Wintersport Zwitserland 5 t/m 12 januari

Hallo wintersporters!

Join us😃
Van 5 t/m 12 januari gaan wij, twee tennismaten, naar het ski-gebied Grindelwald-Wengen. De kenners onder jullie weten dit een top wintersport gebied is in Zwitserland! Omdat wij met zijn tweeën (let op niet gay) zijn vinden we het gezellig als er nog wat meer mensen zijn die zich bij ons aansluiten.

Wij zijn:

  • een skiĂ«r (46) met 15 jaar ervaring, voor wie elke piste een ‘piece of cake’ is!
  • een boarder (41) met louter indoor-ervaring (SnowWorld Landgraaf/Zoetermeer) voor wie deze reis op de bucket-list staat;-)

Er zijn diverse aprĂšs ski mogelijkheden in Grindelwald-Wengen, waar we graag gebruik van maken.
We staan dus niet als eerste bij de lift in de ochtend, maar laat wordt het ook zeker niet. Gezelligheid staat voorop:)

  • Prijs tussen de 750 en 1000 incl. vervoer, skipas, drankje, hapje & hotel.

Mocht je interesse hebben laat het even weten.

Auf Wiedersehen!

Ben

null

Dat gaat een flinke omschakeling worden voor de boarder! Have fun in ieder geval.

Omdat wij met zijn tweeën (let op niet gay) zijn

Fun op 24 nov 2018 10:59

Goed dat je dat nog even duidelijk maakt, want ik denk inderdaad altijd bij twee mannen die samen op wintersport gaan, dat ze homoseksueel zijn. Ik zou dan ook nooit met twee homo’s op vakantie gaan, omdat ik bang ben dat ik dan zelf ook homo wordt.

*bericht bewerkt door sterko op 24 nov 2018 16:42

Annoying skiers since 2003

Hoeveel indoor ervaring heb je? Lijkt me wel een enorm niveauverschil.

Dank jullie wel allemaal voor jullie snelle reacties, top!
@Tiny-M en @DrPhil Bij SnowWorld in Landgraaf is het me tot nu toe gelukkig gelukt om overeind te blijven, ook in het steile beginstuk v/d speciale slope voor gevorderden:-) Mijn eerste runs op de echte piste zal ik so wie so zo voorzichtig mogelijk afdalen. Bij SnowWorld heb ik iig al geleerd hoe te remmen en dat ik voortdurend goed in de gaten moet houden wat er om me heen gebeurt. Ik zie het niet zitten om als een grote sneeuwbal omlaag te rollen;-)

De slopes in Grindelwald-Wengen ter hoogte v/d zgn ‘Kleine Scheidegg’ zijn niet zo steil, zo leid ik af uit onderstaande video:

Ik hoop aan het eind v/d week de legendarische en spectaculaire Lauberhorn Rennen te kunnen afdalen, een van de klassieke FIS wedstrijden en een van de beroemdste ter wereld. Maar de wintersport pret is en blijft het belangrijkste, dus ik ga geen extra risico’s nemen.
@sterko Graag gedaan.
Voor jouw beeld: mijn maat had bij de sauna een dame ontmoet die met ons mee wilde gaan, samen met een vriendin, en zij hadden ook al een kamer in ons hotel geboekt. Maar die vriendin kreeg even later toch floep en toen haakten ze allebei af. We hadden elkaar nog niet ontmoet, dat vermeld ik er wel even bij. Wij zijn een gezellig en straight reisgezelschap, dat is het enige wat ik hiermee wil aangeven.

Is iemand van jullie eerder in dit gebied geweest? Ik ken het alleen van eerdere vakanties. Dat waren allemaal zomer en herfst vakanties, vandaar


Enneh, Fun, wat is “floep” ??? Veel plezier in ieder geval, weer een potentiĂ«le verslaafde erbij volgens mij 😉

Edwin van Riel

Is iemand van jullie eerder in dit gebied geweest? Ik ken het alleen van eerdere vakanties. Dat waren allemaal zomer en herfst vakanties, vandaar


Fun op 24 nov 2018 18:13

Ja, zowel zomer als winter. Blijft een prachtgebied en staat medio maart weer op de planning.

Rob

Sterko was duidelijk sarcastisch
 dat hoef je er echt niet bij te vermelden. Voor wat betreft die video, die is grotendeels opgenomen in Grindelwald-First, grofweg het gehele middengedeelte. Het gebied bevat zeker niet veelal vrij vlakke pistes. Ik ken het gebied op mijn duimpje, maar er zijn genoeg pistes waar ik een beginner niet zo snel naar beneden zou sturen.

Wat is inderdaad floep?
Evengoed veel plezier. Specifieke vragen hoor ik wel.

Mr. Slow

Dank opnieuw voor jullie reacties!
@evr66/Edwin en @ Quick het woord ‘floep’ behoeft enige toelichting begrijp ik, geen probleem. Ik ben geboren en getogen Limburger; ik woon pas sinds 2010 in het midden van het land; soms gebruik ik Limburgse woorden, omdat ik die vaker gehoord heb. “Floep hebben” betekent in het (Zuid-)Limburgse dialect ‘koudwatervrees hebben’ ofwel": een (overdreven) terughoudendheid bij het beginnen met iets nieuws.

