Sneeuwsituatie Winterberg 18/19

De trend voor volgende week is weer winters!

Vrij bizar, zat net op de webcam te kijken en alles is gewoon weer wit

Vrij bizar, zat net op de webcam te kijken en alles is gewoon weer wit

dekkie op 5 mrt 2019 07:45

Het is hier (in Willingen) nu goed aan het doorsneeuwen. Pistes hadden het wel nodig!

Vanuit Winterberg: vandaag inderdaad nieuwe, maar relatief zware sneeuw. De temperatuur loopt inmiddels weer op en ik denk dat morgen het grootste deel van de 5 (beneden) tot 15 (boven) cm weer weg is…
Evengoed een heerlijk winterse dag waar niu ook het zonnetje probeert door te komen,
Overmorgen kennelijk weer slecht weer na een mooie woensdag… We zien het wel. Sneeuw genoeg voorlopig!
Vandaag een stuk drukker dan de afgelopen dagen, maar geen echt lange wachttijden m.u.v. 5-8 minuten bij lift 10

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 05 mrt 2019 14:32

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

🤔 weersvoorspelling voor volgende week ziet er niet zo gek uit. Misschien nog eens een dagje uit de agenda proberen te persen. 🤔
Zijn er volgende week nog vakantiegangsters? 🤔

Bla, bla, bla.

Nee, althans geen schoolvakanties meer in Nederland. Geen echt stabiel winterweer, maar van zondag tot en met dinsdag wel grote en serieuze sneeuwkansen.

Maandag of dinsdag, hmmmmmm, effe weerberichten checken.

Edit: rotagenda, het gaat woensdag worden. :p

*bericht bewerkt door bartvwg op 08 mrt 2019 08:27

Bla, bla, bla.

In Winterberg is het weer lekker koud, er valt weer verse sneeuw en op een aantal pistes draaien gewoon de sneeuwkanonnen weer.

null

Born to Ride

Mooi zo, hopelijk blijft het de komende dagen koud genoeg voor een verse laag sneeuw woensdag.👍

Bla, bla, bla.

Lekker oak sneeuw hier… 10-15 centimeter denk ik… Kijkend vanuit het ziekenhuis met klaplong en kapotte ribben na een lullige struikelpartij… Einde seizoen… Maar als je morgen kunt komen skiën… Meteen doen! Daarna wordt het weer snel warmer.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dat klinkt niet zo goed! Spoedig herstel @Harry(Winterberg) en hou de sneeuw nog effe vers tot woensdag. 😉

Bla, bla, bla.

Zeker 20-25 cm vers nu!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Iemand een idee wat voor invloed de wind in Winterberg heeft op het al dan niet sluiten van liften/pistes? 't Zou er morgen serieus gaan waaien…

Bla, bla, bla.

Iemand een idee wat voor invloed de wind in Winterberg heeft op het al dan niet sluiten van liften/pistes? 't Zou er morgen serieus gaan waaien…

bartvwg op 12 mrt 2019 14:29

Het gebeurd er maar zelden door de gunstige ligging tussen de bomen, maar het komt wel eens een enkele keer voor.

Born to Ride

Iemand een idee wat voor invloed de wind in Winterberg heeft op het al dan niet sluiten van liften/pistes? 't Zou er morgen serieus gaan waaien…

bartvwg op 12 mrt 2019 14:29

Het gebeurd er maar zelden door de gunstige ligging tussen de bomen, maar het komt wel eens een enkele keer voor.

Matthias123 op 12 mrt 2019 14:30

Dan gaan we het er maar op wagen. Thx.

Bla, bla, bla.

Dan gaan we het er maar op wagen. Thx.

bartvwg op 12 mrt 2019 14:47

Ben je van plan hier nog een update te plaatsen? Wil volgende week ook nog wel een dagje gaan.

Liften sluiten wel eens, vooral bij gevaar voor omvallen bomen, maar dit gebeurt hoogst zelden en betreft meestal maar een enkele lift.
In Willingen is dat een heel ander verhaal

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dan gaan we het er maar op wagen. Thx.

bartvwg op 12 mrt 2019 14:47

Ben je van plan hier nog een update te plaatsen? Wil volgende week ook nog wel een dagje gaan.

rppol op 12 mrt 2019 19:28

Als je de webcam nu bekijkt, ziet het er prima uit, lijkt lekker te sneeuwen. Enkele dagen geleden vond ik het er vrij dramatisch uitzien, maar als je binnenkort kan, zou ik dat zelf wel aan durven. Lijkt me dat je nu gewoon prima kan skien.

