Dolomieten 16 t/m 23 maart 2019

Ik ben een tripje aan het bedenken voor midden maart (de week van 16 t/m 23 maart om precies te zijn). Buiten de schoolvakanties, doorgaans perfecte condities…
Ik wil die week het aantal skidagen optimaliseren. Vrijdagavond al gaan rijden ('s nachts doorrijden of onderweg overnachten - beiden een optie voor mij), zodat we op zaterdag 16 maart al op de piste staan. Op zaterdag 23 skiën we ook nog en rijden daarna naar huis (eventueel met overnachting en rijden op zondag). Veel skidagen dus. Maar waar?

Ik wil graag nog een week naar de Dolomieten. Het zuidelijke deel van de Dolomiti Superski wordt wat mij betreft de regio. Vanuit een centraal appartement in bijvoorbeeld Moena of Predazzo doen we elke dag een ander gebied aan. Alpe Cermis, San Martino di Castrozza (beiden nog nooit geweest, dus daar wil ik zeker heen), Carezza, Obereggen, Vigo en Pozza di Fassa, Ski Civetta, Alpe Lusia, Passo San Pellegrino… dat soort gebieden wil ik graag skiën. Geen Sella Ronda en de massa’s, maar lekker over perfecte en praktisch uitgestorven pistes cruisen (al dan niet op snelheid, geen off-piste). Lekker lunchen op de berg en 's avonds zelf koken of gewoon nóg een keer genieten van de cucina Italiana.

Ik ben op zoek naar mensen die dit ook leuk vinden. Een niet al te grote groep (maximaal 2 auto’s wat mij betreft) voor wie vooral de kwaliteit en het genieten op de eerste plaats komt. Ik ben niet van plan zo snel mogelijk iets te boeken; dat wil ik liever min of meer last-minute doen, om er (tegen die tijd) enigszins zeker van te zijn dat de condities goed zijn of om desnoods te besluiten een andere regio te bezoeken (ik heb plannen genoeg, zelfde concept).

Voorlopig wil ik mij eerst concentreren op leuke reisgenoten (met wie ik een klik voel). Elkaar eerst in levende lijve ontmoeten is voor mij een must voor deze trip.

*bericht bewerkt door GiGi op 18 nov 2018 13:21

Wij (vriendin en ik) zijn er in die week al, met dezelfde plannen, vanuit Moena.

Je weet het wellicht al, maar het is de week van Dolomiti Superski, dus heel veel accomodaties hebben 1 nacht gratis plus een voucher voor een skidag gratis. Een klein beetje geluk qua weer is nodig, maar verder heb je volgens mij alle ingrediënten voor een topskivakantie te pakken.

Ik ben er dus al, maar vind het wellicht leuk om bijvoorbeeld aan te sluiten als er nog een avondje geskiet wordt…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dacht dat jij in de kerstvakantie ook al naar de Dolomieten gaat? 😁 Ik zit de week ervoor in SFL. Weer niet goed afgestemd, had mij ook wel wat geleken (niet dat zelf koken haha)…

Haha, je hoeveelste trip wordt dit deze winter? Klinkt uiteraard goed, maar geen interesse - ik zit die week al voor het eerst in Breuil-Cervinia. Evengoed veel plezier en een dergelijke vakantie heb je verleden jaar ook al gedaan toch? Kan me iets van een Dolomiti Supertrip herinneren…

Mr. Slow

Dacht dat jij in de kerstvakantie ook al naar de Dolomieten gaat? 😁 Ik zit de week ervoor in SFL. Weer niet goed afgestemd, had mij ook wel wat geleken (niet dat zelf koken haha)…

elisabeth101 op 18 nov 2018 15:30

In de kerstvakantie ben ik maar een stukje in wat je echt de Dolomieten mag noemen (alleen de laatste week in Madonna di Campiglio; de week ervoor in Livigno en Bormio - niet de Dolomieten echt).

Haha, je hoeveelste trip wordt dit deze winter? Klinkt uiteraard goed, maar geen interesse - ik zit die week al voor het eerst in Breuil-Cervinia. Evengoed veel plezier en een dergelijke vakantie heb je verleden jaar ook al gedaan toch? Kan me iets van een Dolomiti Supertrip herinneren…

Quick op 18 nov 2018 15:47

Hoeveelste trip? Dat wordt dan pas de vierde trip. But who’s counting? ;)
Ik heb het geluk dat ik de tijd kan vrijmaken en het me kan veroorloven. Dus ik ga ervoor.

*bericht bewerkt door GiGi op 18 nov 2018 17:42

Een week later en ik ben erbij. Helaas moet ik die week werken in Saalbach-Hinterglemm.

Dat zou me zomaar kunnen passen. En elkaar eerst ontmoeten lijkt me een goed voorstel

Dat zou me zomaar kunnen passen. En elkaar eerst ontmoeten lijkt me een goed voorstel

Drikus op 18 nov 2018 18:42

Stuur anders even een PB met contactgegevens en nog wat informatie. Dan zien we vanzelf.