@ RCGrootveld en @Quick Leuk dat jullie ook fan zijn van de Jungfrau-regio! Inderdaad een prachtgebied:) Afgelopen zomer was ik in dit gebied een weekje gaan kamperen met dezelfde tennismaat als waar ik nu mee op wintersport ga. Mijn maat kwam er toen voor het eerst en vond het zeer indrukwekkend. Het was ook zijn voorstel om hier met wintersport te gaan.

Het gebied ligt behoorlijk hoog, dat komt de kwaliteit v/d sneeuw (poedersneeuw) wel ten goede denk ik?

Ik wil niet flauw klinken, maar het niveauverschil tussen jullie lijkt wel heel groot. Hoe zien jullie dat?

Over het algemeen genoeg sneeuw en bijna alle pistes zijn ook kunstmatig besneeuwbaar. Zeker boven de middenstations (Bort, Holenstein, Brandegg, Wengernalp) gewoon goede sneeuwkwaliteit. Daaronder kan het wel eens minder zijn, maar dat zal begin januari vanwege de laagstaande zon wel meevallen. Er zijn in ieder geval gebieden in de Alpen die sneeuwzekerder zijn


In welk dorp verblijven jullie precies?

Ook wel benieuwd naar je antwoord op de vraag van DrPhil, want dat lijkt mij ook wel


*bericht bewerkt door Quick op 24 nov 2018 21:37

Mr. Slow

@DrPhil voor ons is het geen issue. We gaan wat betreft de afdalingen elk onze eigen weg. Niet alleen vanwege het niveauverschil, maar ook omdat hij skieër is en ik boarder en hij regelmatig een sigaretje opsteekt en ik niet. Ontbijten, lunchen, biertje tussendoor en avondprogramma doen we wel samen, dat is gwn een kwestie van tijd/plek afspreken.

@ Quick we gaan het zien wat de sneeuwkwaliteit betreft, ik ben benieuwd!
Wij verblijven in Grindelwald, hotel Alpenblick om precies te zijn. Tot 5 december kan ik de boeking annuleren, maar dat gaat zeker niet gebeuren;-)

Gewoon lekker gaan ervaren, instelling lijkt me dik in orde!

Edwin van Riel

@ RCGrootveld en @Quick Leuk dat jullie ook fan zijn van de Jungfrau-regio! Inderdaad een prachtgebied:) Afgelopen zomer was ik in dit gebied een weekje gaan kamperen met dezelfde tennismaat als waar ik nu mee op wintersport ga. Mijn maat kwam er toen voor het eerst en vond het zeer indrukwekkend. Het was ook zijn voorstel om hier met wintersport te gaan.

Het gebied ligt behoorlijk hoog, dat komt de kwaliteit v/d sneeuw (poedersneeuw) wel ten goede denk ik?

Fun op 24 nov 2018 20:40

Nou 
 hoog 
 in vind 2100 en een beetje niet echt hoog, maar de sneeuw is iha goed.
Wij zitten er met enige regelmaat medio maart en hebben het al een paar keer meegemaakt dat je tot aan Grund kon skiën.
First wordt dan vaak al wat minder.

Tip voor de zomer: Eigertrail lopen


Rob

Wat een onzin weer zeg, Grootveld. In alle deelgebieden reiken de hoogste liften (een stuk) hoger dan ‘2100 en een beetje’.

Grindelwald First: Oberjoch 2501m.
Wengen-MĂ€nnlichen: Eigernordwand, LĂ€ger, Honegg en Lauberhorn al tot boven de 2300m.
Schilthorn: 2970m.

Mr. Slow

Wat een onzin weer zeg, Grootveld. In alle deelgebieden reiken de hoogste liften (een stuk) hoger dan ‘2100 en een beetje’.

Grindelwald First: Oberjoch 2501m.
Wengen-MĂ€nnlichen: Eigernordwand, LĂ€ger, Honegg en Lauberhorn al tot boven de 2300m.
Schilthorn: 2970m.

Quick op 25 nov 2018 00:00

Maar of je een beginnende snowboarder de Schilthorn op moet jagen is natuurlijk weer wat anders ;-)

Ik heb een avatar geĂŒpload, maar hij verschijnt niet bij mijn eerdere berichten.

FF testen of hij wel zichtbaar is bij dit nieuwe bericht.

Wat een onzin weer zeg, Grootveld. In alle deelgebieden reiken de hoogste liften (een stuk) hoger dan ‘2100 en een beetje’.

Grindelwald First: Oberjoch 2501m.
Wengen-MĂ€nnlichen: Eigernordwand, LĂ€ger, Honegg en Lauberhorn al tot boven de 2300m.
Schilthorn: 2970m.

Quick op 25 nov 2018 00:00

Tja, dan heb je duidelijk een andere ‘betekenis’ van ‘de hoogte’ van een skigebied als ik.
Ik kijk nl naar de overall hoogte, niet naar die 3 uitschieters 


Maar omdat nu direct al onzin te bestempelen 


Rob

Plaats een reactie