Boete in Duitsland: enkel betalen of ook die

hele papierwinkel invullen en opsturen?

Beetje te snel gereden vorige maand en moet nu de Duitse staat 20 hele eurootjes.😯

Sturen ze dus een berg papier voor in het Frans en Duits, blijkbaar zijn ze vergeten dat onze 3e taal het Nederlands is. 🙄

Weet er iemand of ik die documenten nog moet invullen en versturen als ik gewoon betaal?
Ik betwist dit natuurlijk niet maar al die administratie hoeft nu ook weer niet.

Btw, niet in je neus peuteren in D, ze flitsen je van voren. 🙃

Bla, bla, bla.

Ik heb een keer gewoon dat bedrag betaald. Nooit meer wat van gehoord. Volgens mij zijn die formulieren alleen voor als je smoes is dat je zelf niet reed (dan kan je opschrijven wie dan wel de rekening moet krijgen).

Gewoon betalen en verder niets doen.

Edwin van Riel

gewoon schuiven, mochten ze je in de nabije toekomst pakken en er staat nog een schuld open kom je er niet met alleen een bratwurst vanaf.

*bericht bewerkt door Droopy-d op 27 nov 2018 17:00

don't count the days, make the days count !

Billig 😁
Check de papierwinkel even wat er op staat maar volgens mij volstaat betalen inderdaad.

Check de papierwinkel even wat er op staat maar volgens mij volstaat betalen inderdaad.

Hessel op 27 nov 2018 17:04

Al dat vertalen. 😛
Ik vraag het liever hier, kan ik iemand anders de schuld geven als het niet klopt. 😈

Thx voor de antwoorden. 😉👍

Bla, bla, bla.

Een paar collega’s hebben juist op de formulieren ingevuld, dat ze enkel Nederlands kunnen in het Nederlands en die opgestuurd. Vervolgens hebben ze een formulier in het engels gekregen. Deze weer ingevuld enkel Nederland te kunnen lezen. Terug gestuurd. En daarna was de boete kwijt. En hebben ze er nooit meer wat van gehoord.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik krijg de bekeuringen altijd ook in het Nederlands. Misschien is dat omdat ze mij inmiddels kennen ;)

Edit: Nee, toch niet. Alleen de grote bekeuringen en die ene keer dat ze mij vriendelijk vroegen of ik mijn rijbewijs naar ze op wilde sturen, omdat ze die een maand van mij wilde lenen, zijn ook in het Nederlands. De kleine bekeringen, zoals deze van € 20,00 zijn niet in het Nederlands.

*bericht bewerkt door sterko op 27 nov 2018 19:31

Annoying skiers since 2003

Gewoon betalen 👏
Is toch al niet duur en je krijgt er meestal nog een foto van jezelf gratis bij.
Zo besef weer dat we in Nederland veel te veel betalen.

@Birdheart zo ken ik sommige Nederlanders weer 😧

Op grond van Europees recht heeft een verdachte het recht in een voor hem begrijpelijke taal kennis te nemen van het strafbare feit.

Gewoon betalen 👏
Is toch al niet duur en je krijgt er meestal nog een foto van jezelf gratis bij.

Hooykaas op 27 nov 2018 19:33

Hadden ze wel kunnen wachten tot die vinger uit mijn neus was. 😜

Bla, bla, bla.

Op grond van Europees recht heeft een verdachte het recht in een voor hem begrijpelijke taal kennis te nemen van het strafbare feit.

DrPhil op 27 nov 2018 19:40

Is 2 van de 3 lands-talen niet voldoende? 🤔

Bla, bla, bla.

@Birdheart zo ken ik sommige Nederlanders weer 😧

Hooykaas op 27 nov 2018 19:38

@Hooykaas wie zegt dat het een Nederlandse collega was? In dit geval was het toch echt een zuiderbuur van de Hollandertjes die dit deed. En de rest die erbij hoorde deed vervolgens mee

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Op grond van Europees recht heeft een verdachte het recht in een voor hem begrijpelijke taal kennis te nemen van het strafbare feit.

DrPhil op 27 nov 2018 19:40

Is 2 van de 3 lands-talen niet voldoende? 🤔

bartvwg op 27 nov 2018 19:44

@Bartvwg wie zegt dat jij als belg alle talen spreekt in jouw land?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Op grond van Europees recht heeft een verdachte het recht in een voor hem begrijpelijke taal kennis te nemen van het strafbare feit.

DrPhil op 27 nov 2018 19:40

Is 2 van de 3 lands-talen niet voldoende? 🤔

bartvwg op 27 nov 2018 19:44

Als die 2 talen voor jou niet begrijpelijk zijn, lijkt mij dat niet voldoende.

Annoying skiers since 2003

@Birdheart

Wij zijn in B. wel gratis naar school geweest hé en niet “voor niets”. 😉

Born to run. B.S.

@bartvwg gewoon gas geven en niet vergeten het masker van Angela Merkel op te zetten voor de foto.👍

@Dan58 geldt dat ook voor Hollandse kaaskoppen die zich hebben geneutraliseerd tot belg

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Neutraliseren tot Belg? Dat is taalkundig en semantisch een interessante uitspraak. Kan ik een hele avond op broeden.

*bericht bewerkt door GiGi op 27 nov 2018 20:11

Birdheart heeft de klok weer eens horen luiden…

Mr. Slow

is neutraliseren hetzelfde als naturaliseren bij jullie of staat de Deense schrijfwijze weer op @Birdheart? 🤣😝😜

Born to run. B.S.

@bartvwg gewoon gas geven en niet vergeten het masker van Angela Merkel op te zetten voor de foto.👍

Hooykaas op 27 nov 2018 20:08

Wir schaffen das! 😉

Bla, bla, bla.

@Dan58 dat laatste 😉 achja zolang maar begrepen wordt wat er staat, toch?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Birdheart heeft de klok weer eens horen luiden…

Quick op 27 nov 2018 20:12

Iedereen weet toch waar zijn klepel hoort te hangen?

Birdheart heeft de klok weer eens horen luiden…

Quick op 27 nov 2018 20:12

Iedereen weet toch waar zijn klepel hoort te hangen?

GiGi op 27 nov 2018 20:18

Op de plek waar sinterklaas zijn schimmel houdt als hij erop rijdt 😉

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Best knap, van een Duitse bekeuring naar de schimmel tussen de benen van Sinterklaas.

Een topic ontsporen vergt vaardigheid, dictie en een meedogenloos verdorven geest. En een beetje samenwerking over allerlei grenzen.

Volgens mij heeft het topic nu al meer tijd gekost dan het vullen van die formulieren.
Als ik het me goed herinner is de functie van het papier het aangeven dat jij niet de bestuurder was van het voertuig.
Ik vul de zooi meestal gewoon in en betaal.

Heerlijk zijn die Duitse boetes… die doen niet zo zeer als de Franse.

It is an amazing world

Altijd lekker die boetes in zulke landen. Parkeren is ook altijd leuk. Ik betaal gewoon standaart geen parkeergeld in Duitsland. De enkele keer dat er een boete komt is het altijd nog goedkoper dan altijd betalen. In Canada ook nog hartelijk gelachen om een boete voor foutparkeren. In dit geval was het per ongeluk gegaan en had ik de camper met de neus de verkeerde richting op geparkeerd. Na het betalen van een lachwekkende 5,50 CAD (4 euro) was alles weer goed. Hier in Nederland ben je toch al snel het 20 voudige kwijt.

Born to Ride

Kijk, toch wat geleerd hier mbt parkeren in DE, dank voor de tip :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie