Wat is jullie maximale budget voor accommodatie tijdens de wintersport?

Beetje appels met peren vergelijken als je het mij vraagt.
Ik lees niet wat er inclusief en exclusief skipas is. Daarbij is een overzicht met hoogseizoen/laagseizoen onderscheid ook wel plezierig.

Wij hebben dit jaar:
3 personen, 8 dagen Valloire, met de jaarwisseling, appartement (35m2) tegenover de lift inclusief skipas 509,- pp
3 personen, 10 dagen Konigsleiten, in de voorjaarsvakantie appartement 45m2 tegenover de lift, zonder skipas 600,- (huur appartement van vrienden)

It is an amazing world

Wij (gezin met 2 jonge tieners) gaan jaarlijks in de voorjaarsvakantie naar de Dolomieten. Kosten voor een vier persoonsappartement is dan € 500,- pw, vrij nieuw, twee slaapkamers en ruime woonkeuken. Op een Bauernhof en 10 minuten rijden naar de lift richting de Seiseralm.
Nemen sinds een aantal jaar de dolomitisuperski pas en gaan tussen de middag lekker lunchen op de pistes. Onze insteek is om zo vroeg mogelijk op de piste te staan, de wekker zetten we dan ook 's morgens 7 uur en zo lang mogelijk op de piste te blijven, het liefst tot de liften weer sluiten.

Dit jaar gaan we ook voor de 2e keer in de meivakantie naar Tignes. In dit gebied is het wat lastiger om een vergelijkbaar appartement te vinden, maar dit jaar is het ons wederom gelukt om voor rond de € 500,- in een appartement te zitten, dit keer met Pasen en dat is net iets duurder dan de 2e week vd meivakantie (vorig jaar voor € 350,- klaar). Appartement is nieuw maar eenvoudig en niet ruim (met een stapelbed van de muur en een bedbank, maar wel een goede ;-)). Ook hier is ons idee, we zijn meer op de piste dan in ons appartement. Voordeel van dit gebied is dat je wel gebruik kunt maken van het zwembad in Tignes als je een skipas koopt en dat je kunt skiën tot aan de deur.
Voor twee jaar geleden onze 2e wintersportvakantie in de meivakantie in Livigno doorgebracht. € 800,- voor appartement en 4 skipassen. Ze hebben daar aan het einde van het seizoen altijd een actie. Of dit een voordeel is voor mensen die met schoolgaande kinderen zitten, is net hoe de meivakantie valt en of je 1 of 2 weken hebt. Vorig jaar lukte het bij ons niet, vandaar een keer een uitstap naar Tignes.

*bericht bewerkt door wdj75 op 21 nov 2018 12:51

@wdj75 Volgend jaar zou ik tijdens de jaarwisseling graag in de dolomieten willen zitten.
Heb jij misschien het adres voor mij?

Of iemand anders? Een leuk adres voor een familie met achtjarige zoon, in de Dolomieten?

It is an amazing world

@wdj75 Volgend jaar zou ik tijdens de jaarwisseling graag in de dolomieten willen zitten.
Heb jij misschien het adres voor mij?

Of iemand anders? Een leuk adres voor een familie met achtjarige zoon, in de Dolomieten?

Henrike op 21 nov 2018 12:40

Wij boeken via http://www.rodehaan.it/nl/vakantie-op-de-boerderij/speciale-boerder… kun je gelijk zien wat er allemaal nog vrij is. Succes!

Probeer altijd rechtstreeks te boeken in het skigebied waar wij naar toe gaan. Ook wel eens via toeroperator maar dan met vroegboek en personeelskorting via werkgever, was zeer interessant.
Afgelopen jaren, kerst en voorjaar in Hotels gezeten ( €1500-€1600) maar gezien de prijsstijgingen en de leeftijd van junior die is qua euries een volwassenen hebben wij dit jaar met het eerst met kerst een appartement geboekt met 2 aparte slaapkamers in Gerlos, € 1100 lijkt ons ook wel leuk.
Voorjaar zitten wij in een Hotel in Livigno incl. ontbijt € 800 en dan elke avond uiteten hele week € 300
Ga vaak in januari of maart met stel vrienden skiën maar dan altijd in een Hotel voor het gemak als je beetje zoek dan rond de € 225-€300 p.p.

Groeten, Harald

Dank voor alle reacties tot dusver, erg interessant om te lezen allemaal! Ben benieuwd naar meer!

Mr. Slow

Ik probeer altijd onder de €50 - 100 pppn te zitten. Echter reis ik altijd alleen. Dus dat lukt in Zermatt mijn favoriete gebied bijna niet.
Maar in Westendorf zat ik vorig jaar met ski in ski out voor €42 pppn
Dit jaar net voor kerst wel in Saas Fee een relatief goedkoop plekje kunnen vinden voor 70 euro. Volgende week naar Zermatt en met ontbijt zit ik net over de 100.
Dit zijn of hotels of bed and breakfasts. Altijd op echte loopafstand van de lift en of piste.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Wij boeken altijd buiten het seizoen (midden Januari en half maart) om een appartement voor rond de 500 euro voor 2 personen. Dit in de regio Solden en het Zillertall. Zitten wel meestal iets buiten het gebied maar letten wel op goede skibus verbinding.

*bericht bewerkt door ruudsan op 21 nov 2018 18:57

Boek altijd via booking.com en ben dan 500euro kwijt voor een appartement met 2 personen imcl omtbijt, 7 nachten in het centrum van Westendorf.
Dit is net buiten de schoolvakanties (voor 2019 begin februari)

*bericht bewerkt door Erik85 op 21 nov 2018 19:19

Dit jaar een kamer met ontbijt geregeld voor € 250 per persoon in Altenmarkt ik Pongau
3 km van de piste, maar Flachau vond ik niets voor die prijs
Via Facebook gevonden

Hier hebben we afgelopen jaar een appartement in een klein gebied gevonden onder de 20 euro pp per nacht op 200 meter van de lift… ideaal, 2 douches, keuken, goede bedden…
Hiervoor hebben we ook wel eens 500 betaald voor een klein appartement met afgeragde slaapbank of 600 voor een appartement 20 minuten rijden van de piste… na vorig jaar maar meteen de boeking voor volgend jaar geboekt…

Vergeet er niet bij te vermelden voor hoeveel personen dat was @Miel. Ik ben benieuwd!

Mr. Slow

Vergeet er niet bij te vermelden voor hoeveel personen dat was @Miel. Ik ben benieuwd!

Quick op 21 nov 2018 20:39

4 personen (2 volwassenen en 2 kids). Die in Frankrijk (aftands en afgetrapt) was voor 2 personen…

*bericht bewerkt door Miel op 21 nov 2018 21:16

Als het echt een goed spulletje is voor 20 euro per nacht, dan zou ik gelijk een maand of 2 boeken. 😁

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wij doen meest een vrijblijvende aanvraag via vvv. Maar ook wel via booking , of even aanschrijven via mail, als ik wat interessants vind van google Maps. Tour operators gebruiken we zelden .

Al heel wat acco’s gezien , maar eigenlijk nooit tegen gevallen .

Vaak appartement, vanwege de ruimte om vooral s’avonds nog lekker ff te bankhangen . Nooit super de luxe , maar ook zeker geen oude meuk . Skibus of lift moet in de buurt zijn , en een bed bank accepteren we niet . Studio met goed bed en zithoekje is geen probleem .

Wij gaan altijd met 2 personen , en zitten meest tussen de 450 en 600 euro per appartement voor een week inc tax en schoonmaak.
Altijd oostenrijk .
Soms krijg je ook wel eens een mooie deal met skipas aangeboden .

Wij gaan altijd buiten vakanties om in januari en maart, en in grotere bekende gebieden , als kitzbuhler alpen , zillertal , ski amade , montafon , etc .

We letten zeker een beetje op prijs aangezien we graag 2 of 3x in het seizoen gaan .
Blijft toch een prijzige hobby …

Acco’s en skipassen worden zeker rap duurder!

*bericht bewerkt door Eisbeer op 21 nov 2018 20:57

Wij zijn met 4 volwassenen op twee hotelkamers hp eind januari. Hotel halverwege de piste 74 op de seiser alm val-gardena. Kosten 108. - pppn en bij vertrek moet je eigenlijk het vorgende jaar reserveren anders zit het vol .

Hotel in Tignes op max. 200m van de pistes; 7 nachten in half-pension tussen de 900-1100€ incl. skipass.

Hoeveel personen @BaY? Periode?

*bericht bewerkt door Quick op 21 nov 2018 21:17

Mr. Slow

Die prijs van +/- 1000 euro is per persoon. Periode is vaak eerste week februari (net voor de schoolvakanties in frankrijk)
Meestal zijn we met 2 in een kamer.

Als het echt een goed spulletje is voor 20 euro per nacht, dan zou ik gelijk een maand of 2 boeken. 😁

Shane op 21 nov 2018 20:47

ja, alleen is er ook een werkgever die een mening heeft helaas…

Dus @Shane komt 2 mnd bij mij logeren :D wel met 11 personen komen dan. ;)

Dienten Die Alte schule

Eind januari zit ik samen met 3 vrienden met z’n allen hutje-mutje op 1 kamer met 2 stapelbedden in een berghut bij een Mittelstation, dus aan de piste en naast de lift in een groot skigebied in Vorarlberg, Oostenrijk. Dit voor 55 euro per persoon per nacht met halfpension, exclusief de skipas. Goede locatie, basic accommodatie dus.

In de voorjaarsvakantie ga ik met man en 2 grote tieners naar een ander dal in Vorarlberg, waar we een leuk houten chalet huren voor 80 euro per nacht. Vanaf die plek gaan we skihoppen naar diverse skigebieden op 10 - 25 minuten rijden. Zelf koken, zelf ontbijt maken, skipas niet inclusief. Maar gelukkig niemand op een slaapbank. Wel WiFi, een oven en een afwasmachine. Alleen een lekkere bank om in onderuit te zakken ontbreekt. Dat hebben die Oostenrijkers helaas nog niet begrepen, dat een hele avond rechtop op een stoel zitten na een dag sporten niet voor iedereen even fijn is.

