Is Lofer een goed gebied voor beginnende skiërs?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Almenwelt Lofer

Hallo,

Wij willen half januari gaan skien en hebben een keer in Kirchberg gezeten en afgelopen jaar in Winterberg. Ook al wat lessen gevolgd. We zijn beiden in de 50 en hebben het laat geleerd dus we zijn nog wel echt beginners. Ik zelf durf nog niet van al te steile (soms ook blauw 😂) pistes af. Is Lofer geschikt voor volwassenen of wordt je omver geskied door veel kinderen? Is de kans op sneeuw groot in januari of kun je dan beter naar een ander gebied gaan. Verder nog de vraag of de wegen goed te bereiden zijn met een Vw up met winterbanden en evt. Kettingen. We zijn nl nog nooit met de auto geweest.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 10 nov 2018 10:47: Titel inhoud gegeven

Ik ken het skigebied niet, wel een aantal keer er langs gereden. Je zal zeker geen sneeuwkettingen nodig hebben om er te komen. Jullie kunnen ook nog naar de Zugspitze Arena kijken, daar ligt ook lekker veel blauw en is iets dichterbij. In januari komt het altijd wel goed met de sneeuw.

It's all about the turns duuuuuude!

Ik zou pas begin januari boeken aangezien je buiten de vakantieweken gaat. Er is dan meer dan genoeg vrij. En je kunt dan een beetje inschatten hoe de omstandigheden zijn. Veel kinderen zullen er in die periode niet zijn.

En tegen die tijd de vraag nog een keer stellen. En aangeven wat je wilt (aprés-ski, veel of weinig pistekilometers, afstand wel of geen probleem etc.).

@Anita64: boven in Lofer is het zeker relax skien, mooie brede pistes met goede liften, niet al te veel, maar wel mooi en leuk voor minder gevorderde of gewoon skiers die het iets rustiger aan willen doen. Lofer is in Jan/Feb tot nu toe nog altijd sneeuwzeker, en zoals hier boven al aangegeven kun je tot begin Januari wachten om iets vast te leggen. Midden Januari tot begin Februari is de rustigste Periode van het skiseizoen. Lofer is ook een leuk dorpje, waar je s avonds nog een leuke wandeling kunt maken.

Een ander mooi skigebied voor onspannen te skien is de om de hoek bij Lofer liggende Steinplatte (Waidring), prachtig blauwe Autobahnen waar je veel vertrouwen kunt opbouwen. Voor de afwisseling misschien leuk om een dagje ook daar heen te gaan.

Zoals @Arjen5 aangeeft heb je in principe geen kettingen nodig. Laat je echter niet verrassen op het stukje tussen Inzell en Lofer,
daar kan het soms spoken, en er is een klein stijl stukje waar we al eens vaker wat auto’s in de "Leitplanken " gezien hebben.
Mocht er zware sneeuwval zijn dan is het aangenamer tot Bad Reichenhall door te rijden, klein stukje om, en van daar richting Lofer te gaan, dan mis je dat spannede stukje.

Mit freundlichen Grüßen,
PS. we zullen zelf in die periode (en ook begin December) weer in die regio zijn, lekker relaxed en nergens druk.

super bedankt voor de info

Ben er een keer geweest een aantal jaar geleden. Er lag toen, in februari, nauwelijks sneeuw maar de kunstsneeuw in lofer was erg goed. Qua sneeuwzekerheid zit je dus wel goed.
Verder is lofer vooral leuk als nog niet zo goed kan skiën. Lekker veel blauw en niet druk.
Zoals @Alpenfreund ook al aangaf kan je inderdaad ook nog een dagje naar de Steinplatte gaan. Daar zijn we die vakantie meerdere keren geweest en is erg leuk! Dat ligt ook wat hoger waardoor het dus wat sneeuwzekerder is. Overal was het dat jaar toen groen, maar daar boven was alles wit.

Wintersport, het beste wat er is.

Lofer is echt, maar dan ook echt ideaal voor beginners. En bovendien sfeervol en Gemitlich. Ik ben er ook medio januari @Anita64 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben er 2x een dagje geweest buiten de vakanties en dan wordt je echt niet omver geskied. De alm is echt heerlijk en nergens te steil zo lang je de zwarte piste en de zwarte skiroute vermijd. Echter zijn deze door sleepliften ontsloten, wat al zorgt dat je hier niet per ongeluk zo maar beland. Ga ook zeker een dag naar Waidring. Eigenlijk nog betere oefenpistes, maar de hutjes op de piste zijn dat net weer wat minder. Zit erbij als je een 3 dagen of meer pas neemt (3 Länder freizeitarena).

