan er gegarandeerd meer mensen de moeite nemen. Dat is toch helpen?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart
Wie de schoen past, trekke hem aan…

De missie gaat de goede kant op. Er heeft zich inderdaad via dit forum iemand gemeld die bereid is les te geven. Daarnaast heb ik diverse scholen een mail gestuurd en daar hebben er ook 2 positief gereageerd en ondanks dat zij op hun site een meerprijs hadden staan was dit geen probleem.

Ok, hierbij de beloofde recencie van bovenstaand verhaal. Via dit forum in contact gekomen met Arjan en we hebben afgesproken in Saalbach. Arjan heeft zijn dochter meegenomen en nog een vriendin van zijn dochter. Uitkomst is geworden dat de kinderen uiterst gezellig met de meiden hebben geskied. Wat met name beviel voor de kinderen is het enthousiasme en de positieve benadering van de dames. Voor kinderen betekent skiles meestal achter de leraar aan skieen en het vooral zelf leren door te doen. De dames hadden voor de kinderen ook goede bruikbare tips om het leren skien makkelijker te maken.

Arjan heeft 2 volwassenen aan het skien gekregen. Arjan is technisch een goede skier en kan het ook didactisch overbrengen. Samenvattend geen spijt gehad van de oproep hier en kan Arjan van harte aanbevelen.

Wat ik me nu afvraag is of de kinderen les gehad hebben (zoals in: door een voldoende opgeleid, bevoegd en verzekerd leraar gestructureerd geholpen zijn) of gewoon lekker in een groepje geskied hebben? Niets mis mee natuurlijk, maar het geheel hier krijgt dan wel een heel hoog “appels met peren vergelijken” gehalte.

Verbaast me bovendien dat in de hele discussie geen woord gerept is over de gewenste kwaliteiten, ervaringen en het opleidingsniveau van de leraar/lerares. Naar mijn mening belangrijker dan dat of er nu 4 of 6 uur les gegeven wordt aan 1, 2 of 3 mensen tegelijk.

Edwin van Riel

Ik denk gewoon gezellig geskied met een paar bruikbare tips.Kan ook leuk zijn @evr66 😃🍎🥚🥂☕️🎂

Dat zeg ik, ook niks mis mee, maar wel heel wat anders ;)

Edwin van Riel

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het het opleidingsniveau van de dames was,wat lesgeven betreft dan.
Om nog even op de prijs terug te komen,in Westendorf bijvoorbeeld betaal je 210 euro per kind voor 6 dagen groepsles.Aangezien er ongeveer 10 kinderen per groep zijn brengt zo n leraar dus 2100 euro op voor die periode.
Voor privéles eisen dat ze les geven aan een groep van 6 voor 250 euro per dag,1500 euro voor 6 dagen dus,is dan eigenlijk vragen dat ze een leraar ter beschikking stellen waar ze 600 euro verlies op maken tov een groepsles.Lijkt me dan ook geen goeie deal voor de skischool.

Plaats een reactie