Interessepeiling Dolomieten-trip seizoen 2019-2020

Toch ingevuld omdat het idee erg goed is, maar verder dan een half jaar vooruit plannen doe ik eigenlijk nooit dus pin me er niet op vast…

@GiGi: Kan je rij 1 en 2 ook titels blokkeren zodat die altijd in beeld blijven? Op mijn (kleine) laptopscherm verdwijnen ze bovenin beeld…

Kan aan mij liggen, maar ik fantaseer zo dat we met zulke grote getalen zijn dat we een compleet dorpje afhuren, incl. de lokale services zoals het bakkertje, taxi-pendeldienst en dat zelfs de vrijdagavondmis in het buurtkapelletje opgedragen wordt aan wintersport.be/nl
Een soort Ololaj, maar dan in de Dolomiten… en voor een week… :D

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Toch ingevuld omdat het idee erg goed is, maar verder dan een half jaar vooruit plannen doe ik eigenlijk nooit dus pin me er niet op vast…

@GiGi: Kan je rij 1 en 2 ook titels blokkeren zodat die altijd in beeld blijven? Op mijn (kleine) laptopscherm verdwijnen ze bovenin beeld…

Ferdinand op 28 nov 2018 21:36

Titels staan vast. En we pinnen je nergens op vast hoor. Het is een interessepeiling, die hopelijk leidt tot een goed beeld van welke week het beste zou uitkomen. Meer niet.

28 namen op de lijst der geïnteresseerden inmiddels. Als we alle “ja”'s en “nee”'s tegen elkaar afzetten, lijken weken 11 (7-14 maart 2020) en week 13 (21-28 maart 2020) de grote kanshebbers.

30 namen + 2 met 2 personen maakt inmiddels 32 mensen ;-)

Nog een paar mensen erbij en jullie kunnen bijna een eigen bus gaan huren😁

*bericht bewerkt door niekniek op 06 dec 2018 20:44

@R_Dolomieten je moet nog wel even invullen in welke weken je wil/kan (of maakt het je niets uit?)…

Mezelf toegevoegd. Wellicht een leuke manier om de Dolomieten te ontdekken.

Inmiddels ingevuld Gigi.
Mijn ouders willen in 2020 met gezin en kleinkinderen gaat skiën in Italie om hun 40 jaar huwelijk te vieren. Wanneer dit concreet wordt qua datum is nog maar de vraag. Waarschijnlijk later dat de opgestelde deadline voor dit idee. Toch heb ik mijzelf opgegeven qua interesse voor dit idee en dan maar zien hoe alles gaat verlopen.

Inmiddels ingevuld Gigi.
Mijn ouders willen in 2020 met gezin en kleinkinderen gaat skiën in Italie om hun 40 jaar huwelijk te vieren. Wanneer dit concreet wordt qua datum is nog maar de vraag. Waarschijnlijk later dat de opgestelde deadline voor dit idee. Toch heb ik mijzelf opgegeven qua interesse voor dit idee en dan maar zien hoe alles gaat verlopen.

Excuus het is 2e keer geplaatst nu en deze kan worden verwijderd…

*bericht bewerkt door R_Dolomieten op 23 dec 2018 16:00

Ingevuld (met veel misschiens omdat het er allemaal vanafhangt wanneer ik met de familie weg zal kunnen naar de bergen)

Glide on!

Op 1 april zet ik de interesselijst dicht. Dat gaan we ons maar eens buigen over het plannen van welke week en vervolgens welke standplaats.

Nog 1 week om je interesse aan te geven. Niet dat je daarna niet meer aan kan sluiten, maar dan wordt je voorkeur nog meegenomen in het bepalen van de week en de standplaats.

Ik weet niet meer of ik hem ingevuld heb, maar ben geïnteresseerd in de 2e periode (eind maart) omdat er dan wat meer tijd zit tussen Carnavals skivakantie (vanaf zat. 22/2) en deze trip zit ivm vrij nemen op werk.

Ik heb de gewenst week niet ingevuld. Dat is nog zo ver weg, maakt dan toch niet uit welke week je vrij neemt.

Ik heb mijn voorkeursgebieden toch maar eens aangepast.
Zou als keuze ook San Martino erbij kunnen? (of laten we dat onder Moena-Predazzo vallen vanwege bereikbaarheid?)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Laten we dat laatste maar doen

Hehe, het duurde even omdat ik zat te puzzelen op wie, wat, waar komende winter, maar ik heb hem ook eindelijk ingevuld :-)

Je stond al in de lijst; ik ben zo vrij geweest om alle informatie van je te combineren in één regel.

