Les 3 Vallees vandaag (winter 2018/19)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Ziet er prachtig uit! Wij gaan dit jaar voor het eerst naar L3V (hiervoor PDS). We hebben een chalet in Saint Bon. Hebben jullie nog tips qua pistes (alle niveau’s, behalve couloirs ;)), restaurants (normale Franse prijzen, dus niet €30 voor een basis pizza), etc.? Plekken die we absoluut moeten bezoeken?
Maar ook welke plekken/pistes we moeten ontwijken (ivm drukte)?

Ik ben erg benieuwd! Er zal vast al veel hierover op het forum staan, maar kon zo snel niet een topic erover vinden.

Siard op 12 jan 2019 19:38

Vanuit Les Menuires ROC1+2 (of vanuit elders) naar boven dan de afdaling richting Saint Martin, een leuke lange piste, vervolgens kan je beneden in de “kom” van Saint Martin rustig even relaxen & lekker eten krijgen bij La Dahlia.Veel plezier !

*bericht bewerkt door RafaelK op 18 jan 2019 11:26

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe!
Ik zal binnenkort eens inventariseren wat de leukste routes zijn om te doen en wat haalbaar is voor ons als groep.

Stay frosty

@Siard

Als ik heel eerlijk moet zijn liggen er naar mijn mening een heleboel prachtige pistes door heel L3V verspreid waar je ook maar komt!
Elke piste heeft wel iets moois, is het lekker een breed tapijt in Valtho, gezellig sfeervol tussen de bomen in Meribel en Courchvel of over een brug gaan na een hele lange afdaling in Les Menuires die je helemaal naar beneden brengt naar de Bettex lift je kunt het zo gek niet bedenken!
Roc de Marches, langs de Roc 2 lift, onder de Becca lift door richting de Stade piste waar je in het centrum komt en zo over de brug gaan en dan langs Preyerand of richting de Bettex lift…echt een benentrekker want hij is heel lang! Ik eindig mijn dag ook altijd hiermee als laatste lift :), heeeerlijk knallen!
Je kunt vaak ook drukte vermijden door niet de hoofdaders te volgen maar de zijlijn pistes om zo maar te zeggen en daar heb ik wat prachtige parels ontdekt waar je, je ook in een groot gebied als L3V even helemaal alleen waant!

Het is niet voor niet mijn meest favoriete gebied! :) :)

*bericht bewerkt door Freerider op 18 jan 2019 13:58

Vergeet de afdalingen naar St. Martin de Belleville niet. Die vind ik zo lekker om aan het eind van de dag nog een paar keer te knallen. In één ruk van bovenaan de St. Martin Express helemaal tot op het terras van L’Eterlou…

@Harm. Als hij schijnt ligt die afdaling over vrijwel heel de lengte in de zon. Dat maakt het nog prettiger. Dat geldt ook voor de afdaling van La Masse, maar dan 's morgens.

Hen48

Op deze sites kun je zien welke liften open zijn en welke pistes, alsmede of de piste geprepareerd zijn.

https://www.les3vallees.com/fr/live/ouverture-pistes-les-3-v… en http://www.skiplan.com/stations-temps-reel/

To ski or not to ski, that 's not a question

Er liggen een paar liften stil momenteel ivm technische problemen. Maar het gebied is zo groot dat je meestal wel een alternatieve aansluiting kunt vinden.

Vandaag was het lekker maar koud weer en het wordt komende week nog kouder.

null

To ski or not to ski, that 's not a question

null

To ski or not to ski, that 's not a question

Op de D1212 van Zwitserland naar albertville staan de gele hesjes de boel op te houden.

To ski or not to ski, that 's not a question

Vanuit Nederland vandaag niets tegengekomen behalve een motorrijder met een geel hesje. 😉

bon ski

@hulst, hoe is het daar?

En hoe is met de Caron afgelopen ?

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/6c2383ff27da63454dc9f25f...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/1980edbcc45b17e0cdedaa88...

*bericht bewerkt door miepmiep op 21 jan 2019 21:24

@DrPhil. Daar is nog steeds hier, d.w.z. thuis. Ik hoop a.s. vrijdag te vertrekken en na tussenstop zaterdag naar Les Menuires. Sneeuw zal geen probleem zijn maar als ik meteo France moet geloven wordt het vanaf a.s. zondag elke dag sneeuw. Dat hoeft nu ook weer niet. Maar goed, dan maar sneeuw met liefst niet teveel wind want die wil nog wel eens spelbreker zijn bij het wisselen van vallei. Je hoort van me.

Hen48

En hoe is met de Caron afgelopen ?