Wij zitten meestal tussen de 250 - 280 euro p.p.p.w. voor alleen een appartement (met 9 personen) in de drukke hoogseizoen weken (2de week Kerst of voorjaarsvakantie/carnavalsvakantie) bij de populaire skigebieden (denk aan SFL, Sölden, Gerlos, La Plagne, L3V etc.).

*bericht bewerkt door Chonn op 21 nov 2018 22:47

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Chonn ik mag hopen dat die prijzen per week per persoon zijn, en niet per nacht per persoon? Anders kom ik op 15.750 euro per week voor alleen accommodatie voor 9 personen…

EDIT: laat maar, die prijs is dan natuurlijk voor 9 personen per nacht… dus totaal 1.750 euro.

*bericht bewerkt door Quick op 21 nov 2018 22:12

Mr. Slow

2018/voorjaarsvakantie: €1.368 per week, alleen appartement incl. schoonmaak, in Zillertal op 5 min.lopen van de lift. Wij waren met 4 volwassenen en 2 kinderen. Wij hadden 5 slaapkamers, gebruikten er 3. Alle slaapkamers hadden ook nog een douche en wastafel. Er was nog een aparte badkamer met toilet. Er was ook een apart toilet en een kamer met een kleine infrarood-sauna.
Gemiddeld is dit € 32,58 pppn in de voorjaarsvakantie bij de lift. Ik vond dat wel een goeie deal!

Bij mij is het afhankelijk van het gezelschap.
Indien ik met vrienden reis kijken we graag naar een appartement, dicht bij de piste, in een leuk skigebied met apres ski. Dit jaar zitten we begin februari naast de lift in Serfaus voor 350 euro per persoon voor de hele week (excl. skipas, o.b.v. logies).

Indien ik met mijn vriendin reis, zoek ik een hotel met halfpension en skipas buiten de schoolvakanties. Meestal rond de 750/800 p.p. (verblijf, halfpension & skipas).

Jeetje wat een bedragen soms!
Omdat onze kinderen gewoon als volwassenen meetellen, loont het een beetje te zoeken. Meestal komen we uit bij een pakket-reis met appartement èn skipassen. Vorig jaar (buiten seizoen) een week eind januari in Val Cenis voor 870 euro met 4 personen. Redelijk basic appartement. Volwaardige apparte slaapkamer en slaapnis (met deur). Aan de piste (ski-in/out). Ongeveer 220 euro pp dus.
Dit jaar bijna te laat met boeken. Wilde weer naar Val Cenis maar zijn nu gebonden aan de krokusweek. Uiteindelijk via AirBNB een leuk appartement gevonden met 2 slaapkamers en veel ruimte, vlakbij de pistes. 950 per week. Skipassen kosten 700. Totaal dus ruim 400 pp voor een week incl skipas in het hoogseizoen.

Ook nog trip naar Winterberg geregeld. Eerst Landal bekeken voor 10personen. 3 nachten eind januari kosten 1500. Mij iets te gortig aangezien hetzelfde app 2 jaar geleden begin dec (oké buiten seizoen) 450 euro kostte. Verder gekeken en wederom via Airbnb een 14 persoons app. Gevonden voor iets onder de 800 voor 3 nachten. 5 slaapkamers 2 woonkamers, modern basic ingericht. We gaan voorlopig met 9 man. Wellicht nog wat vrienden er bij. Nu al weer zin in!

*bericht bewerkt door G11ling op 21 nov 2018 22:31

Dus @Shane komt 2 mnd bij mij logeren :D wel met 11 personen komen dan. ;)

Elly3 op 21 nov 2018 21:38

Nou, ik bedoelde meer 2, misschien 3 maanden huren en dan af en toe een weekje en/of weekendje gaan 😀. Als ik kijk naar ons directe gezelschapje (meestal haken er meer aan) van 6 volwassenen en inmiddels 4 kinderen onder de 5, geven we toch al snel tussen de 4000 en 6000 euro uit voor een week verblijf. En als we twee keer gaan dus het dubbele. Het lastige is vaak dat we tenminste allemaal een eigen badkamer en toilet willen en aparte slaapkamers voor de kids. Maar ik zou wel eens een jaartje een leuk stekkie willen huren ja 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Chonn ik mag hopen dat die prijzen per week per persoon zijn, en niet per nacht per persoon? Anders kom ik op 15.750 euro per week voor alleen accommodatie voor 9 personen…

EDIT: laat maar, die prijs is dan natuurlijk voor 9 personen per nacht… dus totaal 1.750 euro.

Quick op 21 nov 2018 22:05

Had inderdaad moeten zijn p.p.p.w :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Chonn ik mag hopen dat die prijzen per week per persoon zijn, en niet per nacht per persoon? Anders kom ik op 15.750 euro per week voor alleen accommodatie voor 9 personen…

EDIT: laat maar, die prijs is dan natuurlijk voor 9 personen per nacht… dus totaal 1.750 euro.

Quick op 21 nov 2018 22:05

@Quick, had inderdaad moeten zijn p.p.p.w :-)

Chonn op 21 nov 2018 22:49
Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Plaats een reactie