Iedereen hierboven is positief over Lofer. Ik sluit me er volledig bij aan! Twee keer geweest en erg goed bevallen. Heerlijk relaxed skiën voor jong en oud! Erg gemütlich vonden wij het!

Blijft die dalafdaling een beetje goed einde dag? Alles moet daar overheen terug zo lijkt

*bericht bewerkt door HN65 op 11 nov 2018 12:27

Dalafdaling is niet fantastisch nee, zo aan het einde van de dag. Daar staat tegenover dat vaak genoeg erger heb meegemaakt. En doordat ze in de rustige weken gaan blijven vrijwel alle pistes lang goed.

kun je naar Waidring met een skibus vanuit lofer oid, want wij toch gaan vliegen?

Er gaat een bus vanuit Lofer naar Waidring, op regelmatige tijden. Meer informatie in deze PDF: https://www.lofer.com/media/pdf/Skibus_UnkenLoferWaidring_17…

De Drei-Länder-skipas is ideaal om inderdaad zowel in Lofer als in Waidring te skiën. Je zult in Lofer en Waidring niet snel door kinderen omver worden geskiet, maar hou er wel rekening mee dat natuurlijk het natuurlijk om 10:00 uur en 15:00 uur spitsuur is rondom de Kinderlanden van beide skischolen. Na 15:00 uur wordt ook de dalafdaling druk, lijkt me voor jullie niveau niet de meest optimale ervaring. Lekker aan het eind van de dag ontspannen de gondel terugnemen naar beneden is dan misschien wel de beste optie.

It's all about believing!

Lofer is echt heerlijk. Ik ben er één keer een dagje geweest en bijna verliefd geworden. Leuke plek, zelfs in de volle zon nog prima pistes. Alleen de dalafdaling was door de hitte aan het eind van de dag helemaal naar de haaien, maar dat had elk skigebied die week. Voor beginners zoals jullie kun je daar prima uit de voeten. Dalafdaling is overdag ook nog prima te doen, dus zeker meepikken dan!

Lofer is een leuk gebied, zeer zeker ook geschikt voor de beginnende skiër en families met kinderen.

Heeeelppp, wij gaan met het vliegtuig naar Salzburg Airport. Maar weet iemand hoe je van daaruit naar Lofer komt buiten de taxi om. Ik heb al zitten googelen maar kom er niet echt uit. Kom wat prijzen tegen van 180 euro !!! met shuttlebus maar mega duur dus. Er schijnt een bus 160 ? Te rijden naar wintersportplaatsjes.

Vraag het even na bij je verblijf, de meesten kunnen je wel helpen voor een paar tientjes.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Heb ik ook al gedaan, maar helaas nog geen reactie 😥

aha regionalbus 260, vielen dank

*bericht bewerkt door Anita64 op 25 nov 2018 09:55

Maar rijdt de 260 ook op zaterdag?

Anita64 op 25 nov 2018 09:50

Yep. Ik heb je het nr van de bus gegeven en de site waarop je de reis kunt invoeren. Doe je best.

Oke bedankt. Snap er nu iets meer van 🙈

Regionalbus 260.
https://fahrplan.salzburg-verkehr.at/bin/query.exe/dn?L=vs_s…

DrPhil op 25 nov 2018 09:17

blz. 4. Doorscrollen naar beneden.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 nov 2018 10:04

Sorry moet zijn:

https://salzburg-verkehr.at/downloads/regionalbus-260-salzbu…

DrPhil op 25 nov 2018 09:20

Blz. 4 voor zaterdag. Doorscrollen naar beneden.

Heb het inmiddels gevonden, super bedankt.

[quote]. Doe je best.DrPhil op 25 nov 2018 09:58 [quote] Sorry moet zijn: [quote]rPhil op 25 nov 2018 10:24

@DrPhil : bij volgend advies iets beter je best doen .😂

Born to run. B.S.

Hoiiii,

vraagje: weet iemand of je buskaarten van salzburg naar lofer met de regionalbus 260 van te voren moet kopen of kan dit ook ter plekke?

@Anita64

Beste,

Wij vertrekken binnen een paar weken naar Kirchberg. Bij het lezen van je berichtje dacht ik gelukkig ben ik niet alleen die na 2 jaar de blauwe pistes nog met schrik afkomt 😉😂. Kan jij mij een aantal pistes aanraden? Alvast bedankt en een fijne vakantie gewenst!

*bericht bewerkt door Vanessa78! op 02 jan 2019 12:03

haha ik ben niet verder gekomen dan de eerste 2 blauwe pistes als je boven bent, ik weet niet meer hoe ze heetten maar er is veel goed te doen daar hoor echt mooi gebied

Plaats een reactie