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/6c2383ff27da63454dc9f25f...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/1980edbcc45b17e0cdedaa88...

miepmiep op 21 jan 2019 21:23

Wij skieden langs de Caron en werden naar de linkerkant geleid omdat er een heli moest landen. Daarna zagen we allemaal hulpdiensten etc klaar staan en we vroegen ons al af wat er dan aan de hand was…

Winter is coming

ik 👍 mee voor jou @Hulst op 'n toffe vakantie daar in L3V

Born to run. B.S.

@dan58. Dank, maar wordt lastig zonder de belevenissen van Freerider. Maar voor 1dag heb ik alvast een vervanger in Valtho. Vorig jaar niet geraakt door de harde wind. Dit jaar moet het lukken.

Hen48

Ah, ik dacht dat je al daar was. Excuus.

@ Hulst. Wij zitten deze week in Les Menuires. Voordat wij vertrokken gaf het weerbericht ook bijna elke dag sneeuw. Hoe dichterbij onze vertrekdatum hoe beter het weer. Waarschijnlijk alleen woensdag nog sneeuw. Het is alleen berekoud. Brrrrr.

@Annie-s. Dank voor de informatie. Dat laatste vindt mijn vrouw wat minder leuk. Maar goed, het is nog geen weekend.

Hen48

we vertrekken ook op zaterdag… Ik duim voor fantastisch weer voor u Hulst… Dan hebben wij dat ook :-)

@King-Tuur. Sinds vorig jaar geleerd dat een tussenstop inbouwen en dus op vrijdag 3/4 van de afstand afleggen niet onverstandig is. Natuurlijk afhankelijk van het weer wil het op zaterdag namiddag/avond nog weleens chaos zijn bij of in de km. naar de laatste klim. Maar goed, ik heb de tijd aan mezelf en dat is gemakkelijk praten.

Hen48

Wat betreft Val Thorens,
Iemand een idee waarom de Telecabine Cime Caron nog steeds dicht is ?
Overblijfsel van het probleem van een paar dagen geleden ?
En hoe lang het nog gaat duren ?
Zelfde vraag voor piste Chasse, iemand een idee waarom die nog dicht is ?

Er zijn medeskiers die verwarmde sokken hebben gekocht en die zijn daar zeer enthousiast over. Ik noem geen namen. 😉

Wat betreft Val Thorens,
Iemand een idee waarom de Telecabine Cime Caron nog steeds dicht is ?
Overblijfsel van het probleem van een paar dagen geleden ?
En hoe lang het nog gaat duren ?
Zelfde vraag voor piste Chasse, iemand een idee waarom die nog dicht is ?

Droopy2 op 22 jan 2019 12:39

Ik begreep dat piste chasse veel meer sneeuw nodig heeft dan andere pistes om open te gaan. Weet niet meer de precieze reden daarvan, maar volgens mij heeft skifan daar ooit wel iets over gezegd.

Wat betreft Val Thorens,
Iemand een idee waarom de Telecabine Cime Caron nog steeds dicht is ?
Overblijfsel van het probleem van een paar dagen geleden ?
En hoe lang het nog gaat duren ?
Zelfde vraag voor piste Chasse, iemand een idee waarom die nog dicht is ?

Droopy2 op 22 jan 2019 12:39

Er was een technisch mankement . En chasse was volgens mij vorig jaar ook vaak gesloten , reden weet ik niet.

Wat betreft Val Thorens,
Iemand een idee waarom de Telecabine Cime Caron nog steeds dicht is ?
Overblijfsel van het probleem van een paar dagen geleden ?
En hoe lang het nog gaat duren ?
Zelfde vraag voor piste Chasse, iemand een idee waarom die nog dicht is ?

Droopy2 op 22 jan 2019 12:39

Vandaag zat ik in de Masse 1 gondel en er zat een pisteur van Les Menuires bij. Hij vertelde dat de Cime Caron de rest van het seizoen niet meer gaat werken. Er is een probleem met de kabel en dat kan niet tussentijds gerepareerd worden…

De Chasse piste is op dit moment officieel gesloten, maar niet helemaal afgesloten met een net. Ik heb ‘m vandaag geskied en de piste ligt er verder goed bij. Alleen halverwege is een gedeelte met een paar stenen op de piste.

Cime Caron met kabelproblemen, dat kun je beter maar tijdig weten.

Hen48

Er zijn medeskiers die verwarmde sokken hebben gekocht en die zijn daar zeer enthousiast over. Ik noem geen namen. 😉

Annie-s op 22 jan 2019 12:40

Ik schaam me er niet voor hoor @Annie-s 😎
Wordt ook al een dagje ouder… 😂

Winter is coming

Plaats een reactie