Hoe ontspoor je een topic

Over aflossen van je hypotheek beginnen.

Over aflossen van je hypotheek beginnen.

DrPhil op 23 jul 2019 11:15

:-)

When life gets too complicated.... SKI

Warm hè.

Bla, bla, bla.

Volgens mij kom je met het beginnen over verdeling van kosten tussen 2 gezinnen in èèn appartement ook een heel eind :-)

Rob

Volgens mij kom je met het beginnen over verdeling van kosten tussen 2 gezinnen in èèn appartement ook een heel eind :-)

RCGrootveld op 24 jul 2019 23:25

Was inderdaad niet veel nodig verder ;)

Edwin van Riel

Ik zit op tv naar die gezinnen in polopos te kijken…

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Ik zit op tv naar die gezinnen in polopos te kijken…

Maartje op 25 jul 2019 22:18

Nee dat zijn ontspoorde mensen, da’s wat anders 😉

Door iedere keer weer over pastis of over 't warme weer te beginnen.😉

😜😜😜

Born to run. B.S.

Het is toch warm? :p

Bla, bla, bla.

En pastis is lekker!

Click. Click. Peace

Niemand heeft het over feitelijke onjuistheden. Hoewel dat ook een veelvoorkomende aanleiding is voor de noodzakelijke richtingscorrecties in sommige topics. 😕

*bericht bewerkt door GiGi op 26 jul 2019 10:47

Dat wibterbanden topic gaat ook lekker. Zeker omdat dingen als ‘niet waar’ worden bestempeld. Altijd leuk, welles-nietes discussies.

@GiGi Die blijft met het uitstapje naar de Lyskamm toch best on-topic?

Click. Click. Peace

On topic wel, maar de toon is ook een mogelijke ontsporing…

Niemand heeft het over feitelijke onjuistheden. Hoewel dat ook een veelvoorkomende aanleiding is voor de noodzakelijke richtingscorrecties in sommige topics. 😕

GiGi op 26 jul 2019 10:47

Niet helemaal waar, recentelijk werd er door iemand een feitelijke onjuistheid gepost, maar daar mocht niet meer op gereageerd worden.

Rob

Dan toont dat toch júist aan dat een feitelijke onjuistheid de boel kan laten ontsporen? Als dat niet zo zou zijn, zou er niet ingegrepen zijn immers.

Dan toont dat toch júist aan dat een feitelijke onjuistheid de boel kan laten ontsporen? Als dat niet zo zou zijn, zou er niet ingegrepen zijn immers.

GiGi op 27 jul 2019 15:50

Precies, en juist in die situatie moet je die feitelijke onjuistheid uit te wereld (laten) halen teneinde er voor te zorgen dat de discussie zuiver blijft ipv de zaak te stoppen.

Rob

“Feitelijke onjuistheid” is jouw waarheid…

Eens. Maar dat vraagt om ballen en het nemen van verantwoordelijkheid. De autoriteit is er vaak wel - of zou er kunnen/moeten zijn (genoeg voorbeelden op andere fora) - maar daar wordt te weinig mee gedaan, mijns inziens.

“Feitelijke onjuistheid” is jouw waarheid…

Pino op 27 jul 2019 19:03

Nee, dat is een ‘andere mening’. Een feitelijke onjuistheid is iets wat te voorkomen of recht te zetten is, juist omdat een ‘feit’ iets is wat verifieerbaar is, objectief, op te zoeken etc.

Dat brengt me wel op nog twee leuke soorten ontsporing:

  • een mening als feit zien of andersom
  • niet goed lezen wat er staat

Plaats een reactie