Accommodatie in Zillertal voor periode januari t/m maart

Hi wintersporters,

Mijn vriend en ik zijn ons (best wel last-minute) aan het oriënteren om een aantal maanden in Oostenrijk te gaan wonen. We zijn erg benieuwd hoe het is om onszelf voor een wat langere tijd tussen de Oostenrijkers te bevinden. De nieuwsgierigheid komt mede voort uit eerdere goede ervaringen met het Zillertal en de wens om over een tijd een vakantiehuis te kopen. Daarnaast komt het qua woning in Nederland goed uit; ons nieuwe huis wordt waarschijnlijk medio maart/april opgeleverd.

Over inkomsten/werk hoeven we ons niet druk te maken. Hetgeen waar ikzelf vooral tegenaan loop, is het vinden van een accommodatie. Vanzelfsprekend zijn reguliere vakantiewoningen, hotels etc. onbetaalbaar om te huren voor deze periode. Daarnaast pakken we net wat weken hoogseizoen mee, wat het aanbod wat minder groot maakt. Dus ja, waar zoek je dan? We hebben in die zin niet gigantisch veel eisen en zouden bijv. een blokhut op een camping al prima vinden.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Tips voor (het zoeken naar) accommodaties die van januari t/m maart beschikbaar zijn in/vlakbij het Zillertal, zijn van harte welkom!

Sneeuwplanker 🏂🏻

spam

Zoek op saisonalvermietung of dauervermietung en voll ausgestattet. Je kunt eventueel ook een berichtje naar de lokale tourismusverein sturen met het verzoek of ze een (door jullie geschreven mailtje) rond willen sturen naar alle verhuurders of iemand nog wat beschikbaar heeft.

Misschien dat @SkileraarJohn je kan helpen

Maar meestal komt hij pas als het echt sneewt uit zijn zomerslaap ;-)

Op FB is een pagina Wohnungsbörse Zillertal, daar wordt wel eens wat aangeboden maar nog meer gevraagd voor de wintermaanden. Of hier https://immo.tt.com maar is vaak op jaarbasis…

Je kan makkelijker iets vinden in het Inntal, eigenaren in het Zillertal verhuren liever per week aan vakantiegangers. Geef ze eens ongelijk!

P.s : ik ben al weer even uit mijn zomerslaap en heb de eerste kilometers al weer gemaakt op de gletscher van Hintertux…

Skiën. What else.

Plaats een reactie