Dan gaan we het er maar op wagen. Thx.

bartvwg op 12 mrt 2019 14:47

Ben je van plan hier nog een update te plaatsen? Wil volgende week ook nog wel een dagje gaan.

rppol op 12 mrt 2019 19:28

Als je de webcam nu bekijkt, ziet het er prima uit, lijkt lekker te sneeuwen. Enkele dagen geleden vond ik het er vrij dramatisch uitzien, maar als je binnenkort kan, zou ik dat zelf wel aan durven. Lijkt me dat je nu gewoon prima kan skien.

Jessedew op 13 mrt 2019 09:15

Vanaf vrijdag wordt het warmer, maar vooral vanaf zondag: Kaiserwetter! Een geweldige week voor de boeg! In de ochtend heerlijk skiën oo harde biljardlakens, in de middag heerlijk op het terras (of wat zachtere sneeuw voor lief nemen)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dan gaan we het er maar op wagen. Thx.

bartvwg op 12 mrt 2019 14:47

Ben je van plan hier nog een update te plaatsen? Wil volgende week ook nog wel een dagje gaan.

rppol op 12 mrt 2019 19:28

Update: het sneeuwt hier en de pistes liggen er ok bij. De verse sneeuw is wel het type remsneeuw. Veel wind ook maar de meeste liften lopen.
Rap terug op de kappe nu want ze zijn er weer hopen op aant bijeenknoeien. 😉

Bla, bla, bla.

Nog voor de middag begint het allemaal wat papperig te worden. Zeker op de lagere stukken. Tja die 2 graden teveel hè. 🙄

Bla, bla, bla.

En zo druk was het namiddag! @Matthias123 😉

null
null

Leuk dagje geweest. Wel alles nat van de (natte) sneeuw en regen/ijzel.
Geen last van de wind. 👍
Pistes ok tot een uur of 11. Nadien veel pap, mede door de neerslag. Een merkelijk verschil tussen de hogere pistetjes (+750m) en alles daaronder. 🤔
Meest winterse dag van de 3 dit seizoen maar weer geen zon en weer de hele dag neerslag. Ik moet iets aan mijn planning doen volgende winter. 😉
Verder constant onweer en gietende regen op de terugweg die +/-4u duurde. Das natuurlijk minder. 😰
Het gaat er - als het weer mee wil - nog goed te doen zijn komende tijd. 😉

Bla, bla, bla.

gaat Winterberg het redden tot 1 april ivm sneeuw

gaat Winterberg het redden tot 1 april ivm sneeuw

Pieter230976 op 13 mrt 2019 20:18

Ja

Born to Ride

Wij(gezin) twijfelen om vrijdag een dagje naar Winterberg te gaan ,wat zeggen jullie gewoon gaan of toch maar niet? Er word regen voorspelt…

Wat vinden jullie zelf, lees even review van @bartvwg en beslis dan.💪

Born to run. B.S.

@Michaelwi
Als je wil skiën zonder je iets van het weer aan te trekken: gaan. Het is een goede test voor je materiaal. :p
Als je wil skiën bij mooi weer: ga volgende week. ;)

Bla, bla, bla.

Nog steeds 12 liften, waaronder 9 stoeltjesliften open in Kaiserwetter Winterberg!

Voor de liefhebber: dit weekend Worldcup Snowboard parallelslalom.
Tot tenminste het weekend van 30-31 maart blijven er liften draaien, hoewel ik verwacht dat gezien de geringe belangstelling vanaf maandag nog maar enkele liften zullen draaien, Doorgaans de 5 en de 7 met 3 middelzware pistes (1 vrij gemakkelijke, 1 mijn favoriete en 1 wat lastigere)
Pistes ook snel weer beter met terugkerende kou en 's nachts uitharden. Maandag zelfs kans op kortstondig sneeuwdekje! Vandaag nog bakken en braden!

http://www.skiliftkarussell.de

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 22 mrt 2019 16:06

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik zat net voor de gein de webcam beelden te kijken en dat ziet er vrij bijzonder uit. Het vriest, het sneeuwt, de liften draaien maar er is gewoon niemand…

Ik zat net voor de gein de webcam beelden te kijken en dat ziet er vrij bijzonder uit. Het vriest, het sneeuwt, de liften draaien maar er is gewoon niemand…

dekkie op 25 mrt 2019 10:10

Dan heb je niet goed gekeken.
@Svennoo was er namelijk deze ochtend. 😉

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie