vignet ?

ik ga naar Oostenrijk van 20-11-2018 tm 1-4-2019

nou kom ik alleen de vignet tegen vanaf 1 januari voor een heel jaar.
of steeds losse kopen wat mij erg onhandig lijkt.
heeft iemand advies hoe dit beter, goedkoper, makkelijker te doen.

groetjes Frans (smanski)

Funkeysman

Je hebt alleen een vignet nodig om op snelwegen te rijden. Ik zag dat je naar Brixen im Thale gaat? Dus als je niet op de A12 rijdt, heb je geen vignet nodig. Alleen om er te komen, dan moet je minimaal een 10-daags vignet nemen à 9 euro. En dus ook weer voor de terug weg. Je zou ook het laatste stukje binnendoor kunnen rijden.

It's all about the turns duuuuuude!

De laatste 10 dagen November een 10 daags vignet en daarna gewoon 2x een 2 maanden vignet aanschaffen.

https://shop.asfinag.at/nl/maut-produkte/Het-digitale-vignet…

Kost je € 9,- voor het 10 dagen vignet en 2x € 26,20 voor een 2 maanden vignet. Ben je in total € 61,40 kwijt ipv € 89,20 voor een jaarvignet.

Wellicht zal hij in de maanden dat hij er zit ook eens ergens anders naar toe gaan ;).

Jaarvignetten zijn geldig vanaf 1 december @funkeysman. Dus 1 keer 10 dagen + jaarvignet en je bent er.

I can stick uphill ice, on my saucer...

of wat Jimbo zegt ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Je hebt alleen een vignet nodig om op snelwegen te rijden. Ik zag dat je naar Brixen im Thale gaat? Dus als je niet op de A12 rijdt, heb je geen vignet nodig. Alleen om er te komen, dan moet je minimaal een 10-daags vignet nemen à 9 euro. En dus ook weer voor de terug weg. Je zou ook het laatste stukje binnendoor kunnen rijden.

Arjen5 op 9 nov 2018 12:16

ik ga de ski pas nemen waarmee ik in heel tirol kan skien dus zal vast tussendoor af en toe snelweg rijden , vermoedelijk ook optredens doen dus dan zeker

Funkeysman

De laatste 10 dagen November een 10 daags vignet en daarna gewoon 2x een 2 maanden vignet aanschaffen.

https://shop.asfinag.at/nl/maut-produkte/Het-digitale-vignet…

Kost je € 9,- voor het 10 dagen vignet en 2x € 26,20 voor een 2 maanden vignet. Ben je in total € 61,40 kwijt ipv € 89,20 voor een jaarvignet.

Jimbo op 9 nov 2018 12:21

klinkt simpel genoeg
haal ik ze alle drie bij de anwb en laat ze op datum gelijk op mijn raam plakken , of mag je er geen drie tegelijk hebben hangen ???

Funkeysman

Tip, haal je Oostenrijkse vignetten gewoon daar ter plaatse. De ANWB rekent tegenwoordig 1,5 euro servicekosten ervoor. Bij de tankstations is me dat nog niet overkomen.

als je voor januari, februari en maart ook een maandvignet haalt. en je haalt er nog 1 voor 10 dagen (voor die ene dag in april…)ben je 3x 26,20 + 9 = 87,60 kwijt. Is nog net iets minder dan het jaarvignet van €89,20 Je ben dan ook je flexibiliteit kwijt, mocht je bijvoorbeeld november 2019 weer gaan.

Ik zou ze trouwens niet allemaal gelijk op je raam plakken. Als jouw voorruit doorscheurt of wat dan ook, ben je jouw stickers kwijt.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Je hebt alleen een vignet nodig om op snelwegen te rijden. Ik zag dat je naar Brixen im Thale gaat? Dus als je niet op de A12 rijdt, heb je geen vignet nodig. Alleen om er te komen, dan moet je minimaal een 10-daags vignet nemen à 9 euro. En dus ook weer voor de terug weg. Je zou ook het laatste stukje binnendoor kunnen rijden.

Arjen5 op 9 nov 2018 12:16

ik ga de ski pas nemen waarmee ik in heel tirol kan skien dus zal vast tussendoor af en toe snelweg rijden , vermoedelijk ook optredens doen dus dan zeker

Funkeysman op 9 nov 2018 16:05

Lekker het jaarvignet kopen. Ben je van alles af. Paar euro extra, maar dan hoef je je nergens zorgen om te maken. Stel dat je na een tijdje een nieuwe vergeet te halen en ze pakken je met je NL kenteken, is dat veel duurder dan dat vignet.

It's all about the turns duuuuuude!

Tip, haal je Oostenrijkse vignetten gewoon daar ter plaatse. De ANWB rekent tegenwoordig 1,5 euro servicekosten ervoor. Bij de tankstations is me dat nog niet overkomen.

Bennie op 9 nov 2018 16:23

ik rijd snachts heb geen zin om nachts net die laatste pomp voorbij te rijden of zo

komp goe

Funkeysman

Gewoon je vignet/vignetten digitaal bestellen. (Als ik jou was pakte ik het jaarvignet) Geen prehistorisch geklooi meer met stickers op je raam plakken. Ik vind het top.

*bericht bewerkt door Skimams op 10 nov 2018 03:40

mama on a mission in the snow

Gewoon je vignet/vignetten digitaal bestellen. (Als ik jou was pakte ik het jaarvignet) Geen prehistorisch geklooi meer met stickers op je raam plakken. Ik vind het top.

Skimams op 10 nov 2018 03:38

het lastige is dat je dan er twee moet kopen en 180 euro kwijt bent

denk dat de optie van meneer of mevrouw jimbo in ieder geval financieel het best is

Funkeysman

Voor Zwitserland weet ik wel dat als je in december koopt hij meteen geldt voor het volgende jaar+ de januari daarop. Weet niet of dit voor Oostenrijk ook is? Zouden ze bij de ANWB wel weten, lijkt me.

Gewoon je vignet/vignetten digitaal bestellen. (Als ik jou was pakte ik het jaarvignet) Geen prehistorisch geklooi meer met stickers op je raam plakken. Ik vind het top.

Skimams op 10 nov 2018 03:38

kan je ook gewoon digitaal doen.

het lastige is dat je dan er twee moet kopen en 180 euro kwijt bent

denk dat de optie van meneer of mevrouw jimbo in ieder geval financieel het best is

Funkeysman op 10 nov 2018 11:55
mama on a mission in the snow

Voor Zwitserland weet ik wel dat als je in december koopt hij meteen geldt voor het volgende jaar+ de januari daarop. Weet niet of dit voor Oostenrijk ook is? Zouden ze bij de ANWB wel weten, lijkt me.

Tiny-M op 10 nov 2018 12:02

Jep, zelfde pricipe.
Let op, digitaal vignet 18 dagen van tevoren bestellen.

It's all about the turns duuuuuude!

Zou ook aanraden om ze ter plaatse te kopen. Heb het zelf gedaan en het is goedkoper dan ze hier te kopen.

En let er vooral op dat je ze effectief kleeft aan je voorruit. Vorig jaar had ik mijn vignet aangekocht, maar door de drukte (twee kinderen in de auto) dit in de auto laten liggen aan het raam… 120 euro boete, direct te betalen. #tip

Plaats een reactie