Dat was dan vast van die eerdere poging die ik had gedaan het in te vullen. Dank GiGi!

Sheet toch ook maar even ingevuld, na de fantastische week vorige week vanuit Moena… Geen idee hoe het volgend jaar gaat, maar interesse is er zeker, mochten mijn vrienden onverhoopt toch afhaken… ;)

De interesse-sheet is ingevuld door 47 personen, en namens 50 personen. Ik heb al die gegevens geanalyseerd en kan het volgende constateren

De volgende weken hebben verreweg de meeste stemmen:
Week 5 (25 januari t/m 1 februari 2020)
Week 6 (1 t/m 8 februari 2020)
Week 12 (7 t/m 14 maart 2020)
Week 13 (14 t/m 21 maart 2020)
Week 14 (21 t/m 28 maart 2020)

Als we de afweging maken januari (/begin februari) vs maart, dan zijn er een paar overwegingen. Het weer is daarin de belangrijkste (skizekerheid, drukte, prijs e.d. zijn niet heel verschillend in die twee maanden). Puur vanuit mijzelf beschouwd (als ‘Gathermaster’ ook niet onbelangrijk, denk ik): in maart heb ik al veel andere (freeride)plannen. Januari komt mijzelf dus beter uit. Maar er zijn genoeg andere goede argumenten die niets met mijzelf te maken hebben om voor de ene of de andere periode te kiezen.

Voor de skizekerheid zit je in de Dolomieten sowieso goed. De regio mag dan niet het meeste natuursneeuw krijgen; de pistes liggen er altijd perfect bij. Zelfs in dramatische periodes qua natuursneeuw is in de Dolomieten nog een groot deel van de pistes open (met behulp van kunstsneeuw). In januari en maart is dat niet heel verschillend. In maart is er wel een grotere kans op pap en buckels, omdat de gemiddelde minimale en maximale temperatuur een paar graden hoger ligt dan in januari. Ook het aantal dagen met zon ligt in januari gunstiger (hoger) dan in maart, dus de kans op Kaiserwetter is in januari groter dan in maart. Eventuele natuursneeuw die wél valt heeft met de lagere temperaturen in januari ook een grotere kans om te blijven liggen en het landschap en de dorpen sfeervol wit te kleuren. Allemaal redenen om voor januari te kiezen.

Bron voor weerdata: https://www.meteoblue.com/nl/weer/voorspelling/modelclimate/…

In januari en begin februari zijn er twee weken die veel voorstanders hebben. Week 5 ligt echter verder van andere vakanties af dan week 6 (met name de krokusvakantie, beginnend in week 8).

Wat mij betreft beslissen we daarom dat deze Dolomieten-week plaats zal vinden in

WEEK 5 - 25 JANUARI T/M 1 FEBRUARI 2020.

Maar waar gaan we dan heen?
Eerder in dit topic heb ik wat opties geplaatst, te weten Noord, Sella Ronda of Zuid. In de sheet kon je ook een voorkeur aangeven (een eerste, tweede en derde keus) voor een locatie/standplaats. Uit die analyse is een zeer duidelijk beeld naar voren gekomen.
Verreweg het vaakst is geen voorkeur aangegeven of ‘maakt niet uit’ (wat op hetzelfde neerkomt wat mij betreft). Daarna is als eerste keus Sella Ronda het vaakst genoemd en vervolgens Val di Fassa. Als tweede keus is Sella Ronda vaak genoemd en daarna Arabba. Als derde keus is bijna niks genoemd, maar een paar keer Val di Fassa.
Om recht te kunnen doen aan de meest genoemde voorkeuren, kunnen we het beste als standplaats kiezen….

CANAZEI.

Dat geeft direct toegang tot de Sella Ronda (en via de Sella Ronda ben je in een uurtje skiën in Arabba of Val Gardena en ook zo in Alta Badia), maar je kan ook binnen 5 minuten rijden in de lift zitten naar Pozza di Fassa. Met bus of auto ben je vanuit Canazei ook binnen een half uurtje in Carezza, Skicenter Latemar, Vigo di Fassa, Alpe Lusia of Passo San Pellegrino.
Bijkomend voordeel van Canazei is dat er veel accommodaties te vinden zijn, van alle soorten en in alle prijsklassen. Pakketreizen van Sunweb, luxe hotels, kleine particulier verhuurde Airbnb’s… voor ieder wat wils. Er gaan zelfs busreizen naar Canazei (via Bizztravel/Sunweb, maar ook los te boeken bus-retours via bijvoorbeeld interbus.nu). En in Val di Fassa – het dorp waar Canazei in ligt – is een netwerk van skibussen.