Een week later en ik ben erbij. Helaas moet ik die week werken in Saalbach-Hinterglemm.

Bennie op 18 nov 2018 17:46

We moeten dat eik eens regelen, een Dolomieten tripje voor de liefhebbers ;)

Jammer, klinkt als een heel goed plan maar ik zit die week ook in Cervinia. Voor een andere keer/het Dolomieten tripje dat Elisabeth101 voorstelt hou ik me zeker aanbevolen!

Ik hou me ook aanbevolen voor zo’n tripje (wordt volgend seizoen denk ik). Maar als jullie allemaal ergens anders heen gaan (Cervinia, SFL), dan doe je het zelf natuurlijk… ;)

Lijkt mij ook leuk een forum dolomieten trip, maar dit jaar ben ik er dus al 😊. Mocht het qua omstandigheden te slecht worden dan is ons backup plan Cervinia

Maar ik denk dat je vooral op zoek bent maar mensen die wél meewillen.

Wij hebben overigens een spiksplinter nieuw appartement voor weinig, er is er wellicht nog een beschikbaar en je kan tot 2 weken van te voren annuleren (en bent anders alleen je borg kwijt). Keurig appartement, 2 badkamers en dat voor denk ik zon € 600,-. Mocht je dus mensen vinden (vast wel) en toch eerder willen of durven vastleggen, dan heb ik dus een goede tip.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wat moet je met twee badkamers met z’n tweeën Roy83? ;)
Als GiGi die week nou ook naar Cervinia komt en jij ook, dan zijn we al met z’n vieren…

Mr. Slow

Ik hou me ook aanbevolen voor zo’n tripje (wordt volgend seizoen denk ik). Maar als jullie allemaal ergens anders heen gaan (Cervinia, SFL), dan doe je het zelf natuurlijk… ;)

GiGi op 18 nov 2018 21:42

ik hou t in gedachte, komt goed :D

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 19 nov 2018 00:13

@DrPhil Zet je nu al een punt achter je carrière? 😘

Wat moet je met twee badkamers met z’n tweeën Roy83? ;)
Als GiGi die week nou ook naar Cervinia komt en jij ook, dan zijn we al met z’n vieren…

Quick op 18 nov 2018 23:37

later opstaan en toch eerder op de piste :). Ik weet t eigenlijk ook niet, maar ze zitten er nou eenmaal in…is met 4 man natuurlijk wel handig.

Volgens mij is @lein die week ook in Cervinia dus als het warm wordt volgt daar gewoon een wintersport.nl meeting :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Die week ga ik niet naar Cervinia. Daar ga ik waarschijnlijk begin december al even heen.

@roy83, kun je mij die link van dat appartementen sturen? Mag via PM. Dank je wel alvast!

En @gigi, heb wel interesse, maar dan neem ik vrouw en baby mee en dat past vast niet helemaal in jouw planning :-)

Die week ga ik niet naar Cervinia. Daar ga ik waarschijnlijk begin december al even heen.

GiGi op 19 nov 2018 08:02

Lekker vooruitzicht, sneeuw is daar nu al geen probleem meer…ik vind het wat ver voor een paar dagen maar het gaat vaak door mijn hoofd :).

En ondertussen heb je alleen maar mensen gehad die het een tooide vinden maar niet meegaan ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

En @gigi, heb wel interesse, maar dan neem ik vrouw en baby mee en dat past vast niet helemaal in jouw planning :-)

Jochemgerrits op 19 nov 2018 18:13

ah shit ik heb je net het appartement gestuurd maar nu zit ik dus misschien naast een huilende baby 😉.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ach, we hebben nog even. En zo blijft het topic mooi op de eerste pagina… 😉

Te ver van de piste @roy83, dus geen nood :-)

@GiGi @Elisabeth101 @Roy83 Wel een plannetje om serieus in overweging te nemen voor 2020. Een gezamenlijke Dolomietentrip.

2020 zie ik ook wel zitten. Komend jaar al vol

May the ski force be with you !!

Prik maar een datum, zet het maar in gang. Misschien in een ander topic?

Ik ben geïnteresseerd, ik zal je een PB sturen.

Prik maar een datum, zet het maar in gang. Misschien in een ander topic?

GiGi op 19 nov 2018 19:28

Ik zet het al in de agenda voor herfst 2019
Om te posten hier op het forum

May the ski force be with you !!

@GiGi @Elisabeth101 @Roy83 Wel een plannetje om serieus in overweging te nemen voor 2020. Een gezamenlijke Dolomietentrip.

Bennie op 19 nov 2018 19:20

Misschien heb je nog wel n goeie tip voor catering ;) hoewel met bennie en gigi als koks en met mijn snij-skills komt dat wel goed 😁

In de hoop dat dit nog wat aanwakkert… San Martino di Castrozza vanmorgen:

null

Plaats een reactie