Minder nieuws: lift mogelijk gesaboteerd

https://skiinformatie.nl/sabotage-aan-stoeltjesliften-in-ski…

De politie onderzoekt mogelijke sabotage aan stoeltjesliften in het Vallnord-Pal Arinsal skigebied. De directeur van het skigebied deed daar dinsdag aangifte van, zo meldt de Franse krant Quest-France.

Sabotage
“We waren het slachtoffer van sabotage, we werden aangevallen”, zei Vallnord-Pal Arinsal directeur Josep Marticella op een persconferentie afgelopen dinsdag. Tijdens onderhoudswerkzaamheden aan de lift kwamen medewerkers een beschadigde kabel tegen waarmee geknoeid was. Daarop werden ook de andere liften in het gebied onderzocht en werden meer beschadigde kabels gevonden.

Zaag
Op dit moment loopt het onderzoek naar de sabotage. De eerste bevindingen zouden laten zien dat saboteurs de liftpalen in zijn geklommen en met een zaag hebben geprobeerd de liften te beschadigen.

Geplande opening
Het skigebied opent dit jaar z’n deuren naar verwachting op 1 december. Deze sabotageactie verandert daar vooralsnog niets aan, laat het skigebied weten. We hopen dat er snel duidelijkheid is in de zaak.

https://www.reddit.com/r/snowboarding/comments/9uyaui/someon…

De plaatjes zeggen vaak meer dan een artikel.
De saboteurs hebben er wel werk van gemaakt…

Dat is ziek! Zal wel een of andere groep zijn die tegen het wintersportgebied ageert om wat voor reden dan ook. Denk eerder iets in die hoek te vinden dan baldadigheid van jongeren ofzo

Bizar, dit neigt meer naar terrorisme dan sabotage. Er kunnen tenslotte slachtoffers vallen.
Ik vraag me wel af hoe ze de schade gaan herstellen voor 1 december. Er zullen toch nieuwe liftkabels moeten komen (of in ieder geval delen vervangen moeten worden). Dat is best kortdag.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Het zou mij niet verbazen als dit ‘groen’ terrorisme is. Aanhangers van bijvoorbeeld Greenpeace en Sea sheppard zijn niet vies van zulke soort (levensgevaarlijke) acties om het millieu te beschermen. Aangezien skigebieden vaker te maken hebben met (veel) tegenstand van groene bewegingen zou dit dus ook goed uit die hoek kunnen komen.

Born to Ride

Gewoon een verward persoon, wat ik je brom 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Moet je naast heel erg verward ook wel de kunst verstaan te klimmen tot aan de kabels en dan ook nog die onzalige klus te doen. Goed voorbeeld doet slecht volgen. Het is niet te hopen.

Hen48

Het zou mij niet verbazen als dit ‘groen’ terrorisme is. Aanhangers van bijvoorbeeld Greenpeace en Sea sheppard zijn niet vies van zulke soort (levensgevaarlijke) acties om het millieu te beschermen. Aangezien skigebieden vaker te maken hebben met (veel) tegenstand van groene bewegingen zou dit dus ook goed uit die hoek kunnen komen.

Matthias123 op 9 nov 2018 12:31

Mwah, die brengen vooral zichzelf behoorlijk in gevaar, niet per de anderen…

Het zou mij niet verbazen als dit ‘groen’ terrorisme is. Aanhangers van bijvoorbeeld Greenpeace en Sea sheppard zijn niet vies van zulke soort (levensgevaarlijke) acties om het millieu te beschermen. Aangezien skigebieden vaker te maken hebben met (veel) tegenstand van groene bewegingen zou dit dus ook goed uit die hoek kunnen komen.

Matthias123 op 9 nov 2018 12:31

Mwah, die brengen vooral zichzelf behoorlijk in gevaar, niet per de anderen…

sneeuwkabouter op 9 nov 2018 23:48

Ze zijn er ook echt niet vies van om situaties te creëren die dodelijk kunnen zijn voor anderen. Enkele jaren geleden hebben ze op goede visgronden in de Noordzee enorme blokken beton laten afzinken zonder daarvan locaties bekend te maken. Daardoor zijn 2 vissersschepen bijna gekapseisd omdat ze er met hun net in zijn blijven hangen. Door heel snel en goed handelen van de schipper is kapseizen voorkomen. Het is moedwillig in gevaar brengen van volledige bemanningen van die kotters.

Born to Ride

Moet je naast heel erg verward ook wel de kunst verstaan te klimmen tot aan de kabels en dan ook nog die onzalige klus te doen. Goed voorbeeld doet slecht volgen. Het is niet te hopen.