Mijn voorstel is dus:

WEEK 5 – 25 JANUARI T/M 1 FEBRUARI 2020
CANAZEI, TRENTINO-ZUID-TIROL, 1465 M BOVEN ZEENIVEAU

Als zondag a.s. (7 april) nog niet de pleuris is uitgebroken (lees: met grote meerderheid dit voorstel wordt verworpen, met protestacties in een stad die er een beetje toe doet), ga ik ervan uit dat het deze datum en standplaats wordt. Ik zal dan een apart topic openen voor vragen, informatiedeling, etc.

Volgens mij hele logische conclusies, al kan je in januari met verse sneeuw natuurlijk ook prima buckels hebben ;) en viel het vorige week, op 1 dag op zuidhellingen na, natuurlijk erg mee, terwijl het echt wel warm was. Maar eerlijk gezegd, als ik de keus had was de voorgestelde week ook erg logisch, ik denk dat de kans op een winters plaatje ech veeel groter is inderdaad.

Ik denk ook dat Canazei een topkeuze is. Dicht bij de SR en al die vette gebiedjes in het zuiden zijn ook prima te doen!

Ik denk dat ik er alleen in de week van 14 maart zal zijn, maar blijf zeker graag meelezen en wie weet wat er nog mogelijk gaat zijn…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik ga niet mee, maar heb wel redelijk wat ervaring in het organiseren van dit soort trips. Ik wil je één tip meegeven: zorg voor een forse, niet-refundable aanbetaling van bijvoorbeeld 200 euro per persoon. Doe je dit niet, dan heb je straks een acco geboekt en haakt de één na de ander af waardoor de rest met enorme extra kosten blijft zitten. Ik ben helaas door schade en schande wijs geworden en dit systeem werkt echt goed. Voor de trip die dit jaar heb georganiseerd heb ik de drempel zelfs nog hoger gelegd (500 euro aanbetalen).

*bericht bewerkt door havana op 01 apr 2019 07:58

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Mijn stem voor bovenstaand voorstel heb je. Nu hopen dat ik op mijn werk “verkocht” krijg dat ik van 25/1-1/2 én van 22/2-28/2 (Carnavalsvakantie-Pila e.o.) vrij wil hebben 😬

@Havana het wordt geen groepsreis. Iedereen mag met zijn eigen gezelschap accommodatie regelen die voldoet aan zijn wensen. Ik doe dat hooguit voor het groepje van 4-6 personen met wie ik zelf ga.
Op de piste en 's avonds kan er van alles geregeld en gecoördineerd worden voor een gezellig samenzijn. Verder zal ik (vast niet alleen) eenieder die dat vraagt van informatie voorzien.
Ik ga geen (financieel) risico lopen in elk geval. En met 30 man een hotel afhuren vind ik qua vakantie-format een verschrikking, dus ook dat gaan we niet doen.
Zondag een nieuw topic waarin ik het concept nog eens uitleg.

*bericht bewerkt door GiGi op 01 apr 2019 09:12

@Gigi

Prachtig samengevat en goed uitgewerkt.💪
Luisteren naar 't volk, samenvatten, voorstellen doen en knopen doorhakken…indien we zulk 'n regeringsleiders hadden hier zouden er géén gele hesjes op straat zijn.😉
Ik houd me alleszins beschikbaar , alléén moet ik hier thuis nog eerst “volksraadpleging” houden.

Born to run. B.S.

Goed bezig @Gigi (gaat mij niet lukken, probeer rond die tijd een weekje in Davos te zitten ;) )

Edwin van Riel

Goed plan @Gigi! Ik ga dit topic met heel veel interesse volgen. 😊

Dit is het tegenovergestelde van de pleuris. Ik heb het andere topic vast geopend: https://www.wintersport.nl/forum/topic/467916

hallo beste mensen,
ik probeer de sheet in te vullen, maar dat lukt mij niet.
wat doe ik verkeerd?
ik kan alleen week 11 :-)

gr Jeroen

Plaats een reactie