Hulst op 9 nov 2018 13:00

Niet noodzakelijk. Om bomen te snoeien gebruik ik een telescopische steel met een snoeizaag op. Die dingen kunnen makkelijk een hoogte van 10 meter en meer bereiken.

Ik denk dat de politie zich het beste kan focussen op de lokale greenpeace gekkies. Die zijn tot alles in staat.

Ik denk dat de politie zich het beste kan focussen op de lokale greenpeace gekkies. Die zijn tot alles in staat.

dekkie op 10 nov 2018 15:19

Laten we het bij een gek houden. Die Greenpeace verhalen en insinuaties hebben een aanzienlijk broodje aap gehalte.

Ik denk dat de politie zich het beste kan focussen op de lokale greenpeace gekkies. Die zijn tot alles in staat.

dekkie op 10 nov 2018 15:19

Laten we het bij een gek houden. Die Greenpeace verhalen en insinuaties hebben een aanzienlijk broodje aap gehalte.

raketman op 10 nov 2018 16:40

Dat verhaal van die betonblokken is geen woord aan gelogen. Greenpeace brengt regelmatig moedwillig mensenlevens in gevaar, daardoor zou dit ook zomaar uit die hoek kunnen komen.

Born to Ride

Ik denk dat de politie zich het beste kan focussen op de lokale greenpeace gekkies. Die zijn tot alles in staat.

dekkie op 10 nov 2018 15:19

Laten we het bij een gek houden. Die Greenpeace verhalen en insinuaties hebben een aanzienlijk broodje aap gehalte.

raketman op 10 nov 2018 16:40

Dat verhaal van die betonblokken is geen woord aan gelogen. Greenpeace brengt regelmatig moedwillig mensenlevens in gevaar, daardoor zou dit ook zomaar uit die hoek kunnen komen.

Matthias123 op 10 nov 2018 16:42

Daar zijn ze dan toch zwaar voor veroordeeld veronderstel ik?

Bla, bla, bla.

Het is toch veel genuanceerder hoor als je de aktie op de klaverbank bedoelt. Het enige wat Greenpeace daar deed is het uitvoeren van de beslissing om daar een beschermd gebied te maken omdat de regering het bleef uitstellen. Het waren overigens keien zoals er nog op de bodem liggen en de locatie was gekend bij de visserij. Voor de rechtbank haalden ze ook nog eens hun gelijk.

Skilift kabels doorzagen is van een heel andere orde. Het zou een groene extremist kunnen zijn, wie weet, maar zeker geen Greenpeace aktie. Dat wou ik gewoon duidelijk maken.

Ik denk dat de politie zich het beste kan focussen op de lokale greenpeace gekkies. Die zijn tot alles in staat.

dekkie op 10 nov 2018 15:19

Tsja, zo’n opmerking… .Omgekeerd evenredig evenveel?

Voor de rechtbank haalden ze ook nog eens hun gelijk.

raketman op 10 nov 2018 17:22

Ah zo.
Bedankt voor de verduidelijking. 👍😉

Bla, bla, bla.

@Matthias123 sneu…

Kom met bewijzen en bronnen wat betreft dit voorval of bijt eens een keer op je tong als je mensen wilt beschuldigen. Mijn mening, wellicht ook van anderen hier.

Tijd voor een uitpakparty?!

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/dijksma-en-viss…

Het enige waar Greenpeace gelijk in kreeg was dat het geen afval was. Het hoger beroep voor het in gevaar brengen loopt nog en heeft grote kans van slagen. Itt wat @raketman zegt zijn de coördinaten van de stenen niet doorgegeven. En Greenpeace denkt dus boven de wet te staan en het recht in eigen hand te nemen en daardoor vissers in gevaar te brengen. Dat @raketman voorstander is van een links extremistische organisatie moet hij zelf weten maar benoem dan wel de feiten.

Born to Ride

@Gaston misschien is het handig om eerst de feiten te bekijken voordat je gaat oordelen.

Born to Ride

Volgens mij brengen die vissers vooral zichzelf in gevaar want die zeebodem is geen gestreken piste met hun illegale (?) en weinig ecolodingesse vispraktijken.
Maar goed we wijken wel erg af.

Bla, bla, bla.

@Gaston misschien is het handig om eerst de feiten te bekijken voordat je gaat oordelen.

Matthias123 op 10 nov 2018 18:07

Je eigen oordeel over raketman is anders ook snel klaar. 😛

Bla, bla, bla.

Vanwege de compleet ongegronde beschuldigingen gaat dit topic op slot.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie